Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری با اشاره به ظرفیت های موجود در بخش معادن جهت تحقق شعار «جهش تولید» در سال جاری، تمرکز بر اکتشاف، واگذار کردن پهنه‌های معدنی، واگذاری به بخش خصوصی و جلوگیری از خام فروشی را به عنوان موضوعات مورد توجه این بخش عنوان کرد.

به گزارش عصرایران، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، روز پنجشنبه در آئین بهره برداری از طرحهای ملی صنعت مس ایران، با اشاره به گزارش استاندار کرمان گفت: بسیار روز خوبی برای همه ما بود بخاطر افتتاح ۴ طرح بزرگی که در استان کرمان داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صنایع فولاد، مس و آلومینیوم، جایگاه مهمی در کشور ما دارند به گونه ای که هم نیازهای داخلی را تأمین می‌کنند و هم موجب صادرات می‌شوند.

وی ادامه داد: امروز ۴ طرح افتتاح شد و آقای استاندار آمار خیلی خوبی دادند و گفتند در سال قبل ۲۶ هزار میلیارد طرح در استان کرمان در بخش صنایع معدنی افتتاح شد و نوید ایشان این بود که مجموعاً امسال تا پایان سال حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان طرح به افتتاح خواهد رسید، بدان معنا است که افتتاح‌های فراوانی دیگری هم از استان کرمان تا پایان سال است.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، ایرنا و مهر بخوانید؛

* این تحول بزرگ، پاسخ قاطع کارگران، مهندسین، مسئولین و مدیران ما به استکبار جهانی است و نشان می دهد کشورمان را علیرغم فشارها و توطئه‌ها پیش می‌بریم، طرح‌هایمان را تکمیل و افتتاح می کنیم ، برای جوان‌های عزیزمان اشتغال درست می‌کنیم و بازار صادرات‌مان را پررونق می‌کنیم.

* هرگونه پاداشی که به کارگران عزیز داده شود مایه خوشحالی و حق کارگران عزیز ما بویژه در این شرایط سخت است.

* چند نکته باید اضافه کنم. آقای استاندار خبر خوشی در بخش کشاورزی هم دادند و گفتند که در برخی از محصولات مثل پسته، خرما و گردو این استان بیشترین تولید را در سطح کشور داشته است.حتی ایشان گلایه داشتند که در بخش جنوب کرمان محصول فراوانی به بار نشسته اما بیماری کرونا، نقل انتقال و صادرات این محصولات را دچار مشکل کرده که باید برای این موضوع فکری کرد تا کشاورزان عزیز ما به قیمتی با صرفه بتوانند محصولاتشان را بفروشند که حتماً این را موضوع دنبال کرده و امشب یا فردا با وزیر جهاد کشاورزی تلفنی صحبت و در دولت هم مطرح می‌کنم تا این مشکل حل شود.

* امروز یک استان سرزنده ما مثل کرمان در بخش‌های مختلف هم تولیدکننده و هم صادرکننده است و هم استان پرافتخاری برای ما است و سرداران بزرگ و شخصیت‌های والامقامی از این استان بودند که از کشور و مردم ما محافظت کردند که یک نمونه بسیار والا شهید سلیمانی است که از این استان بود و دیدیم که چه افتخار بزرگی را برای ما، منطقه و مسلمان‌ها آفرید که خداوند روح او را در جوار روح امام مجتبی(ع) در این ایام قرار دهد.

* در مسأله کمبود آب هم حتماً دنبال می‌کنیم و حتماً با وزیر نیرو برای تخصیص آبی که مورد نظر شما بود و هم برای تلاشی که این آب هر چه زودتر از منطقه جنوب به استان کرمان برسد، صحبت می‌کنم و می‌دانیم که برای توسعه صنعت و کشاورزی استان، تامین آب ضروری است. بنابراین برای مسایلی که مورد نظر شما بود هم در بخش کشاورزی و هم نیرو هر دو را دنبال می‌کنم.

* سالهای ۹۷ تا ۹۹ سال‌های بسیار سختی بوده و تحریم بسیار شدیدی بر مردم ما اعمال شده و الحمدالله آن ایمان، نشاط، ایستادگی و مقاومت کارگران و کشاورزان و همه کارآفرینان جامعه مانع شده که دشمنان به اهداف‌شان برسد.

* خوشحالم که همه این طرح ها در یک مدت زمان کوتاهی با تلاش و فعالیت مهندسین و مسئولین به ثمر نشسته و افتتاح این کارخانه همانطور که گزارش شد، کار سوخت را تسهیل می‌کند و به جای هوای عادی با اکسیژن می‌تواند اشتعال را بالا ببرد و کل این طرح‌ها برای مسأله محیط زیست هم اهمیت خاص و ویژه‌ای دارد.

برای پیشبرد کارها و تامین نیازمندی‌ها در شرایط تحریم و کرونا راهی جز تولید نداریم

* اما نکته دیگری که می‌خواهم به طور کلی در اینجا تأکید کنم که سال ما سال جهش تولید است و معنای جهش تولید این است که اگر تولید سال‌های گذشته ما هر چه بود، امسال شاهد حرکت بیشتر و سریع‌تری باشیم و اینکه مقام معظم رهبری بر مسأله تولید امسال بیش از همیشه تأکید کردند به این دلیل است که با این شرایطی که امسال داریم، هم شرایط تحریم و هم شرایط کرونا برای اینکه کشور ما بتواند پیش برود و نیازمندی‌های مردم تامین و به مرحله صادرات برسیم، راهی جز تولید نداریم و باید تولید را گسترش دهیم.

* هم برای تولید، صادرات و اشتغال که مسأله اشتغال هم برای ما بسیار مهم است. معدن یکی از سرمایه‌هایی است که دولت در اختیار دارد. معادن بزرگ در کشور ما است و این معادن باید مورد بهره‌برداری قرار گیرد که استفاده از بعضی از معادن آسان است و یک مجوز باید برای معدن شن و ماسه داده شود و خیلی پیچیده نیست یا برخی از معادن ما معادن سختی نیست و معدن بزرگ آهک و گچ است که خیلی پیچیدگی زیادی ندارد و بخش‌های خصوصی ما می‌توانند به خوبی از پس این معادن بر بیایند و محصول‌ آن را در اختیار مردم قرار دهند.

* اما برخی از معادن است که نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتری دارد و دولت باید کمک کند مخصوصاً دولت هم در زمینه اکتشاف که بگوید کدام معادن در کجا است و با چه عیاری و در چه عمقی وجود دارد و بسیار خوشحال شدم که گفته شد که در بخش مینوک و بخش اکتشاف‌ آن، برای کشف معادن عمیق منطقه تلاش می شود.

* برای کشف معادن هنوز به عمق زمین نرفته ایم و عمدتا از معادنی استفاده کرده ایم که در سطح هستند و باید به عمق یک الی سه کیلومتری برویم که البته در نفت و گاز رفتیم. اگر نفت و گاز را جزو معادن معمولی قرار دهیم که آنها را معادن ویژه حساب می‌کنیم و در عمق‌های بسیار زیاد رفتیم و در بقیه معادن هم عمق زیاد نرفتیم و جایی که معدن بزرگ با عیار بزرگ است آن وقت صرف دارد به عمق برویم و از آن معادن استفاده و بهره‌برداری کنیم.

*{ در خصوص لزوم آزادسازی معادن}: باید کاری کنیم که از معادن که اکتشاف شده به سرعت در اختیار مردم قرار گیرد، برخی شرکت‌ها و تعاونی‌ها آمادگی دارند و می‌توان آن را تبدیل به سهام کرد و دولت بخش بزرگی از سهام خود را به مردم واگذار کند.

بورس باید فعال و توسعه پیدا کند

* توصیه من این است که سهام ایمیدرو در بورس واگذار شود، بورس استعداد بسیار زیادی دارد آنچه امروز در بورس تهران مشاهده می کنیم این است که سرمایه قابل ملاحظه‌ای وارد شده است می‌توان این سرمایه‌گذاری‌ها به چندین برابر افزایش داد. زنده ماندن و تحرک بورس در گرو این است که سهام جدید وارد بورس شود.

* امسال قدم‌های خوبی در این زمینه برداشته شد سهام عدالت نیز ان‌شاءالله در بورس عرضه خواهد شد. این سهام به ۵۰ میلیون نفر از جمعیت کشور تعلق دارد افرادی که مایل باشند می توان آن را فروخته و افرادی که بخواهند می‌توانند نگه دارند .

* که اکثریت سهام عدالت مربوط به شرکت‌های مهم دولتی است، این سهام بسیار ارزشمند است و به راحتی در بازار بورس فروش خواهد رفت. باید مسئولان وزارت اقتصاد تلاش کند این موضوع به مردم توضیح داده شود. از وزیر اقتصاد می‌خواهم که این کار را هر چه سریعتر ساماندهی کند راه های مختلفی در این زمینه وجود دارد که مردم به راحتی بتوانند سهام خود را بفروشند و پول آن را به هر مصرف که می‌خواهند برسانند.

* در شرایط سختی که امروز مردم گرفتار شدند شرایط تحریم و کرونا و در شرایطی که بسیاری از شغل ها به طور کامل خوابیده می‌تواند، این سهام می تواند بخشی از مشکلات مردم را حل کند. بسیاری از مراکز فرهنگی، تفریحی، ورزشی تعطیل است نقل و انتقال بسیار کاهش یافته است.کسانی که نیازمند هستند می‌توانند این سهام را بفروشند. این سهام در حال حاضر ارزشمند است.

* بورس باید فعال شود و توسعه یابد. برخی بخش‌ها برای واگذاری در بورس فعال نشدند که باید برای آن ها فکر کرد به عنوان مثال زمین‌های زیادی در اختیار دولت و نیروهای مسلح است به عنوان مثال پادگان های بزرگ یا زمین های بزرگ دولت و همچنین معادن بزرگ، باید ارزش این ها مشخص شده و به صورت سهام واگذار شود.

اتمام ویروس کرونا در یک زمان کوتاه امکان پذیر نیست

رئیس جمهور همچنین روز پنجشنبه در مراسم افتتاح طرح احداث کارخانه اسید سولفوریک مجتمع مس شهر بابک خاتون آباد، رساندن رقم صادرات بخش مس به حدود یک میلیارد دلار در سال گذشته، در کنار تکمیل این پروژه به دست جوانان متخصص ایرانی پس از توقف مشارکت خارجی ها به دنبال دور جدید تحریمها، افتخار آفرین برای همه ایرانی ها است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی با تقدیر از مقرر کردن پاداش برای کارگران و دست اندرکاران اجرای این طرح، گفت: هرگونه پاداشی که به کارگران عزیز داده شود مایه خوشحالی و حق کارگران عزیز ما بویژه در این شرایط سخت است.

اهم اظهارات رئیس جمهور را بخوانید؛

*سالهای ۹۷ تا ۹۹ سال‌های بسیار سختی بوده و تحریم بسیار شدیدی بر مردم ما اعمال شده و الحمدالله آن ایمان، نشاط، ایستادگی و مقاومت کارگران و کشاورزان و همه کارآفرینان جامعه مانع شده که دشمنان به اهداف‌شان برسد.

*خوشحالم که همه این طرح ها در یک مدت زمان کوتاهی با تلاش و فعالیت مهندسین و مسئولین به ثمر نشسته و افتتاح این کارخانه همانطور که گزارش شد، کار سوخت را تسهیل می‌کند و به جای هوای عادی با اکسیژن می‌تواند اشتعال را بالا ببرد و کل این طرح‌ها برای مسأله محیط زیست هم اهمیت خاص و ویژه‌ای دارد.

*{پس از استماع گزارش استاندار کرمان با تقدیر از تلاش های انجام شده در این استان برای مقابله با کرونا}: سرعت و یا گسترش کشف مبتلایان گاهی می‌تواند خبر خوبی باشد و خبر بدی نباشد؛ آنجایی که کیت‌های آزمایشگاهی را گسترش می‌دهیم و آزمایشگاه‌مان را زیاد و از این طریق افرادی را که هیچ علامتی هم به ظاهر ندارند شناسایی می‌کنیم، خوشحال کننده است.

*اگر مردم دستورالعمل‌ها را مراعات نکنند و ابتلا بالا برود خبر خوبی نیست، اما اگر از طریق کیت‌های آزمایشگاهی و آزمایشگاه‌هایی که در اختیار داریم افراد مثبت را شناسایی و قرنطینه کنیم این چیز بدی نیست.

*{پس از استماع گزارش استاندار کرمان با تقدیر از تلاش های انجام شده در این استان برای مقابله با کرونا}: سرعت و یا گسترش کشف مبتلایان گاهی می‌تواند خبر خوبی باشد و خبر بدی نباشد؛ آنجایی که کیت‌های آزمایشگاهی را گسترش می‌دهیم و آزمایشگاه‌مان را زیاد و از این طریق افرادی را که هیچ علامتی هم به ظاهر ندارند شناسایی می‌کنیم، خوشحال کننده است.

*اگر مردم دستورالعمل‌ها را مراعات نکنند و ابتلا بالا برود خبر خوبی نیست، اما اگر از طریق کیت‌های آزمایشگاهی و آزمایشگاه‌هایی که در اختیار داریم افراد مثبت را شناسایی و قرنطینه کنیم این چیز بدی نیست.

*البته این معنایش این است که بیماری هنوز وجود دارد و مردم عزیز ما باید بدانند که اتمام این ویروس و این بیماری در یک زمان کوتاه علی القاعده امکان‌پذیر نیست، چون نه ما واکسن داریم، نه داروی خاص داریم و سرایت این هم بسیار شدید است، بنابراین همچنان مردم عزیز ما باید دستورالعمل‌های بهداشتی را مراعات کنند تا ان‌شاء الله شرایط بهتری برای ما در آینده پیش بیاید.

______________________

بیشتر بخوانید:

روحانی: تحرک و توسعه بورس در گرو عرضه سهام جدید است/ تاکید بر جلوگیری از خام فروشی روحانی: با تدبیر نظام خواب آشفته ترامپ تعبیر نشد لینک کوتاه: asriran.com/0033CS

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: روحانی کرونا بورس کیت های آزمایشگاهی کارگران عزیز استان کرمان طرح ها خبر خوبی داده شود عزیز ما برای ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۷۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی هواشناسی هرمزگان چهارم اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، کارشناس هواشناسی استان گفت: امروز آسمان استان قسمتی ابری است و در بعضی ساعات بویژه بعد از ظهر و شب در پاره‌ای نقاط شمالی، مرکزی، غربی و شرقی استان رگبار موقتی باران و رعد و برق گاهی با تگرگ و تند باد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

مرضیه سی سی پور افزود: وقوع ناپایداری‌های موقتی به صورت رگبار پراکنده باران و رعد و برق گاهی با افزایش لحظه‌ای سرعت باد در برخی نقاط ساحلی و مناطق دریایی استان نیز محتمل است.

وی گفت: دریا تا ساعات ظهر با افزایش سرعت باد جنوب شرقی و از ساعات بعد از ظهر با افزایش سرعت باد جنوب غربی متلاطم می‌شود.

به گفته سی سی پور، شدت باد در ساعات شب در محدوده تنگه هرمز نیز قابل ملاحظه پیش بینی می‌شود و گاهی به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت نیز خواهد رسید.

بیشتر بخوانید؛ آخرین آمار بارندگی ها در هرمزگان

کارشناس هواشناسی استان توصیه کرد شناور‌های سبک احتیاط‌های لازم را رعایت و در ساعات بعد از ظهر و شب از رفت و آمد دریایی خودداری کنند.

سی سی پور افزود: سامانه همرفتی از امروز تا روز پنجشنبه در ساعاتی و در پاره‌ای نقاط استان تقویت خواهد شد و سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی بویژه در منطقه حاجی آباد و بشاگرد دور از انتظار نیست.

وی گفت: فردا از میزان دمای هوا در طول روز در بیشتر مناطق کاسته می‌شود.

دیگر خبرها

  • ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان / افزایش سرعت بادجنوب غربی
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • جزئیات فروش شفاف زعفران در بورس کالا
  • تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان، ۴ اردیبهشت
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان چهارم اردیبهشت
  • تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان
  • واگذاری پرسپولیس به بانک ها قانونی نیست | فروش سرخ پوش ها به بانک ها چه آثاری دارد؟
  • مدارس غیردولتی چگونه می‌توانند عدالت آموزشی را گسترش دهند؟