Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@09:29:21 GMT

ارتقای کیفیت آموزش در گرو تغییر نگاه به آموزش و پرورش است

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۴۵۰۰

ارتقای کیفیت آموزش در گرو تغییر نگاه به آموزش و پرورش است

عبدالحسن رفیعی پور روز پنجشنبه در آئین تقدیر از معلمان نمونه تنگستان افزود: توسعه انسانی به عنوان رکن اصلی توسعه پایدار در هر کشوری بر عهده آموزش و پرورش است و این سازمان در ساختن جامعه‌ای پویا نقش محوری دارد.

وی بیان کرد: مدرسه بعنوان مرکز مولد نیروی انسانی همه نیازمندی‌های جامعه در این بخش را تامین می‌کند و هر قدر اقبال عمومی نسبت به حوزه تعلیم و تربیت و معلمان بیشتر شود منفعت بیشتری نصیب اجتماع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار تنگستان با تاکید براینکه تقویت زیرساخت‌های آموزشی از ضرورت‌ها و اولویت‌های این شهرستان است گفت: در راستای توسعه زیرساخت‌های آموزش و پرورش ۱۳ پروژه آموزشی در این شهرستان در دست اجراست و با بهره‌برداری از آنها به کیفیت تعلیم و تربیت به خصوص در مناطق روستایی کمک می‌شود.

رفیعی پور افزود: حاکمیت، دولت، خانواده، جامعه و رسانه‌ها همگی باید در خدمت آموزش و پرورش باشند چرا که حمایت از مجموعه آموزش و پرورش،حمایت از آبادانی و پیشرفت شهرستان است.

وی با قدردانی از فعالیت معلمان در 2ماه گذشته  اضافه کرد: در روزهای شیوع کرونا معلمان تلاش چشم‌گیری برای پیش‌گیری از توقف روند تعلیم و تربیت داشتند.

در این آئین از مدیر، معاونان و تعدادی از کارکنان  آموزش و پرورش ‌و معلمان نمونه شهرستان قدردانی شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا آموزش و پرورش تعلیم و تربیت جامعه خانواده نیروی انسانی سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۴۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تغییر دیدگاه به بودجه بنیاد ملی نخبگان/ برنامه‌هایی برای نخبگان حوزوی داریم

فرشاد سلیمانی، معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره موضوع بودجه و تامین بودجه سازمان ها گفت: در مورد بودجه، دو نگرش وجود دارد؛ یک نگاه این است که تعدادی نهاد از قبل در کشور وجود داشتند و بودجه ای از ابتدا برای آنها بسته شده که به فراخور هر سال دولت 10-15 آن‌را افزایش می دهد.

وی با بیان اینکه این نگاه  عملا هنوز حاکم است و ایراداتی دارد، گفت: این دیدگاه بودجه ای مبتنی بر تحول نیست و الزامی هم به رعایت سیاست های جدید ندارد.

سلیمانی افزود: در برنامه بودجه تلاش می شود دولت این دیدگاه قدیمی را تغییر دهد و نگاه جدید را حاکم کند بر این اساس که چه ماموریتی از بخش ها می خواهیم؟؛ به عنوان مثال 45 سال از پیروزی انقلاب می گذرد و برخی نهادها مولود انقلاب  و برخی دیگر هم از قبل بودند. برخی ها ماموریت شان کمرنگ شده و برخی ماموریت شان پررنگ تر شده است.

وی افزود: از نگاه شخص مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، بنیاد ملی نخبگان و مقامات بالادستی، مجموعه هایی که درگیر با نخبگان هستند شامل بنیاد ملی نخبگان، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، وزارت علوم میشوند که  اکنون باید به جد پررنگ تر دیده شوند و بودجه هایشان تغییرات اساسی کند.

وی افزود: سال گذشته در بودجه 1402 تغییراتی را از سوی مجلس داشتیم که بودجه ملی نخبگان از حدود 200 میلیارد تومان به 400 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد؛ بنا شده بود 1402 حدود 430 میلیارد تومان به بنیاد اختصاص پیدا کند. از نگاه ما در بنیاد این بودجه هنوز هم کفاف امور بنیاد و مجموعه مخاطبینش که بالغ بر 100 هزار نخبه و مستعد در کشور است را نمی دهد ولی به هر حال نگاه خوبی بود.

معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان گفت: متاسفانه تا اسفند 1402 حدود 40 درصد این بودجه محقق شده و 60 درصد هنوز محقق نشده است.

وی گفت: بنا بود جوایزی را به 500 نفر اعطا کنیم که البته از نخبگان حوزوی و نخبگان تحت پوشش کمیته امداد بودند. در صدد بودیم از استعدادهایی که از کمیته امداد دریافت وجه می کنند  حمایت ویژه ای داشته باشیم که این دو مورد اعتباری حدود 30 میلیارد تومان نیاز دارد.

وی گفت: متاسفانه این اعتبار را نداریم که بدهیم به این دلیل که تحقق بودجه اتفاق نیفتاده و هر چه تلاش می کنیم متاسفانه بدنه سازمان برنامه و بودجه همراهی نمی کند.

معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: ما خودمان برای این تخصیص ها نگرانیم زیرا بودجه 1402 آنطور که باید تحقق نیافت. 1403 تقاضای ما یک بودجه دو همتی بود. حاضریم هر جا که هست دفاع کنیم ولی نهایتا سازمان برنامه و بودجه به ما اعلام کرد با یک افزایش 25 درصدی نسبت به سال گذشته مواجه خواهیم بود.

وی ادامه داد: این همان غلبه نگاه اول است، نگاه تحولی به بخش ها نداریم و می گوییم همان فرمان ادامه پیدا کند، نمی توانیم نهایتا این قول را بدهیم که مشکلات نخبگان را برطرف کنیم، مهاجرت نخبگان را سعی کنیم متوقف کنیم و حتی در یک مرحله ای معکوس.

وی در پاسخ به این سوال که جلوگیری از مهاجرت نخبگان نیاز به بودجه دارد؟ گفت: آنچه مقام معظم رهبری فرمودند این بود که نخبه اشتغال و امکان تحقیقات مستمر از ما می خواهد. برای اینکه برنامه ریزی کنیم و حداقل ها را برای نخبه فراهم کنیم بودجه می خواهیم در همه جای دنیا چه کشورهای پیشرفته و چه در حال توسعه این بودجه را دارند.

سلیمانی تصریح کرد: از چین گزارش دقیق داریم که به جد در رفاه نخبگان سرمایه گذاری می کند و برایشان شغل در نظر می گیرد؛ مسکن می دهد حتی از تحقیقات شان حمایت می کند. نتایجشان را هم می گیرد. برای اولین سال که گزارش می دهد اعلام می کند شاهد مهاجرت معکوس است. چینی هایی که به خارج از کشورشان رفته اند برای خدمت به کشورشان برمی گردند.

معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان گفت: این اتفاق می افتد، نگاه در سطح رهبری و ریاست جمهوری مشکلی ندارد و حتی مطالبه می کنند اما در سطح بدنه جایی که با سازمان برنامه و بودجه و یک بخش هایی با مجلس طرف هستیم نیازمند تغییر نگاه هستیم.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد
  • ضرورت تغییر دیدگاه به بودجه بنیاد ملی نخبگان/ برنامه‌هایی برای نخبگان حوزوی داریم
  • معلمان ایلامی در انتظار اجرای طرح مهرآفرین
  • برگزاری نخستین تشکل معلم محور در فارس
  • وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌ و بختیاری
  • وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌وبختیاری
  • معلمان فارس فاتح بلندترین قله فارس
  • ۷۵ میلیارد تومان اعتبار خرید تجهیزات مدارس لرستان در سال جاری