Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش ایرنا، سعید مینایی روز پنجشنبه در دیدار با سرپرست فرمانداری بوکان با اشاره به اهمیت فاصله‌گذاری اجتماعی در شرایط فعلی، اظهار داشت: ثبت‌نام تمام صنوف در سامانه سلامت لازم و ضروری است و همه اصناف باید در تدوین و تهیه الزامات بهداشتی تلاش مضاعفی داشته باشند.

وی با بیان اهمیت ثبت‌نام و لزوم رعایت دستورالعمل‌های تعریف شده توسط مراکز بهداشتی تاکید کرد و افزود: هر واحد صنفی، باید پروتکل‌های بهداشتی را که از طرف دانشگاه‌ علوم پزشکی و خدمات درمانی و نیز شبکه‌های بهداشت و درمان هر شهرستان ارایه می‌شود را رعایت کند

وی تاکید کرد: با افراد و اصنافی که از اجرای این پروتکل های بهداشتی خوداری کرده و یا نسبت به آن کم‌توجه باشند برخورد جدی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرگروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه با صاحبان مشاغلی که در سامانه سلامت ثبت‌نام نکنند اجازه فعالیت داده نخواهد شد ادامه داد: به منظور پیشگیری از انتقال بیماری کرونا در جامعه و جلوگیری از شیوع بیشتر آن اصناف موظف به ثبت‌نام در این سامانه هستند.

«مینایی»، با تاکید بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند و نکات بهداشتی در فضای کسب و کار برای حفظ سلامت مردم و کسبه افزود: همه واحدهای صنفی آذربایجان‌غربی موظف به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند و اجرای تمامی پروتکل‌های بهداشتی هستند.

وی به نظارت ارگان‌های مربوطه به صورت محسوس و نامحسوس در سطح استان اشاره کرد و گفت: در این بازرسی‌ها اگر تخلفی از اصناف در رابطه با اجرا نکردن پروتکل‌های بهداشتی مشاهده شود واحد صنفی مربوطه پلمب و متصدی آن به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

عادی شدن کرونا برای مردم بزرگ‌ترین دغدغه مسوولان است

سرپرست فرماندای بوکان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت اجرای دقیق فاصله‌گذاری اجتماعی در میان مردم و اصناف گفت: بزرگ‌ترین دغدغه ما در حال حاضر عادی شدن این بیماری برای مردم و این تصور است که این بیماری به پایان خود رسیده و یا این ویروش ضعیف شده است.

لقمان خسروپور بر ضرورت اتخاذ تمهیدات و پیش‌بینی‌های لازم در صورت شیوع و طغیان دوباره بیماری در آینده تاکید کرد و نقش آموزش همگانی در این خصوص را پر اهمیت و حیاتی برشمرد.

وی بر لزوم آمادگی حوزه سلامت و همراهی عموم مردم در جهت رعایت موازین بهداشتی با هدف قطع زنجیره بیماری، برنامه‌ریزی و آمادگی‌های لازم در صورت بروز موج دوم بیماری و تشدید آموزش و اطلاع‌رسانی در این زمینه تاکید کرد.

وی بیماری کرونا را یک مساله مشترک و نگرانی عمومی عنوان کرد و افزود: راه مقابله با این ویروس و بیماری، تجهیز همگانی به سلاح آگاهی و داروی خودمراقبتی است و از همه مردم و اصناف نیز انتظار می رود نسبت به اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت ضوابط بهداشتی در جامعه توجه و مراقبت بیشتری کنند.

خسروپور گفت: گام اول، رعایت بهداشت فردی است و گام نهایی حفظ بهداشت عمومی است و این راه جز با مشارکت همه اقشار و نهادهای اجتماعی و همبستگی قابل دسترسی نیست.

وی افزود: اصنافی که در سامانه سلامت ثبت نام کرده‌اند ضمن نصب کد رهگیری در دید عموم مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را به‌طور کامل رعایت کنند.

بخش اصناف بزرگترین بخش اقتصادی آذربایجان‌غربی است که صدها هزار خانوار در استان از مزایای آن بهره‌مند هستند؛ ۴۰۰ هزار نفر در استان هم‌اکنون به صورت مستقیم از طریق فعالیت صنفی در استان امرار معاش می‌کنند که از این تعداد بیش از ۵۷ هزار نفر در مرکز استان هستند.

 هم اکنون بیش از ۱۰۳ هزار واحد دارای پروانه در این استان فعالیت می‌کند که این تعداد چهار درصد از واحدهای صنفی کشور را تشکیل می‌دهد.

از مجموع واحدهای صنفی استان، ۲۰ هزار و ۵۶۷ واحد در بخش تولیدی، ۴۹ هزار و ۹۷۱ واحد در بخش توزیعی، ۱۳ هزار و ۶۴۹ واحد در بخش خدماتی و ۱۹ هزار و ۱۹۷ واحد نیز در بخش خدماتی و فنی فعالیت می‌کنند.

رعایت فاصله‌ اجتماعی مورد تایید همه مراجع بهداشتی و پزشکی دنیاست و باید روز به روز در این خصوص اهتمام بیشتری از سوی مسوولان و مردم در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا صورت گیرد.

برچسب‌ها ویروس کرونا آذربایجان غربی بوکان بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا و کسب‌وکارها: از دورکاری تا رونق آنلاین‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا آذربایجان غربی بوکان بهداشت و سلامت ویروس کرونا آذربایجان غربی بوکان بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۰۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید و بازیافت پلاستیک به نفع مردم یا محیط زیست؟ + فیلم

افزایش تولید پسماندهای پلاستیکی به یکی از معضلات محیط زیستی در ایران تبدیل شده است وتهران نیز از این وضعیت مستثنی نیست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، هر ایرانی روزانه به‌طور میانگین سه کیسه پلاستیکی مصرف می‌کند که متوسط عمر استفاده از هر کیسه تنها ١٢ دقیقه است، در حالی‌که برای حذف هر کدام از این کیسه‌ها از طبیعت زمان قابل توجهی نیاز است. علاوه بر این ظروف یک‌بار مصرف پلاستیکی، سفره‌های پلاستیکی، بسته‌بندی‌های پلاستیکی و ... در کشور به مقادیر زیاد تولید شده‌اند که به دلیل تغییر سبک زندگی مردم در دهه‌های اخیر بسیار مورد استفاده قرار گرفته و فشاری دوچندان بر محیط زیست وارد کرده است.

تکثیر کیسه‌های پلاستیکی در تفکیک پسماند‌ها و بازیافت آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. بر اساس آمار جهانی، ایران جزو ۲۰ کشور اول دنیا در تولید زباله پلاستیکی است. سالانه ۴ میلیون تن زباله پلاستیکی تولید می‌شود که نیم میلیون تن از آن مربوط به کیسه‌های پلاستیکی است. هر ایرانی روزانه به‌طور متوسط سه کیسه پلاستیکی مصرف می‌کند که ۹۶ درصد از آن‌ها مستقیم وارد سطل زباله می‌شود.

علیرضا رحمتی، رییس اداره محیط زیست شهر تهران درباره فعالیت کارگاه‌های تولید و بازیافت پلاستیک: بخشی از پسماند جمع‌آوری شده در سطح شهر پس از شست وشو تبدیل به قطعات یک تا دو سانتیمتری می‌شود که به آن  «پَرَک» می‌گویند و به عنوان ماده اولیه در این واحد تبدیل به «کُندر» می‌شوند. در مرحله بعد از صافی عبور می‌کنند و به عنوان گرانول در واحد‌های تولید پلاستیک بازیافتی (که به رنگ‌هایی مانند مشکلی و آبی و زرد تولید می‌شود) مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: این کار ذاتا محیط‌زیستی است، ولی موجب تولید پساب به شدت آلوده در مرحله شست و شو می‌شود. لجن و فلزات سنگین در طبیعت رها می‌شوند. لجن پسماند ویژه محسوب می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



رییس اداره محیط زیست شهر تهران تاکید کرد: کارخانه‌ها باید تجهیزات کاهنده آلودگی هوا ناشی از سوزاندن کیسه‌های پلاستیکی را داشته باشند، چون سوختن پلاستیک موجب تولید گاز «دیوکسین و فوران» می‌شود که خطرناک‌ترین گاز زیست‌محیطی است و باعث آلودگی هوا و ابتلا به سرطان می‌شود؛ لذا از مردم می‌خواهیم پلاستیک را درست مصرف و از رهاسازی آن در طبیعت خودداری کنند.

وی درباره نحوه استانداردسازی فعالیت واحد‌های بازیافتی گفت: این واحد‌ها طبق ماده ۱۱ قانون هوای پاک باید از محیط زیست استعلام کنند. بر اساس ضوابط  واحد‌های بازیافتی رده ۴ هستند بنابراین باید  در خارج از محدوده شهر مستقر شوند. واحد‌های فعال بازیافت «صنفی» هستند و از قبل در این محدوده در حال فعالیت بوده‌اند. قاعدتا باید در مجتمع صنفی و صنعتی به عنوان واحد بازیافت بر اساس ضوابط مستفر شوند.

وی افزود: استاندارد آلودگی هوای واحد‌های بازیافتی در قانون هوای پاک مشخص شده است. از نظر پساب بر اساس خروجی بسته به اینکه خروجی چاه جذبی، آب سطحی رودخانه یا فضای سبز باشد، استاندارد مشخص است.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران تاکید کرد: ما برای واحد‌های صنفی ضوابط استقرار نداریم، چون این واحد‌ها از وزارت صمت مجوز می‌گیرند و در داخل محدوده شهر مستقر می‌شوند و پیگیر هستیم که ضوابط زیست‌محیطی نیز برای استقرار واحد‌های صنفی در نظر گرفته شود البته استاندارد‌های محیط زیستی برای آن‌ها لازم‌الاجراست.

رحمتی در زمینه استفاده واحد‌های مجاز از تسهیلات محیط‌زیستی گفت:  آن‌ها می‌توانند به ادارات کل محیط زیست درخواست دهند، استان آن‌ها را به صندوق ملی محیط زیست معرفی می‌کند تا بتوانند از صندوق برای بهینه‌سازی فرایند تولید وام بگیرند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   صحبت های مدیر کارگاه تولید پلاستیک

 

دیگر خبرها

  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور
  • راه اندازی دستگاه پیشرفته پلاکت خون در پایگاه انتقال خون خوی
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی
  • تولید و بازیافت پلاستیک به نفع مردم یا محیط زیست؟ + فیلم