Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@22:30:46 GMT

تشخیص ضربان قلب نامنظم با گردنبند هوشمند

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۸۳۴۳

تشخیص ضربان قلب نامنظم با گردنبند هوشمند

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ساینس دیلی، برای اولین بار با آویختن گردنبند هوشمندی که توسط محققان فلاندی ساخته شده است می‌توان به طور متبکرانه‌ای ریتم غیر طبیعی قلب را تشخیص داد.

این مطالعه توسط انجمن قلب و عروق اروپا که در فلاند مستقر هستند، انجام شده است، نویسنده این مطالعه المری سانتالا، دانشجوی پزشکی دانشگاه فلاند شرقی درباره این گردنبند، گفت: در درون این گردنبند یک الکتروکاردیام وجود دارد که روشی جدید و آسان برای تشخیص ریتم غیر طبیعی قلب به نام فیبریلاسیون دهلیزی را ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیبریلاسیون دهلیزی چیست؟

فیبریلاسیون دهلیزی هنگامی رخ می‌دهد که در دهلیز‌ها موج الکتریکی تحریک و جهت مشخصی نداشته باشد یعنی سلول‌های عضلانی دهلیز به صورت نامنظم تحریک و در نتیجه منقبض می‌شوند.

یکی از دلایل عمده سکته مغزی، فیبریلاسیون دهلیزی شناخته شده است، تقریباً ۲۵ درصد کل سکته‌ها در اثر فیبریلاسیون دهلیزی اتفاق می‌افتد.

اگرچه فیبریلاسیون دهلیزی از شایع‌ترین اختلالات قلب است اما اغلب بدون علامت و متناوب است و تشخیص آن بسیار کار سخت و پیچیده‌ای است، بنابراین این روش ابتکاری برای تشخیص این بیماری مورد نیاز است.

گردنبند هوشمند چگونه عمل می‌کند؟

اندازه گیری ضربان قلب با این گردنبند هوشمند، توسط یک برنامه که در تلفن‌های همراه هوشمند نصب می‌شود، امکان پذیر است، همچنین با قرار دادن گردنبند بین دو انگشت شست یا بین انگشت شست و پوست سینه به مدت ۳۰ ثانیه می‌توان فهمید که ضربان قلب منظم است یا خیر.

اطلاعات بدن به طور خودکار به این گردنبند الکتروکاردیامی ارسال می‌شود و برای تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی با استفاده از هوش مصنوعی عمل می‌کند، طی چند ثانیه، برنامه تلفن هوشمند نتایج تجزیه و تحلیل ضربان قلب را نمایش می‌دهد.

در این مطالعه ۱۴۵ فرد بزرگسال برای اندازه‌گیری ریتم قلبی خود از این گردنبند استفاده کردند و به طور همزمان ECG یا نوار قلب آن‌ها اندازه‌گیری شد.

به گفته نویسند این مطالعه نوار قلبی که گردنبند ارائه می‌دهد، ساده است و تنها باعث مطلع شدن از فیبریلاسیون دهلیزی احتمالی در فرد می‌شود و تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی همیشه باید توسط پزشک با استفاده از نوار قلب تأیید شود.

بیشتر بخوانید: 

گردنبندی هوشمند هنگام پرخوری شما را خفه می‌کند + تصاویر

گردنبندی که مربی ورزشتان می‌شود + تصاویر

از جواهراتی که اجازه نمی‌دهد شما بیمار شوید تا تشکی که درب خانه را قفل می‌کند

گردنبندهای تیروئیدی سد محافظتی در رادیولوژی های دندانی/ راهکاری برای افزایش شانس موفقیت ایمپلنت

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار فناوری ضربان قلب فیبریلاسیون دهلیزی گردنبند هوشمند ضربان قلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۸۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«تشخیص طبی» پیش شرط خدمات درمانی است

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری‌ آنا، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی، ضمن تبریک فرارسیدن روز آزمایشگاه و علوم آزمایشگاهی به جامعه آزمایشگاهیان کشور، "تشخیص طبی" را پیش شرط خدمات درمانی و نیز اولویت پژوهش‌های آزمایشگاهی را به مثابه یکی از درگاه‌های ورود به عرصه پیشرفت‌های دانش و فناوری پزشکی، عنوان کرد.

متن کامل پیام عین اللهی به مناسبت روز آزمایشگاه و علوم آزمایشگاهی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
از آن هنگام که طبیب نام آور ایرانی و مولف گرانقدر "ذخیره خوارزمشاهی"، نخستین کتاب جامع پزشکی به زبان شیرین فارسی که جزییات تازه‌ای از "نحوه آزمایش روی نمونه‌های انسانی" را به دنیای د‌انش آن روز عرضه کرد، حدود هزار سال سپری شده است؛ در طول این راه طولانی و دشوار که مشعلداران آن، استادان دانشمند علوم آزمایشگاهی و رهروان آن، متخصصان و کارشناسان و دانش پژوهان خستگی ناپذیر این رشته بوده اند، در هر روزگار افتخاراتی ارزشمند در خدمت به مردم و بویژه دردمندان و بیماران جامعه، بروز و ظهور یافته تا در زمانه ما به اوج شکوفایی و رشد رسیده است.

امروزه اهمیت "تشخیص طبی" به عنوان پیش شرط خدمات درمانی و نیز اولویت پژوهش‌های آزمایشگاهی به مثابه یکی از درگاه‌های ورود به عرصه پیشرفت‌های دانش و فناوری پزشکی، محل اتفاق نظر دنیای علم است و درخشش دستاورد‌های فعالان این عرصه در ایران عزیز، پیوسته نگاه جهانیان را به خود معطوف کرده است.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همواره یافته‌ها و محصولات علمی و فناوری دست اندرکاران فاضل و خدوم علوم آزمایشگاهی را قدر نهاده و از آنها در راه سیاستگذاری‌های کلان نگر خود در حوزه‌های پیشگیری و درمان بهره‌های وافر برده است.

اینجانب فرارسیدن سی ام فروردین، زادروز "حکیم اسماعیل جرجانی"، پدر دانش آزمایشگاهی ایران را که بحق روز آزمایشگاه و علوم آزمایشگاهی نامیده شده، به جامعه آزمایشگاهیان کشور تبریک و تهنیت گفته و توفیق روزافزون همه فعالان این عرصه را از درگاه احدیت مسألت می‌نمایم.




بهرام عین اللهی
وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود
  • طراحی سبد خرید هوشمند برای تجربه خریدی آسان
  • پرورش هوشمند گیاهان با ابتکار تیم دانش‌آموزی
  • بهترین روش برای تشخیص هندوانه رسیده (فیلم)
  • سی ام فروردین، روز آزمایشگاه
  • ۷۰ درصد تشخیص پزشکان وابسته به آزمایشگاه است
  • خودرو GWM Haval H6 مدل 2024 چه مشخصاتی دارد؟
  • عینک شنای هوشمند فرم برای سال 2024 اصلاح می‌شود
  • سیستم بهداشتی و پزشکی آماده ورود هوش مصنوعی مولد نیست!
  • «تشخیص طبی» پیش شرط خدمات درمانی است