Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@11:41:43 GMT

پراید 90 میلیون تومان شد، لباس‌های آتش‌نشانی حاشیه‌ساز

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۵۱۴۰

پراید 90 میلیون تومان شد، لباس‌های آتش‌نشانی حاشیه‌ساز

ماجرای خرید لباس‌ برای آتش‌نشانان زنجانی که گفته می‌شد به قیمت یک پراید خریداری شده است، حالا که قیمت پراید به 90 میلیون تومان رسیده، دوباره داغ و حاشیه‌ساز شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ماجرای خرید لباس‌ برای آتش‌نشانان زنجانی که گفته می‌شد به قیمت یک پراید خریداری شده است، حالا که قیمت پراید به 90 میلیون تومان رسیده است، دوباره داغ شده و مثل خود پراید حواشی بسیاری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوباره صحبت از 70 دست لباسی است که سال گذشته خریداری شده و تاریخ ضمانت‌نامه آنها رو به پایان است، اما هنوز مشخص نیست، این لباس در تن آتش‌نشانان است، بایگانی شده و یا در انبار دپو شده است.

ماجرا از آنجا شروع می‌شود که در مراسم روز آتش‌نشان اعلام شد که به خاطر زحمات آتش‌نشانان یک پراید به آنها اهدا می‌‍شود که این پراید در واقع همان لباس‌های آتش‌نشانان بود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی زنجان در این مراسم اعلام کرد: امسال به ارزش ۴ میلیارد تومان اقلام و لباس‌ برای آتش‌نشانان خریداری که نیازهای این بخش تا حدود زیادی برطرف شده است.

مسیح‌الله معصومی شهردار وقت زنجان نیز در این مراسم به تجهیزات خریداری شده برای آتش‌نشانی اشاره کرد و گفت: این امر برای ایمنی شهر و همچنین حفظ جان آتش‌نشانان اتفاق افتاده است.

پیگیری خبرنگار فارس نشان می‌دهد که با گذشت حدود چهار ماه از روز آتش‌نشان و 9 ماه از خرید البسه آتش‌نشانی هنوز این لباس‌ها تحویل آتش‌نشانان نشده است و آتش‌نشانان زنجانی از البسه قدیمی استفاده می‌کنند.

اما سوال اینجاست، اگر آتش‌نشانی این البسه را نیاز نداشته، پس به چه علت به مبالغ بالا آنها را خریداری کرده است و اگر نیاز آتش‌نشانی بوده چرا تاکنون تحویل آتش‌نشانان نشده است؟

سرپرست سازمان آتش‌نشانی در توضیح عدم تحویل لباس‌ها به خبرنگار فارس گفت: چون کمد مناسب در سازمان نیست، لباس‌های مذکور تحویل نشده است و جا لباسی‌های جدید در حال ساخت است.

در آن بازه زمانی پس از پیگیری خبرنگار فارس اعلام شد که تا روز چهارشنبه آخر سال لباس‌ها تحویل آتش‌نشانان خواهد شد و این اتفاق افتاد و به گفته آتش‌نشانان تعدادی از آنها لباس‌ها را تحویل گرفتند، اما گویی همین موضوع سرآغاز حاشیه دیگر بود.

پس از تحویل لباس‌های آتش‌نشانان زنجانی یک منبع آگاه به خبرنگار فارس گفت: طبق بررسی به عمل آمده لباس‌های خریداری شده کیفیت لازم را ندارد و مقاومت در برابر آتش‌‎سوزی و حریق را نخواهد داشت.

این منبع آگاه گفت: آنطور که اطلاع داریم، لباس‌‎ها به قیمت گرانی خریداری شده است، پس یا باید کیفیت لباس بهتر از آن چیزی که هست باشد و یا اینکه قیمت پایین‌تر باشد.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان هم در پیگیری خبرنگار فارس گفت: شورا به موضوع لباس‌ها ورود کرده است و در حال بررسی  و اقدام قانونی در این باره است.

منصور مرادلو با بیان اینکه قطعا موضوع به صورت کامل و جامع بررسی و اقدامات لازم در این باره انجام خواهد شد، گفت: قطعا حقوق شهرداری در این باره پیگیری و بازگردانده و با افرادی که تخلف کرده‌اند، برخورد قانونی خواهد شد.

حال با توجه به حساسیت موضوع شغل آتش‌نشانی و حساسیت عملیات‌هایی که وجود دارد، مطالبه آتش‌نشانان و البته عموم مردم حفظ جان این نیروهاست.

از طرفی با توجه به وقایع تلخ رخ داده در گذشته در مجموعه شهرداری زنجان انتظار مردم این است که مسؤولان شهرداری و شورا در این باره شفاف‌سازی لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان پراید لباس قیمت تلخ واقعه شورا آتش نشانی خریداری مجموعه خبرنگار فارس خریداری شده آتش نشانان آتش نشانی برای آتش لباس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۵۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر جالبی از لباس فضائی خاص ناسا

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: برنامه جهانی ناسا برای دفاع از زمین/ تا نابودی یک برخورد فاصله است

دیگر خبرها

  • مصدومیت ۴ آتش‌نشان در حادثه آتش‌سوزی ساختمان درالقرآن تالش
  • ریزش ساختمان مسکونی در کرمانشاه
  • محبوس شدن ۴ نفر در اثر ریزش ساختمان مسکونی
  • ریزش ساختمان مسکونی در کرمانشاه/۴ نفر نجات پیدا کردند
  • کلنگ‌زنی ایستگاه آتش‌نشانی محله نواب/ ساختمان‌های حاشیه اتوبان نواب هنوز پایان‌کار ندارند
  • ریزش ساختمان مسکونی و نجات ۴ نفر از ساکنین در تپه فتحعلی خان
  • تصادف مرگبار پژو با تابلوی راهنمایی در شیراز/ عکس
  • یک کشته و ۲ مصدوم در محور شیراز_فسا
  • جان باختن کارگر مشهدی در حادثه بالابر فروشگاه
  • تصاویر جالبی از لباس فضائی خاص ناسا