Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، دبیر ستاد استانی بزرگداشت مقام معلم آموزش و پرورش فارس  ضمن تبریگ هفته بزرگداشت مقام معلم و گرامی داشت یاد و خاطره علامه شهید مطهری، گفت: انتخاب معلمان نمونه بر اساس معیار‌های علمی که برای این امر تدوین و تعریف شده صورت گرفته است.

عبدالرسول احمدی با اشاره به نمونه‌هایی از تلاش و ایثار معلمان برای تداوم امر آموزش در ایام درگیری جامعه با بحران کرونا ویروس، گفت: شما عزیزان در این بحران خوب درخشیدید و این جای افتخاری است برای آموزش و پرورش کشورمان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه "معلم نمی‌تواند نسبت به سرنوشت جامعه و دانش آموزان خود بی تفاوت باشد"گفت: نمونه‌های زیادی از معلمان ما هستند که در این ایام بیکار ننشسته و با استفاده از شیوه‌های مختلف و بکار گیری ابتکار و خلاقیت، با شور و شوق به وظایف خود عمل می‌نمایند.

احمدی افزود: البته عزیزان که وارد این عرصه شده اند نه فقط در عرصه آموزش و پرورش بلکه در عرصه اجتماع و خدمت رسانی به اقشار جامعه نیز خوش درخشیدند که از جمله این ایثار و فداکاری‌ها می‌توان به معلمانی که تمامی دریافت‌های ناچیز خود را هزینه کرده اند تا مواد ضدعفونی تهیه کنند و یا با خرید گوشی تلفن کمک کنند که دانش آموزان بتوانند از شبکه شاد بهره‌مند گردند، اشاره کرد.

دبیر ستاد استانی بزرگداشت مقام معلم آموزش و پرورش فارس، عملکرد معلمان در این ایام را مایه افتخار دانست و گفت: این رویداد اثبات نمود که هیچ چیزنمی تواند مانع کار معلمی شود.

او با اشاره به ابراز نگرانی معلمین از عدم حضور مستمر و فیزیکی خود در مدرسه، گفت: اعتقاد همکاران ما این است که شاید بتوان بخشی از کاستی‌های آموزشی را از طریق فضای مجازی جبران نمود، اما حضور معلم و نقش الگویی و تربیتی آن‌ها می‌تواند در بین دانش آموزان ایفا کند قطعا این خلاء پر نخواهد شد.

احمدی در تشریح چگونگی انتخاب معلمان نمونه نیز گفت: بعد از دریافت شیوه نامه انتخاب معلم برتر، با هماهنگی وزارت و به ابتکار استان شیوه نامه‌ای تدوین شد که به جای معیار‌های قبلی انتخاب معلم نمونه که معلم نقش آنچنانی در آن نداشت، معیار‌ها و ملاک‌های همچون؛ جلوه‌های ایثار معلمی، روش‌های نوین تدریس، کار‌ها و اقدامات الگویی، بحث تحقیق پژوهش و دوره‌های آموزشی در نظر گرفته شد.

معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش فارس افزود: بر اساس همین شاخص‌های تدوین شد، اطلاعات دریافتی از مناطق و شهرستان‌ها منجر به این شد که ۱۰۰ نفر از معلمان با امتیاز‌های بالاتر به عنوان معلمین نمونه استانی و ۴۰۰ معلم نیز بر اساس جمعیت هر شهرستان و منطقه به عنوان برگزیده منطقه‌ای معرفی شوند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بزرگداشت مقام معلم آموزش و پرورش انتخاب معلمان نمونه کرونا ویروس آموزش و پرورش انتخاب معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۱۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی نقدی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان با اشاره به در پیش بودن ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری و هفته معلم اظهار کرد: معلمان در کشور ما نقش مهمی در عرصه‌های مختلف جامعه دارند و باید قدردان زحمات خالصانه آنها بود.

فرماندار شهرستان شفت با بیان اینکه شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت در جهت توسعه زیرساخت‌ها است، افزود: نقش‌آفرینی شوراهای آموزش و پرورش می‌تواند مشارکت و نظارت مردم را در امر تعلیم و تربیت تضمین کند.

وی با بیان اینکه یکی از مناسبت‌های شمسی مهم در کشور ما بزرگداشت هفته مقام معلم است، گفت: باید این هفته پرشور برگزار شود از مقام شامخ معلمان و فعالان عرصه تعلیم و تربیت به نحو شایسته تکریم و تجلیل به عمل آید.

فرماندار شهرستان شفت ادامه داد: جایگاه این قشر فرهیخته در جهت رشد و تعالی جامعه، بر کسی پوشیده نیست، زیرا در دین اسلام به آن بهای زیادی داده شده است و همانگونه که حضرت علی (ع) فرموده‌اند هر کس کلمه‌ای به من بیاموزد مرا بنده خویش کرده است.

وی حفظ حرمت کسی که پیش خدا جایگاه دارد را ضروری خواند و ادامه داد: کرامت و جایگاه معلم در جامعه باید حفظ شود، زیرا معلم زمینه ساز شکوفایی و اعتلای کشور است.

نقدی با بیان اینکه نهاد آموزش و پرورش تربیت نسل‌ها را برعهده دارد لذا شورای آموزش و پرورش باید با برنامه‌ریزی دقیق زمینه توسعه و پیشرفت کشور را فراهم آورد، عنوان کرد: شورای آموزش و پرورش به عنوان بازوی توانمند فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی، زمینه‌ساز رشد همه جانبه جامعه است.

وی به ارزش و جایگاه معلم در جامعه اشاره کرد و افزود: با توجه به در پیش بودن هفته گرامیداشت مقام معلم، برنامه‌ریزی‌ها باید به دقت انجام پذیرد تا بتوانیم شأن و جایگاه معلمان عزیز و زحمت‌کش شهرستان شفت را حفظ کنیم.

لزوم تبیین جایگاه معلم برای مردم

نقدی خدمت به معلمان را یک وظیفه انسانی عنوان کرد و بیان کرد: آینده کشور در دست توانای معلمان است پس هر روز و هر هفته و همیشه روز معلم است و به همین دلیل است که باید همواره از این قشر تلاشگر و زخمت کش تقدیر کرد.

نقدی گفت: امروز به واسطه تلاش معلمان سخت‌گوش و ایثارگر ایران اسلامی، جوانانی برومند اداره امور کشور را در دست گرفته و میسری که به واسطه خون هزاران شهید در اعتلای ارزش‌های اسلامی ترسیم شده را طی می‌کنند.

فرماندار شفت افزود: مسئولیت خطیر معلمی و زحمات فعالان عرصه تعلیم و تربیت بسیار ارزشمند و شایسته بهترین تقدیرها است و این امر را نباید فقط به روز و هفته معلم محدود کرد.

نقدی بیان کرد: باید با ارتقا روحیه خود باوری، فعل خواستن و توانستن را در دانش آموزان ایجاد کنیم تا در آینده بتوانند در مسوولیت‌های اجرایی که بر عهده می‌گیرند به خوبی به ایفای نقش بپردازند.

کد خبر 6087582

دیگر خبرها

  • تقدیر از معلمان نمونه برتر استان مرکزی
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در بردسکن
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش به مناسبت هفته معلم
  • البرز آماده بزرگداشت هفته معلم است/ تقدیر از معلمان نمونه
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: مبلغ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲ برابر می‌شود
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲برابر می‌شود
  • برگزاری نخستین تشکل معلم محور در فارس