Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@23:00:08 GMT

گسترش آموزش های آزاد و مکمل دانشجویان علامه

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۶۵۵۲

گسترش آموزش های آزاد و مکمل دانشجویان علامه

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی از برنامه این دانشگاه برای گسترش آموزش های آزاد و مکمل دانشجویان این دانشگاه خبر داد و گفت: ما سالیانه به  بیش از ۵۰۰۰ نفر آموزش های مکمل مهارتی می‌دهیم.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین سلیمی در مراسم هفته سرآمدی آموزش ضمن بیان اینکه آموزش قلب تپنده دانشگاه ها است، گفت: زمانی که آموزش فعالیت دارد، نبض دانشگاه می زند و دانشگاه زنده و فعال است چرا که حوزه آموزش ساختار اصلی دانشگاه است و کسانی که این قلب تپنده را زنده نگه می دارند، کارکنان آموزش هستند که این وظیفه بسیار دشوار و خطیر را بر عهده دارند و دائماً این قلب را به صورت تپنده نگه می دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: می دانیم که محدودیت هایی در فضای دانشگاه داریم، ولی علی‌رغم تمام این محدودیت ها همکاراندر زمینه های مختلف آموزشی توانسته اند دانشگاه علامه طباطبائی را به عنوان یک دانشگاه نمونه در حوزه آموزش نگه دارید و همین که در شرایط اخیر هم به رغم مشکلات توانستیم به عنوان یکی از دانشگاه های برتر کشور قرار بگیریم.

سلیمی با اشاره به اینکه درگذشته زیر ساخت های آموزش مجازی در دانشگاه علامه وجود نداشت اما این امر به همت معاون آموزشی، مدیران و کارکنان این بخش فراهم شده است، گفت: در حال حاضر توانستیم به سرعت آموزش مجازی را جایگزین آموزش حضوری کنیم. طوری که در حال حاضر درصد تشکیل کلاس های موفق دانشگاه ما به نسبت دانشگاه هایی که از قبل زیرساخت های محکمی برای آموزش مجازی داشتند، قویتر و منظم تر است و این نشان دهندۀ وجود یک ساختار و مجموعه ای از کارشناسان قوی و کاربلد در حوزه آموزش است.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در ادامه خاطرنشان کرد: ما اگر بتوانیم این کارآمدی ای که خودش را در آموزش مجازی نشان داده، حفظ کنیم و بتوانیم جایگاه خود را در حوزه کارآمدی آموزش بالاتر هم ببریم، به نظر می آید توانسته ایم جایگاه دانشگاه را در جامعه دانشگاهی همچنان حفظ و ارتقا دهیم. 

وی در ادامه تصریح کرد: شاخص های همکاران ما نشان می دهد که ما دائماً در زمینه های مختلف رو به رشد هستیم. ممکن است در سال جاری دست به تغییر سیستم آموزشی خودمان بزنیم که این امر هم احتیاج به همکاری نزدیک شما کارشناسان آموزش دارد. اگر ما بخواهیم سیستم برتری را جایگزین سیستم سما کنیم، این نیازمند یک همکاری و تلاش نزدیک است که به ارتقای وضعیت دانشگاه هم کمک می کند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی، دکتر سلیمی با اشاره به اینکه ممکن است بخواهیم حوزه آموزش های آزاد و همینطور آموزش های مکمل دانشجویان که دو حوزه مورد افتخار دانشگاه است را گسترش دهیم، اظهار کرد: این امر احتیاج به همکاری همکاران دارد. اینکه حوزۀ آموزش های تخصصی دانشگاه توانسته در سال های گذشته چند صد میلیون تومان برای دانشگاه بدون هیچ هزینه ای درآمدزایی کند و اینکه ما سالیانه به  بیش از ۵۰۰۰ آموزش های مکمل مهارتی می‌دهیم، گویای توانایی های جدید، همکاری و تلاش های کارشناسان و مدیران این حوزه است.

وی در ادامه تصریح کرد: با وجه به وقفه ای که در فعالیت های آموزش حضوری به وجود آمده و اکنون نیز به نوعی این فاصله گذاری اجتماعی که وجود دارد و هنوز نتوانسته ایم به حالت قبل برگردیم، باعث نشود که بالندگی، تلاش، شور و شوق و همینطور انگیزه دوستان در خدمت رسانی عالی به دانشجویان از میان برود و شرایط برای هر چه بهتر رخ نشان دادن خدمات دانشگاه فراهم شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رییس دانشگاه علامه طباطبایی زیرساخت های آموزش مجازی دانشگاه علامه طباطبایی آموزش مجازی دانشگاه علامه آموزش مجازی حوزه آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۶۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ محسنی از ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد و گفت: این دانشجویان از اتباع کشور‌های پاکستان، هند و لبنان هستند که به منظور ادامه تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت‌نام کرده اند.

وی افزود: هم اکنون با احتساب دانشجویان جدید، ۱۲۵ دانشجوی بین‌الملل در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.


سرپرست پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: امیدواریم این دانشجویان در طول تحصیل، سفیران خوبی از سوی کشور خود در ایران باشند و در پایان دوره نیز خاطرات خوب و به یاد ماندنی از ایران به همراه خود ببرند.


محسنی گفت: دانشجویان خارجی پس از فراغت از تحصیل و بازگشت به کشورشان معمولا ارتباط خود را با دانشگاهی که در آن تحصیل کرده‌اند حفظ می‌کنند و به عنوان سفیران فرهنگی ایران، تمدن و آداب و رسوم ما را به هموطنان خود معرفی می کنند.


وی افزود: ارتباطات بین‌المللی موجب تبادل دانشجو و استاد و منجر به ارتقای آموزش در دانشگاه‌ها می‌شود.


سرپرست پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های لازم و اساتید توانمند برای جذب دانشجویان خارجی برخوردار است و باید از این ظرفیت‌ها برای رسیدن به اهداف کشور در بخش‌های مختلف استفاده کرد.

دیگر خبرها

  • قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد
  • لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران آغاز به کار کرد
  • گسترش فعالیت‌های درآمدزای دانشگاه آزاد یزد در راستای تحقق شعار سال
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • نشاط حاصل از فهم فناوری؛ بزرگترین دستاورد هجدهمین دوره از مسابقات بین المللی ربوکاپ/ مسابقات تزئینی نیستند، حمایت دولت ضروری است
  • نشاط حاصل از فهم فناوری؛ بزرگترین دستاورد این دوره از مسابقات بین المللی ربوکاپ است/ مسابقات تزئینی نیستند، حمایت دولت ضروری است
  • اخذ هزینه از دانشجویان در سنین نامتعارف تحصیل
  • سايه دانشگاه فرهنگيان بر سر آموزش و پرورش