Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئوف به نشست های شورای فرهنگ عمومی در کشور اشاره کرد و گفت: این شورا به نشست هایی برای طرح برخی از موضوع ها تبدیل شده و خروجی و اثرگذاری شورای فرهنگ عمومی در سطح جامعه زیاد ملموس نیست.

«امیر رئوف» امروز (18 اردیبهشت) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: در طول 15 ماهی که توفیق خدمت در استان کهگیلویه و بویراحمد پیدا کردم، نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد ضمن اظهار امیدواری نسبت به این که بحث جدیدی در تاثیرگذاری بیشتر مباحث فرهنگی در سطح استان را شاهد باشیم، به نشست روز گذشته شورای فرهنگ عمومی استان اشاره کرد و اظهار داشت: در این نشست بنده پیشنهاد دادم که دو جلسه را به بازنگری در برخی از رویه هایی که در گذشته در شورای فرهنگ عمومی وجود داشته، اختصاص داده شود.

 

وی اذعان داشت: متاسفانه آفتی که در شورای فرهنگ عمومی کل کشور به چشم می آید این است که این شورا به نشست هایی برای طرح برخی از موضوع ها تبدیل شده و خروجی و اثرگذاری شورای فرهنگ عمومی در سطح جامعه زیاد ملموس نیست.

 

رئوف یادآور شد: به هر جهت قانون گذار شورای فرهنگ عمومی را به عنوان عالی ترین مرجع سیاست گذاری فرهنگی در سطح هر استانی تعریف کرده و اختیارهای بسیار ویژه ای شورای فرهنگ عمومی دارد.

 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: باید برنامه ریزی لازم صورت گیرد که در ذیل دبیرخانه، در اتاق فکر بتوانند دستور کارها را پخته کنند و در نشست شورای فرهنگ عمومی به گونه ای طرح موضوع شود که خروجی نشست کاملا تاثیرگذار در سطح جامعه باشد.

 

وی به نام گذاری سال «جهش تولید» اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در طول 10 سال گذشته روح حاکم بر شعارهای سال را با رویکرد اقتصادی تبیین کردند.

 

رئوف با اشاره به اینکه ما باید در این حوزه نسبت به حوزه اقتصاد توجه ویژه ای داشته باشیم، اضافه کرد: در نشست شورای فرهنگ عمومی این که «جهش تولید» با چه رویکردی باید مدنظر قرار گیرد، برخی از این موارد برمی گردد به موانع فرهنگی که بر سر راه اجرایی شدن «جهش تولید» وجود دارد .

 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیشنهاد می شود که در وهله نخست «جهش تولید» را به درستی تبیین کنیم، یعنی باید جریان سازی فرهنگی در ارتباط با جهش تولید صورت گیرد که ما در حوزه گفتمان سازی به یک گفتمان مشترک برسیم.

 

وی با اشاره به اینکه مباحث مربوط به «جهش تولید» باید در وهله نخست برای جامعه خوب تبیین شود، عنوان کرد: این که مصرف گرایی، اصلاح الگوی مصرف و کار و تلاش در جامعه ما به گونه است که نمی توان منتج به جهش تولید شود، برخی سرمایه گذاران سرمایه خود را با شرایط تغییر می دهند و در جای دیگر سرمایه گذاری می کنند.

 

رئوف خاطرنشان کرد: اینها مباحثی است که باید در حوزه جامع پذیر نقش نهاد خانواده، نهاد مدرسه، رسانه ها و مجموعه دانشگاه ها نقش بسیار و ممتازی در حوزه فرهنگ سازی دارند.

 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: در مجموعه صدا و سیما در طول مدت گذشته (دو ماه گذشته) که شعار سال اعلام شد تلاش کردیم تا بسترهایی را در این زمینه فراهم کنیم.

 

وی یکی از این فعالیت ها را تولید گزارش های خبری (حدود 15 گزارش خبری) در راستای «جهش تولید»، برنامه «همت بلند» و ... دانست و اظهار داشت: در این گزارش ها تلاش شد که ریشه های فرهنگی موانعی که بر سر راه تولید و «جهش تولید» وجود دارد، مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

 

رئوف گفت: صدا و سیما می تواند ظرفیتی در اختیار همه بخش های فرهنگی قرار دهد تا بتوانیم در حوزه گفتمان سازی و رفع موانع در حوزه فرهنگ اقدام کنند.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: جهش تولید رویکرد اقتصادی جریان سازی فرهنگی شورای فرهنگ عمومی صدا و سیما فرهنگ سازی مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد شورای فرهنگ عمومی سطح جامعه جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۴۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان روش‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال را تبیین کنند

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی گفت: نامگذاری امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب ترسیم شده، در هیچ یک از ایام نباید فراموش شود و مسئولان باید روش‌های مشارکت مردم در راستای تحقق شعار سال و جهش تولید را تبیین کرده و زمینه تشویق و تهییج مردم برای مشارکت در این امر مهم را فراهم کنند.

وی افزود: شورای فرهنگ عمومی محلی برای سیاست گذاری در راستای تحقق شعار سال است و مدیران اقدامات لازم برای تحقق این امر مهم را بررسی کردند تا به صورت مصوبه ابلاغ شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه با اشاره به عملیات «وعده صادق» هم گفت: این عملیات در نوع خود بی نظیر بود و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نشان داد که هیمنه رژیم صهیونیستی، خیالی باطل است.

وی افزود:باید اقدامات تمهید شده برای بهبود وضعیت سلامت در کشور و ارتقای شاخص‌های سلامتی اقشار مختلف در دستور کار جدی شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد.

امام جمعه ارومیه با ابراز نگرانی از کم تحرکی بخش قابل توجهی از جامعه افزود: رقم ۷۹ درصدی ذکر شده در این خصوص در کشور قابل قبول نیست و باید برای تحرک بیشتر اقشار مختلف تلاش زیادتری صورت گیرد.

گفتنی است؛ مباحث فرهنگی مربوط به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم»  بررسی «سند برنامه ارتقای فرهنگ سلامت» مصوبه هشتصدمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور مورخ ۱۳‏/۴‏/۱۴۰۲ جهت اجرایی سازی آن در استان t تشریح سند ترویج فرهنگ ورزش همگانی توسط مدیر کل ورزش و جوانان استان، و بررسی اولویت‌های فرهنگی سال ۱۴۰۳ از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

دیگر خبرها

  • همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند
  • لزوم توجه به باورهای فرهنگی جامعه
  • جهش تولید بدون فعالیت کارگران معنا و مفهومی ندارد
  • طرح تدبر در سوره نور در خراسان جنوبی اجرایی می شود
  • نگاه قرارگاهی در حوزه فرهنگ استان کرمانشاه
  • مسئولان روش‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال را تبیین کنند
  • قانون عفاف و حجاب قانونی و شرعی است که باید همه به آن پایبند باشند
  • کمبود تولیدات هنری در زمینه کاهش طلاق ملموس است
  • رسانه‌ها در ارتباط با مردم و فرهنگ‌سازی نقش مهمی دارند
  • تشکیل شورای تأمین فرهنگی در استان قزوین