Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیرزاد با بیان اینکه اتمام پروژه یادمان شهدای گمنام رشت باید تعیین تکلیف شود گفت: این پروژه مورد درخواست خانواده های شهدا و ایثارگر شهر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، در جلسه ۱۳۹ شورای شهر رشت، تکمیل پروژه یادمان شهدای گمنام در بوستان ملت این شهر مورد تاکید اعضا قرار گرفت.


«فاطمه شیرزاد» در نطق پیش از دستور خود در این جلسه با انتقاد از ناتمام ماندن پروژه یادمان شهدای گمنام در بوستان ملت طی ۲ سال اخیر اظهار کرد: متاسفانه با وجود برگزاری جلسه های مکرر و تشکیل کارگروه های متعدد اتمام این پروژه در هاله ای از ابهام قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت افزود: پروژه یادمان شهدای گمنام بوستان ملت مورد درخواست خانواده های شهدا و ایثارگر است و اتمام آن باید در اولویت شهرداری قرار گیرد.


وی تصریح کرد: شایسته استانی که هشت هزار شهید به کشور تقدیم کرده، این نیست که پروژه یادمان شهدای گمنام آن در مرکز استان نیمه تمام باقی بماند.


عضو دیگر شورا نیز با تایید این سخنان تاکید کرد: پروژه‌ای که در فهرست پروژه های اولویت دار شهرداری قرار دارد نباید ۲ سال نیمه تمام باقی بماند.


حامد عبداللهی گفت: با گفت وگوهایی که انجام شده قرار است طی یک هفته آینده گزارشی از وضعیت پروژه به من اعلام شود.

 

*آیین نامه انتصاب مدیران در شهرداری تدوین شود

«بهراد ذاکری» هم در نطق پیش از دستور خود در این جلسه نسبت به نبود آیین نامه ای درباره انتصاب ها در بدنه شهرداری بیان کرد: می توان به راحتی آیین نامه ای با درج تحصیلات و تخصص های کارکنان شهرداری تدوین کرد تا برای انتخاب مدیر و معاونان در شهرداری هیچ دخل و تصرفی صورت نگیرد و حواشی آن از بین برود. 


عضو شورای شهر رشت افزود: علاوه بر این، شهردار نیز نسبت به شناخت کارکنان و انتصاب آن ها با شناخت و درایت بهتری عمل خواهد کرد.


وی همچنین خواستار انتصاب و فعالیت مسئول پیگیری مصوبه های شورا شد و گفت: پیگیری مصوبات و اجرای آن ها گامی در شفاف سازی عملکرد شورا است.

 

*ابهام در یک مناقصه ی شهرداری؛ شهردار توضیح دهد

در این جلسه، اعضا درباره شفاف سازی ابهام های مناقصه ای که اخیرا در شهرداری صورت گرفته بود، به بحث پرداختند.

 

هفته جاری، حجت جذب از اعضای شورا نسبت به ابهام هایی در مناقصه پروژه افزایش ظرفیت کارخانه کود آلی رشت سخن گفته بود که از سوی شهرداری رشت رد شد.

 

با این‌همه، این عضو شورا در جلسه ۱۳۹ شورا مجددا نسبت به آن ابراز نظر کرد و خواستار تشکیل جلسه ای با شهردار و همه اعضای شورا پیرامون این ابهام ها شد.

 

*شهردار نسبت به عملکرد شهرداری پاسخگو باشد

وی گفت: نظارت بر عملکرد شهرداری وظیفه نمایندگان شورا به عنوان منتخبان مردم است و نیاز است که شهردار نسبت به عملکرد شهرداری پاسخگو باشد.


جذب ادامه داد: بسیاری از انتظارات شورا از شهرداری پیرامون قراردادهای نیروهای کارگری شهرداری، بارها بیان شده اما نتیجه ای از شهرداری در این باره حاصل نشده است.


وی ابراز کرد: چطور ممکن است که پاکبان های شهر دچار مشکلات بسیاری در دریافت حقوق و مزایای خود باشند و در عین حال از آن ها انتظار برود عملکرد مطلوبی از خود نشان دهند؟


عضو شورای شهر رشت پیشنهاد کرد برای درک وضعیت شغل پاکبانان شبی یک ساعت همگام با آن ها در خیابان ها و کوچه های شهر به رفت و روب بپردازیم.
 

وی تاکید کرد: یکبار برای همیشه باید با شهردار تشکیل جلسه داد و وضعیت قراردادهای نیروهای کارگری شهرداری در بخش های مختلف از جمله رفت و روب، نگهبانی، راننده ها را تعیین تکلیف کرد.

 

با این سخنان، رییس شورا قول داد در آینده نزدیک چنین جلسه ای با حضور شهردار و اعضای شورا تشکیل شود.

 

در این جلسه "کریم سرپرست" با رای اعضا به عنوان مدیر مالی شهرداری رشت تعیین شد. پیش از این، "احمدرضا حق بین " مدیریت این بخش را بر عهده داشت.

 

پایان پیام/596

منبع: شبستان

کلیدواژه: یادمان شهدای گمنام رشت پاکبانان رشت شورای شهر رشت پروژه یادمان شهدای گمنام بوستان ملت شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۲۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد دستگاه قضا با ساخت و ساز غیرمجاز

محمد جباری در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر سنندج اظهار کرد: دستگاه قضایی در عرصه‌های مختلف وظیفه خود می‌داند که در خدمت مردم باشد و فراتر از وظایف قانونی در این زمینه عمل خواهیم کرد.

دادستان عمومی و انقلاب سنندج با بیان اینکه خارج از قانون، اخلاقیات هم جز حق الناس محسوب می‌شود، افزود: مقرر شده در سال جدید جلسات از جنبه سوری خارج شود و بیشتر خروجی در عرصه عمل داشته باشد.

وی افزود: حفاظت از حقوق عامه از اولویت‌های دستگاه قضائی بوده و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است در این راستا توجه به جلسات و کارگروه‌های قرارگاه جهادی حفظ حقوق بیت‌المال در سال‌جاری بیشتر خواهد بود.

جباری اذعان کرد: این قرارگاه با هدف برخورد قاطع با سودجویان و کسانی که بخواهند به منابع طبیعی و اراضی ملی دست‌درازی کنند تشکیل شده و با ساخت و ساز غیرمجاز مقابله خواهیم کرد.

وی گفت: وظایفی که به عهده شهرداری و شورای اسلامی گذاشته شده است واقعا بیشتر از وظیفه چند وزارتخانه است از این رو این نهاد نیاز به حمایت و همراهی دستگاه‌های مختلف در راستای پاسخگویی بهتر به مطالبات مردم دارد و باید از سوی دستگاه‌های حکومتی و دستگاه قضایی مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرند.

گام‌های بلند شهرداری سنندج در حوزه عمران شهری

شهردار سنندج نیز در این دیدار ضمن قدردانی از همراهی همیشگی دستگاه قضا با مجموعه شورا و شهرداری سنندج، اظهار کرد: مجموعه دستگاه قضا همواره در کنار شهرداری بوده و این همراهی زمینه را برای خدمت هرچه بهتر به شهر و شهروندان فراهم کرده است.

سیدانور رشیدی تصریح کرد: گام‌های توسعه‌ای خوبی در حوزه عمرانی شهری در سال گذشته در شهر سنندج برداشته شده است این روند در سال‌جاری نیز با قدرت ادامه پیدا می‌کند.

رییس شورای شهر سنندج هم در این نشست با تاکید براینکه تمام هم و غم شورا و شهرداری دور ششم رفع مشکلات شهر و پاسخگویی به مطالبات مردم بوده است، گفت: متاسفانه اقتصادی در اختیار شورای شهر قرار ندارد و دست و بال شهرداری خالی است و شورا در چنین شرایطی به عنوان ناظر و سیاست‌گذار شهرداری با مشکل مواجه هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • برخورد دستگاه قضا با ساخت و ساز غیرمجاز
  • قزوین میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود
  • دستگاه قضا صادقانه به مدیریت شهرداری را کمک می‌کند
  • دستگاه قضا صادقانه مدیریت شهرداری را کمک می‌کند
  • قزوین میزبان ۲ شهید گمنام می شود
  • جزئیات تشییع و خاک‌سپاری ۲ شهید گمنام در استان قزوین
  • بازدید ۵۰ هزار زائر و گردشگر از یادمان‌های دفاع مقدس ایلام
  • فیلم/ یادمان شهدای عملیات طوفان‌الاقصی در ورزشگاه آزادی
  • یادمان شهدای عملیات طوفان‌الاقصی در ورزشگاه آزادی
  • المان شهید گمنام نماد وحدت و برادری در استان گلستان است