Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: تاکنون ملخ‌های صحرایی در نهبندان، زیرکوه و سربیشه مشاهده شده اما در چند روز اخیر نیز این آفت در درمیان نیز مشاهده شده که برای مبارزه با این آن تجهیزات لازم از جمله هواپیمای سم پاش درخواست شده است. ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

غلامرضا قوسی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، اظهار داشت: در حال حاضر 35 هزار هکتار از سطح اراضی خراسان جنوبی آلوده به ملخ صحرایی شده و تاکنون تنها شهرستان‌های نهبندان، سربیشه و زیرکوه درگیر این آفت بوده اما در چند روز اخیر شاهد حضور این ملخ‌ها در شهرستان مرزی درمیان نیز بودیم که در حال حاضر کار مبارزه با ملخ صحرایی در این شهرستانها در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: تاکنون 3 هزار و 500 هکتار از سطح مبارزه انجام شده و در حال حاضر ملخ‌ها تغذیه زیادی نداشته اما در حال تخم ریزی هستند و عمده کار ما در 20 روز آینده خواهد بود. 

سخنگوی سازمان حفظ نباتات خبر داد: گله‌های ملخ 7 استان را آلوده کردند/ حجم گسترده‌تری از آفت ملخ صحرایی وارد ایران می‌شودمبارزه با ملخ صحرایی در بیش از 63 هزار هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان انجام شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه تجهیزات موجود کافی نبوده و در این راستا درخواست تجهیزات اعم از سم پاشی به وزارت شده است گفت: از سازمان حفظ نباتات کشور درخواست چند دستگاه سم پاش کردیم که در این راستا برخی از استان‌های همجوار اعلام آمادگی کردند. 

قوسی با بیان اینکه دو باند برای نشستن هواپیمای سم پاش  در نهبندان درخواست شده که در حال انجام است افزود: در تلاش هستیم تا در صورت نیاز از طریق سم پاش هوایی استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: هنوز خسارتی به بخش کشاورزی نداشتیم و با برنامه ریزی مناسب تلاش می‌شود ابتدا کانون‌ها مدیریت شود تا هرچه سریعتر این آفت استان دفع شود و اولویت اقدامات اجرایی در شهرستان‌های نهبندان، زیرکوه و سربیشه است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود بیش از 50 هزار هکتار اراضی استان آلوده به ملخ صحرایی شود افزود: مقابله با ملخ‌های مهاجم همت جهادی را می‌طلبید که خدا را شکر تا امروز گام‌های موثری برداشته شده است.

 قوسی افزود: با برنامه ریزی مناسب باید کانون‌ها مدیریت شود تا هر چه سریع‌تر این آفت از مزارع و اراضی کشاورزی خراسان جنوبی دفع شود.

انتهای پیام‌/254/ش

R41348/P/S6,56/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشاورزی خراسان جنوبی ملخ صحرایی سم پاش ملخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۹۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه جایی ۳۵ هزار و ۷۵۲ مسافر در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر مزیدی عصر چهارشنبه به خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروزی تا ۷ فروردین ۱۴۰۳ با انجام پنج هزار و ۶۲۰ سفر تعداد ۳۵ هزار و ۷۵۲ مسافر در سطح استان جا به جا شده‌اند.

سرپرست معاونت حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی های صورت گرفته در تأمین ناوگان حمل و نقل مسافری در ایام طرح نوروزی علی رغم افزایش ۳ درصدی تعداد سفر در بحث تعداد مسافر کاهش ۳۶ درصدی داشته‌ایم.

مزیدی ادامه داد: انجام سه هزار و ۷۳۷ سفر درون استانی منجر به جا به جایی ۱۷ هزار و ۱۶۳ مسافر شده است.

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی افزود: همچنین ۲۱ هزار و ۲۳۳ مسافر در زمان مذکور وارد استان شدند.

کد خبر 6063743

دیگر خبرها

  • جشن روزه اولی ها در خراسان جنوبی
  • تامین تجهیزات عمرانی برای تقویت گروه های جهادی سازندگي
  • تقویت گروه های جهادی با تامین تجهیزات عمرانی
  • جابه جایی ۳۵ هزار و ۷۵۲ مسافر در خراسان جنوبی
  • بیش از ۲۰ کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیسی کشف شد
  • کشف بیش از ۲۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان‌شمالی
  • شناسایی و تشکیل پرونده برای 12 مظنون به فرار مالیاتی
  • صحرایی: تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است
  • گردشگری یکی از ظرفیت‌های مهم کرمانشاه
  • مزین شدن نام بیش از ۳۲ هزار نفر در خراسان‌جنوبی به نام کریم اهل بیت (ع)