Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-18@07:28:16 GMT

برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر به 1400 موکول شد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۹۴۴۹

برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر به 1400 موکول شد

جشنواره جهانی فیلم فجر که هر ساله در روزهای ابتدایی اردیبهشت ماه برگزار می‌شد، با تصمیم دبیر جشنواره تا سال 1400 به تعویق افتاد.

گروه فرهنگی ایران آنلاین: چشنواره جهانی فیلم فجر که به دلیل شیوع ویروس کرونا، برگزاری خود را به مدت یک ماه به تاخیر انداخته بود، امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که برگزاری جشنواره را تا سال 1400 به تعویق انداخته است و این جشنواره در سال 99 برگزار نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستاد خبری جشنواره جهانی فیلم فجر در خبری به نقل از محمدمهدی عسگرپور، دبیر سی‌و‌‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر اعلام کرد: «در پی شیوع ویروس کرونا در سطح جهان طی سه ماه اخیر و پس از بررسی‌های اولیه در اسفندماه ۹۸، به نظر رسید امکان برگزاری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به جای پایان فروردین ۹۹ در نیمه دوم خرداد وجود دارد، اما روند شیوع بیماری به گونه‌ای پیش رفت که تعدادی از جشنواره‌های جهانی که در نیمه اول سال ۹۹ در تقویم جشنواره‌ها ثبت شده بودند، لغو شدند و یا به تعویق افتادند. در حال حاضر با اینکه امکان برگزاری نیمه مجازی این جشنواره وجود دارد و بخش قابل توجهی از روند اجرایی جشنواره مثل انتخاب فیلم‌های بخش های مختلف و طراحی برخی زیرساخت‌های جدید طی شده، اما به دلیل نبود امکان حضور بیشتر فیلمسازان و دست اندرکاران خارجی که شامل عمده کشورهای درگیر با ویروس کرونا هستند و همچنین شرایط داخلی، طی هماهنگی با دکتر انتظامی رییس سازمان سینمایی و همچنین فیاپف، برگزاری سی‌وهشتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر در سال ۱۳۹۹ لغو و از هم اکنون تمهیدات لازم برای برگزاری در خرداد ۱۴۰۰ اندیشیده شده است.»

 

اخبار ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید    

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جشنواره جهانی فیلم فجر ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۹۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد برگزاری جشنواره گل های داوودی در کاخ مروارید

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا رحیمی صبح دوشنبه در حاشیه بازدید از دهمین جشنواره لاله‌های کرج واقع در پارک شهید چمران مطرح کرد: یکی از ویژگی‌های شاخص این جشنواره، بزرگترین فرش گل خاورمیانه در کرج با مساحت حدود ۲ هزار و ۷۰۰ مترمربع است.

وی با اشاره به کاشت و به ثمر رسیدن حدود ۵۰۰ هزار گل لاله با ۳۷ واریته و فصلی در این جشنواره، هدف از برگزاری چنین رویدادهایی را افزایش نشاط اجتماعی بین شهروندان دانست و افزود: آشنایی بیشتر با گلهای فصلی و گل لاله و نیز نهادینه شدن فرهنگ گل و گیاه و احترام به طبیعت از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره هستند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به فضای سبز کاخ مروارید بیان کرد: با توجه به اینکه حفظ و نگهداری فضای سبز این مجموعه بر عهده شهرداری است لذا مدیریت شهری می‌تواند برای برگزاری جشنواره گل‌های داوودی در فصل مناسب در این نقطه از شهر برنامه ریزی کند.

رحیمی ترافیک ایجاد شده در محدوده پارک شهید چمران و گاهاَ اتوبان تهران-کرج-قزوین را از مشکلات جشنواره لاله‌ها عنوان و بیان کرد: با توجه به استقبال و بازدیدهای فرا استانی و نیز بازدید سفیر ونزوئلا و تیم همراه از این نمایشگاه، در حوزه گردشگری و شناساندن کرج می‌توان نقش آفرینی کرد.

وی مطرح کرد: با برنامه ریزی هدفمند و آینده نگری می‌توانیم جشنواره گل‌های داوودی و فرش گل را در مهرشهر کرج و فضای سبز کاخ مروارید داشته باشیم تا دسترسی بهتری برای بازدید کنندگان و همچنین مسافران شهرها و استان‌های مجاور شهر کرج ایجاد شود.

کد خبر 6078747

دیگر خبرها

  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • دوازدهمین دور جشنواره ملی گل ارغوان در پروان
  • بیست‌وششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره بهداشت دهان و دندان در برخوار
  • دستگاه‌های اجرایی، جذب اعتبارات تملک دارایی را به روزهای پایانی موکول نکنند
  • ارسال بیش از ۱۴۰۰ نامه از طرف طبیعت
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز در چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری جشنواره مردمی «‌مدرسه عشق» در رشت
  • پیشنهاد برگزاری جشنواره گل های داوودی در کاخ مروارید