Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیسیون اروپا امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که اقتصاد اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ با رکود ۷.۵درصدی مواجه خواهد شد در حالی که شیوع ویروس کرونا بدترین شوک اقتصادی را از زمان رکود بزرگ در دهه ۱۹۳۰ برای حوزه یورو به‌همراه خواهد داشت.

به گزارش پول نیوز، کمیسیون اروپا امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که اقتصاد اتحادیه اروپا در سال 2020 با رکود 7.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5درصدی مواجه خواهد شد در حالی که شیوع ویروس کرونا بدترین شوک اقتصادی را از زمان رکود بزرگ در دهه 1930 برای حوزه یورو به‌همراه خواهد داشت.

این کمیسیون که بازوی اجرایی اتحادیه اروپاست، آخرین پیش‌بینی‌های اقتصادی خود را امروز منتشر کرده است. این ارقام اولین آماری است که درباره تبعات اقتصادی شیوع کرونا از زمان شروع تعطیلی‌ها در کشورهای اروپایی منتشر می‌شود.

این در حالی است که کمیسیون اروپا در ماه فوریه پیش‌بینی کرده بود که تولید ناخالص داخلی اروپا در سال جاری میلادی 1.4 درصد افزایش داشته باشد.

بنا بر این گزارش، دولت‌های اروپایی در حال برنامه‌ریزی برای برداشتن محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا پس از چند هفته قرنطینه هستند. ایتالیا، پرتغال، یونان، آلمان و اتریش از جمله کشورهایی هستند که برخی از محدودیت‌ها را حذف کرده‌اند.

بر اساس آمار منتشرشده کمیسیون اروپا، تولید ناخالص داخلی ایتالیا امسال بیش از 9 درصد کاهش خواهد یافت.

ایتالیا که یکی از کشورهایی است که بیشترین آمار ابتلا به بیماری کرونا را گزارش کرده است، امسال با 9.5 درصد رکود اقتصادی مواجه خواهد شد.

این کشور پس از یونان که رکود 9.7درصدی را تجربه خواهد کرد، بدترین عملکرد را در منطقه یورو خواهد داشت.

این کمیسیون که در بروکسل مستقر است همچنین تأکید کرد که میزان تولید واقعی اتحادیه اروپا در نیمه اول سال 2020، 18درصد کاهش خواهد یافت، اما در نیمه دوم سال فضا برای رشد دوباره اقتصاد وجود خواهد داشت.

منبع:تسنیم

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: پول نیوز کمیسیون اروپا قرنطینه اتحادیه اروپا پیش بینی های اقتصادی کمیسیون اروپا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۲۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایت‌کار اسرائیل پیروی کند

وزیر خارجه کشورمان گفت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایت‌کار اسرائیل پیروی کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین امیرعبداللهیان در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: مایه تأسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است. اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست. اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

کد خبر 747118

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا تیک‌تاک را به دلیل یک برنامه جدید تهدید می‌کند
  • بدترین روزهای لژیونر ایرانی در اروپا
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • بورل: به همکاری با آنروا ادامه می دهیم
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایت‌کار اسرائیل پیروی کند
  • تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا