Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اقتصادی استاندار مرکزی با بیان اینکه مشکلات واگن‌پارس، آذرآب و هپکو با حضور معاون اول رئیس جمهور بررسی شد از آمادگی مپنا برای تحویل واگن پارس حبر داد. ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سعید فرخی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با معاون امور اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: پیرو نشستی که برای حل مشکل 3 شرکت بزرگ استان(واگن‌پارس، آذرآب و هپکو) در 18 آذرماه سال گذشته در محضر معاون اول رئیس جمهور بودیم و مصوبات خوبی هم داشت به صورت مرتب اجرایی شدن مصوبات توسط دفتر معاون اول رئیس جمهور و معاونان وی پیگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روز گذشته هم جلسه و نشستی را در همین رابطه با معاون امور اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور داشتیم، از زمانی که این مصوبات ابلاغ شده، اقدامات خوبی تاکنون انجام و برخی از مصوبات سال گذشته اجرایی و برخی همچنان باقی مانده است.

معاون اقتصادی استاندار مرکزی تصریح کرد: در جلسه روز گذشته، بیشتر تمرکز ما بر روی مصوبات مهمی بود که بعضا هنوز اجرایی نشده بودند البته گزارشی از روند پیگیری‌ها هم در جلسه اعلام شد.

فرخی بیان کرد: در رابطه با شرکت واگن‌پارس، گروه مپنا این آمادگی را دارند که واگن‌پارس را تحویل بگیرند، سازمان ایدرو هم این آمادگی را دارد، روز گذشته برخی از مسائلی که سبب شده یک مقدار این انتقال زمان‌بر شود مطرح و تصمیم گرفته شد که حداکثر ظرف 2 هفته آینده این موارد با نشست‌های فشرده‌ای که بین گروه مپنا و سازمان ایدرو وجود دارد حل و فصل شود و در دو هفته آینده شاهد انعقاد قرارداد واگذاری واگن‌پارس به مپنا باشیم.

وی ادامه داد: در رابطه با شرکت آذرآب، بحث ضمانت‌نامه‌هایی بود که بانک کشاورزی برای قراردادهای مهم آذرآب به ویژه پروژه سیراف باید صادر می‌کرد که مهم‌ترین مصوبه‌ای بود که انجام نشده بود.

معاون اقتصادی استاندار مرکزی عنوان کرد: بحث شد که بانک کشاورزی برای صدور این ضمانت‌امه بعضی محدودیت‌ها را دارد که به نظر می‌رسد باید در اسرع وقت نشستی بین صندوق توسعه ملی، بانک صادرات و بانک مرکزی برگزار شود و بنا شد که حداکثر ظرف یک هفته آینده این نشست برگزار و در این چند مورد تفاهم انجام شود، تا نقطه خوبی هم پیش رفته است اما نهایی شدن آن زمان می‌برد که باید در یک هفته آینده انجام شود.

گزارش| ماجرای رای تبرئه کارگران هپکو و محکومیت مدیرعامل سابق چه بود؟ + جزئیاتجزئیات جدید از رای دادگاه ‌کارگران شرکت هپکو / قاضی با نگاه ‌رأفت و ‌‌حمایت از‌‌ کارگران ‌رای صادر کردنماینده مجلس: دولت بر انتقال سهام هپکو به ایمیدرو نظارت کند

فرخی افزود: در رابطه با شرکت هپکو مهم‌ترین بحث واگذاری به شرکت ایمیدرو است، علی‌رغم اینکه این واگذاری به سبب فرآیند طولانی که وجود دارد زمان‌بر شده، چون سازمان خصوصی‌سازی باید ابتدا هپکو را عرضه می‌کرد و در صورت نبود خریدار به ایمیدرو واگذار می‌شد، این موضوع هم مطرح شد که مورد تاکید جدی معاون معاون اول رئیس جمهور قرار گرفت که در رابطه با این واگذاری هیپچ بحثی مطرح نبوده، قطعی است و از نظر دولت باید این اتفاق بیفتد.

وی تصریح کرد: با توجه به موافقت وزیر صنعت و معدن، مواردی هم به لحاظ جنبه‌های حقوقی و هم جنبه‌های پیرامونی این مسئله وجود داشت، روز گذشته معاونان ایمیدرو این مسئله را مطرح کردند، 2 تصمیم جدی گرفته شد یکی این که اصلا در رابطه با اصل این واگذاری به سازمان ایمیدرو هیچ کس هیچ بحثی ندارد و این اتفاق باید بیفتد.

معاون اقتصادی استاندار مرکزی بیان کرد: اما برای برخی مسائلی که وجود دارد ظرف یک هفته آینده طی جلسه‌ای که بین سازمان خصوصی‌سازی و سازمان ایمیدرو برگزار می‌شود اگر مواردی هم به عنوان نیازهای آینده و هم مصوبات برای انجام این کار نیاز است مطرح شود اما به فوریت باید این اتفاق رخ دهد.

فرخی با اشاره به برنامه‌ریزی برای حل مشکلات صنایع بزرگ ادامه داد: همچنان با استفاده از ابزار کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و تاکیدی که بر حفظ، احیا و بالندگی بیشتر این صنایع وجود دارد همچنان استفاده می‌کنیم و با این صنایع فارغ از این که مالکیت آنها با چه کسانی است مرتبط هستیم و سعی می‌کنیم مسائل را رصد کنیم و با پیگیری‌های ویژه و استفاده از ابزارهای کارگروه تسهیل استان و کشور برای رشد و ترقی این واحدها تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام/712/ی

R7980/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون اقتصادی استاندار مرکزی معاون اول رئیس جمهور هفته آینده واگن پارس روز گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۷۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح دستورالعمل فرزندخواندگی و کمک به جمع‌شدن برخی شیرخوارگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: بنابر اعلام بهزیستی استان تهران با ترمیمی که در دستورالعمل فرزندخواندگی انجام شد، برخی شیرخوارگاه‌ها به علت ایجاد صف فرزندخواندگی جمع‌آوری و بچه‌ها به خانواده‌ها سپرده شده‌اند.

خزعلی افزود: در سال نخست دولت بسیاری در شهر‌های مختلف از این موضوع ناراحت بودند که در نوبت هستند، اما به آنان فرزندی سپرده نمی‌شود و این انتظار دو تا سه سال طول می‌کشید.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در موضوع رویکرد زیست عفیفانه در جامعه هم گفت: برنامه‌های آموزشی، اردویی و کارگاه‌هایی در ۵ استان در مقوله سبک زیست عفیفانه برگزار شده و در ۱۰ استان دیگر نیز اجرا می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • اصلاح دستورالعمل فرزندخواندگی و کمک به جمع‌شدن برخی شیرخوارگاه‌ها
  • مصوبات مهم سفر رئیس جمهور به لرستان عملیاتی نشده است
  • مصوبات مهم سفر رئیس جمهور به لرستان عملیاتی نشد
  • بررسی مشکلات و توانمندی‌های حوزه قضایی ساوه
  • بررسی مشکلات دو واحد تولیدی و معدنی استان یزد
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • رئیسی: افزایش سطح تبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور در گام اول ۱۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است / روابط ایران و پاکستان مبتنی بر رابطه تاریخی تمدنی است
  • رئیسی: افزایش سطح تبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور در گام اول ۱۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است / روابط ایران و پاکستان مبتنی بر رابطه تاریخیتمدنی و اشتراکات عمیق اعتقادی و دینی است
  • پیگیری اخراج ۱۰۰ نفر از کارگران شرکت کاغذ پارس