Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی علیخانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه رفع نقاط حادثه خیز در کاهش تصادفات در جاده‌های استان یزد بسیار اثرگذار است، اظهار داشت: یکی از اولویت‌های ما کاهش تصادفات منجر به فوت در محورهای اصلی و روستایی استان است.

وی با تاکید بر اینکه بر همین اساس اصلاح شیب شیروانی جاده‌ها در دست اقدام قرار گرفته است، افزود: شیب شیروانی جاده‌ها یکی از عوامل اصلی تصادفات منجر به فوت است که با اصلاح آن می‌توان تا حد زیادی از بروز چنین تصادفاتی پیشگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیخانی همچنین با اشاره به اهمیت علائم و تابلوها در رانندگی ایمن بیان کرد: شستشوی علائم به ویژه بعد از بارندگی‌ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این اقدام نیز به طور مستمر در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پلیس، نیروهای امدادی و راهداری در کنار یکدیگر و با تعامل در صدد جلوگیری از بروز حادثه در محورهای استان هستند، افزود: رانندگان نیز به علائم رانندگی، هشدارها و رعایت سرعت مطمئنه دقت کافی داشته باشند تا شاهد بروز تصادف منجر به فوت در جاده‌های استان نباشیم.

وی همچنین از راه اندازی سه ایستگاه پلیس راه در محورهای استان یزد خبر داد و خاطرنشان کرد: این ایستگاه‌ها تا پایان ماه مبارک رمضان در سطح استان یزد راه اندازی می‌شود.

علیخانی اظهار امیدواری کرد: افزایش تعداد ایستگاه‌های پلیس راه، نقش مؤثری در کاهش تصادفات بین شهری داشته باشد.

کد خبر 4919616

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد علی علیخانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد ویروس کرونا شیراز بوشهر ماه مبارك رمضان قزوین شیوع کرونا ایلام گرگان شهرکرد بیرجند کمک به نیازمندان مواسات بارش باران جهش تولید استان یزد جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۹۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده های مازندران

تین نیوز

بیش از ۶۴ میلیون تردد فروردین ماه امسال در جاده های مازندران ثبت شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران گفت: برابر آمار به دست آمده از ۱۱۲ سامانه تردد شماری منصوب در محورهای استان مازندران طی فروردین بیش از ۶۴ میلیون از انواع وسایل نقلیه در جاده های استان در حال تردد بوده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در حدود سه درصد افزایش یافته است.

حسن جهانیان افزود: تردد در محورهای مواصلاتی استان با استان های مجاور در فروردین ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در حدود ۷.۵ درصد افزایش داشته و به بیش از پنج میلیون ۷۴۵ هزار تردد رسیده است.

جهانیان گفت: طی یک ماه نخست سال جاری به طور متوسط در هر ساعت در حدود چهار هزار و ۶۹۰ وسیله نقلیه سنگین در استان در حال تردد بوده اند که این میزان از تردد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در حدود ۶ درصد کاهش یافته است.

پرترددترین ساعات روز نیز معمولا بین ساعات ۱۷ تا ۱۸ بوده است.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه استان با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ و با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه های استان است.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی در محورهای بزرگراهی آذربایجان غربی ​
  • ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده های مازندران
  • کاهش ۱۴درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  • راه‌اندازی چهار ایستگاه سنجش کیفیت هوا در کرمانشاه
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • فعالیت مستمر ۶۵ تیم نظارتی پلیس راه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین + فیلم
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • کاهش ۸ درصدی تصادفات منجر به جرح در استان کرمانشاه