Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالهاشم حسن نیا، رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفت‌وگو با ایلنا درباره شرایط نوسازی ناوگان کامیونی اظهار داشت: از مهم‌ترین شرایط کامیون‌های وارداتی این است که بیش از سه سال از زمان ساخت آنها نگذشته باشد.

وی افزود: کامیون‌های وارداتی باید از نظر ایمنی، کیفیت و آلایندگی‌های محیط زیست با استانداردهای روز و اجباری که مورد تائید مراجع ذیربط بوده، انطباق داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به شرایط کامیون‌های وارداتی ادامه داد: کامیون‌هایی می‌توانند به کشور وارد شوند که ساخت کشورهای اروپایی، ژاپن یا کره جنوبی بوده و در 5 سال گذشته مدل‌های آن‌ها در کشور تولید و یا به کشور وارد شده باشند. این کامیون‌های وارداتی باید از نظر ایمنی، کیفیت و آلایندگی‌های محیط زیست در زمان ساخت مورد تائید دستگاه‌های مربوطه باشد.

حسن نیا تاکید کرد:‌ در مرحله اول، اولویت با کامیون‌های دارای ظرفیت 18 تن و بالاتر است.

وی اظهار داشت: کامیون‌های وارداتی، باید شرایط زیست محیطی، استانداردها و شرایط لازم برای حمل‌ و نقل بین‌المللی و ورود به کشورهای اروپایی را دارا باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره شرایط کامیون‌های اسقاطی گفت: واردات هر دستگاه کامیون منوط به اسقاط حداقل یک دستگاه کامیون که از زمان ساخت آن بیش از 25  سال گذشته باشد، است و ظرفیت آن می‌تواند حداکثر 3 تن کمتر از ظرفیت کامیون وارداتی باشد.

مدیرعامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه منشاء ارز برای واردات باید خارج از ایران باشد و واردکنندگان؛ مشمول استفاده از ارز داخلی نمی‌شوند، تاکید کرد: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هیچ مسئولیتی در برابر تحویل کامیون توسط واردکننده به خریدار ندارد. بنابراین خریداران ‌باید در این خصوص با دقت نظر و تحقیق و بررسی کامل در مراحل ثبت نام و خرید اقدام کنند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ارز ایران کشورهای اروپایی معاون وزیر واردات کامیون های وارداتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۴۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌ بینی ۷۵ میلیارد تومان برای نوسازی ناوگان ماشین‌ آلات راهداری

تین نیوز

در لایحه بودجه ۱۴۰۳، در بخش بودجه های عمرانی، اعتباری بالغ بر ۲۲۶۹ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان برای سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای پیش بینی شده است که از جمله ردیف های مورد نظر می توان به نوسازی ناوگان ماشین آلات راهداری به مبلغ ۷۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اشاره کرد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، جداول بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شامل بخش کلان، درآمدها و واگذاری دارایی های سرمایه ای، اعتبار طرح های تملک دارایی های سرمایه ای و شرکت ها و بانک های دولتی در هفته ای که گذشت منتشر شد.

بدین ترتیب برای سال ۱۴۰۳، منابع بودجه کل کشور، یعنی آنچه دولت برای اداره کشور در اختیار دارد، ۶۳۴۷ میلیارد تومان پیش بینی شده است. این مبلغ در بخش مصارف، صرف هزینه ها برای پرداخت حقوق و دستمزد، بودجه عمرانی یا تملک دارایی های سرمایه ای و تملک دارایی های مالی یا پرداخت سود اوراق منتشر شده سال های قبل می شود.

بودجه عمرانی (تملک دارایی های سرمایه ای) از این منابع، ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است. در جدول اعتبار طرح های تملک دارایی های سرمایه ای دستگاه های اجرایی لایحه بودجه، اعتباری بالغ بر ۲۲۶۹ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان برای سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای پیش بینی شده که بخشی از آن ها در زیر آمده است. 

برای اجرای تعمیرات اساسی و نگهداری پل های بزرگ و ابنیه فنی راه های کشور با هدف تعمیر و نگهداری ابنیه فنی شامل ۷۰۰۰ دستگاه، ۱۶۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده است.

برای نگهداری راه های شریانی محورهای جنوب و جنوب غربی با هدف روکش آسفالت راه های شریانی شامل ۱۲۰ هزار و ۵۲ کیلومتر، ۹۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده است.

برای نگهداری راه های شریانی محورهای شرقی با هدف روکش آسفالت راه های شریانی شامل ۱۴۰ هزار و ۷۶ کیلومتر، ۹۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده است.

برای نگهداری راه های شریانی محورهای شمال و غرب، با هدف روکش آسفالت راه های شریانی شامل ۸۵۰۵ کیلومتر ۹۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده است.

برای نوسازی ناوگان ماشین آلات راهداری با هدف تامین ماشین آلات ۳۱ استان کشور، ۷۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده است.

برای تامین تجهیزات و ماشین آلات و علائم ایمنی راه های شریانی کشور، دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده است.

برای حذف و اصلاح نقاط حادثه خیز در راه های شریانی کشور با اولویت مسیرهای پرتردد با هدف اصلاح ۱۲۸۰ نقطه حادثه خیز، ۶۹۳ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان پیش بینی شده است.

برای روکش آسفالت و ایمن سازی راه های اصلی و فرعی غیرشریانی با هدف روکش آسفالت و ایمن سازی ۵۰ هزار کیلومتر، ۲۴۶ میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان پیش بینی شده است.

برای کمک های فنی و اعتباری حمل ونقل جاده ای با هدف افزایش ظرفیت ناوگان حمل ونقل جاده ای شامل ۱۸ هزار و ۹۰۸ دستگاه، یک میلیارد تومان پیش بینی شده است.

برای احداث، بهسازی و نگهداری واحدهای راهداری مستقر در راه ها دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده است.

برای ایمن سازی و نگهداری راه های شریانی کشور با هدف ایمن سازی و نگهداری ۳۳ هزار و ۶۰۱ کیلومتر راه، ۷۷۴ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان پیش بینی شده است.

برای تامین و اجرای علایم، تجهیزات و تاسیسات ایمنی راه های کشور با هدف ایمن سازی ۱۸ هزار و ۲۸۰ کیلومتر راه، ۳۱ میلیارد تومان پیش بینی شده است. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بلاتکلیفی ۲۰۰۰ خودروی برقی وارداتی
  • گوشت قرمز وارداتی در راه بازار | سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور چقدر است؟
  • خریداری ۵ هزار دستگاه کانتینر با سرمایه گذاری ۱۸ میلیون دلار
  • گوشت قرمز وارداتی در راه بازار/ سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور چقدر است؟
  • جزییات درباره ساخت افعی تهران ۲
  • فروش خودروهای وارداتی ۵ برابر قیمت اصلی!
  • خودروهای وارداتی ۵ برابر قیمت اصلی فروخته می‌ شوند!
  • نیجریه از ایتالیا جنگنده می‌خرد
  • دلار تلگرامی بر قیمت کالاهای وارداتی تاثیر ندارد
  • پیش‌ بینی ۷۵ میلیارد تومان برای نوسازی ناوگان ماشین‌ آلات راهداری