Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: امکان پرداخت کرایه تاکسی به صورت الکترونیکی و با استفاده از بارکد خوان QR در اصفهان فراهم شده و از روز شنبه اجرایی می‌شود.

هادی منوچهری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مهمترین اهداف استفاده از بارکد خوان در تاکسی‌های شهر افزایش ضریب ایمنی و امنیت، جلوگیری از برخورد فیزیکی برای رد و بدل کردن اسکناس به خصوص در این شرایط کرونایی و افزایش بهره‌وری و چابک‌سازی ناوگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با استفاده از بارکد خوان QR نرخ‌های کرایه دریافتی رانندگان از شهروندان بررسی می‌شود، تصریح کرد: در واقع پایش نظارت تاکسیرانی بر فعالیت تاکسیرانان با این روش افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان افزود: زیرساخت لازم برای استفاده از بارکد خوان توسط اصفهان کارت و شرکت به پرداخت بانک ملت انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای استفاده از بارکد خوان QR شهروندان و رانندگان باید دارای گوشی‌های با قابلیت اندروید باشند تا پس از نصب نرم افزار و با خوانش بارکد، مبلغ کرایه مورد نظر از سوی مسافر به حساب راننده تاکسی واریز شود.

منوچهری گفت: اگر بانک طرف حساب راننده تاکسی «ملت» باشد، پول در لحظه به حساب راننده تاکسی واریز و قابل برداشت خواهد بود، در غیر این صورت انتقال وجه در لحظه قابل رؤیت است، اما برداشت آن تا ۱۲ ساعت بعد انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه نصب بارکد خوان QR از روز شنبه آغاز و بر روی ۵۰۰ تاکسی شهر نصب خواهد شد، ادامه داد: در مرحله اول روش اجرای کار به صورت میدانی است و بازاریابان به صورت حضوری و چهره به چهره نصب، راه‌اندازی و آموزش استفاده از نرم افزار را به رانندگان آموزش خواهند داد؛ البته هزینه انجام این امور به عهده شرکت زیرساخت است و رانندگان بابت نصب و راه‌اندازی هیچ هزینه‌ای پرداخت نخواهند کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان افزود: در مرحله بعد لینکی از طریق پیامک در اختیار رانندگان قرار می‌گیرد و رانندگان پس وارد شدن به آن با روش مکمل ثبت نام خود را انجام داده و پذیرنده‌ها به رانندگان مراجعه و نسبت به نصب و آموزش بارکد خوان اقدام می‌کنند.

وی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود تا سه ماه آینده ۴۰ درصد رانندگان تاکسی شهر اصفهان از بارکد خوان QR استفاده کنند.

منوچهری با بیان اینکه در آینده نزدیک بارکد خوان QR برای آژانس‌های محلات و بی سیم نصب خواهد شد، اظهار کرد: تاکسی‌های اینترنتی به این بارکد خوان احتیاج ندارند چون در حال استفاده از نرم افزار مربوطه هستند.

کد خبر 422527

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سازمان تاكسيراني اصفهان شهر شهرداری اصفهان کلانشهر نرخ کرايه تاکسي شهروند شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۴۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ برای اطلاع ازتاخیرات وتغییربرنامه پروازی باتلفن ۱۹۹ از اصفهان وشماره ۳۵۲۷۵۲۰۰ ازشهرستان‌ها تماس گرفته و یابه سایت فرودگاه به آدرس https://esfahan.airport.ir مراجعه کنید.

دیگر خبرها

  • برپایی ۴۰ ایستگاه سلامت و نوروزگاه در استان اصفهان
  • افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها در گیلان
  • بلمبارد چیست ؟
  • افزایش خودسرانه کرایه جابجایی مسافر بین شهری گیلان
  • کرایه تاکسی در این شهر گران شد
  • کرایه تاکسی در رشت گران شد
  • ترافیک سنگین در حاشیه زاینده‌رود / با رانندگان متخلف برخورد می‌شود
  • تاکسیرانان امین شهر هستند/ تجلی امانت‌داری رانندگان تاکسی اصفهان در نوروز ۱۴۰۳
  • ارلینگ هالند، رویای بارسلونا و خوان لاپورتا در تابستان 2025
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳