Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-18@12:53:05 GMT

طرح غربالگری ادامه یابد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۷۱۴۲۷

طرح غربالگری ادامه یابد

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور روز پنجشنبه در جلسه رؤسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد که تداوم اجرای طرح غربالگری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با گسترش و توسعه تست‌های تشخیصی و شناسایی موارد مشکوک ضروری است و می‌تواند نقش عمده‌ای در حفظ سلامت مردم ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این نشست همچنین گفت که ارائه خدمات به اتباع خارجی مبتلا به کرونا در ایران، باید همچنان ادامه یابد.

رئیس جمهور همچنین لزوم توجه ویژه به آموزش و یادگیری دانش آموزان از طریق روش‌های مجازی را مورد تاکید قرار داد و به وزیر آموزش و پرورش دستور داد سازوکارهای لازم ایجاد شود تا دانش آموزان بتوانند اشکالات درسی خود را توسط معلمان به صورت حضوری رفع کنند.

وی همچنین گفت که ضروری است ارزیابی دقیقی از روش‌های متنوع آموزشی و مجموعه تلاش‌هایی که از اسفندماه سال گذشته تاکنون توسط معلمان و دانش آموزان در زمینه آموزش انجام شده است، به عمل آید.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این جلسه گزارش آمایش مناطق سفید، زرد و قرمز در کشور را ارائه کرد که براساس آن روند بهبودی بیماران در حال افزایش و نسبت درگذشتگان به مبتلایان بیماری کرونا در کشور همچنان کاهشی است که بیانگر توفیق وزارت بهداشت در غربالگری و شناسایی در مراحل ابتدایی بیماری با همکاری بسیار خوب مردم است.

در این گزارش، تاکید شده که در صورت استمرار شعار "در خانه بمانیم" و رعایت دقیق دستور العمل های بهداشتی در همه زمینه‌ها و بخش‌ها، در آینده بر مناطق سفید کشور افزوده خواهد شد.

همچنین در این گزارش موضوع بازگشایی برخی از کسب و کارها و فعالیت‌های جدید در مناطق سفید مورد بررسی قرار گرفت.

در ادامه این جلسه، گزارش وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از روند دروس دانشگاهی که از طریق شبکه مجازی تدریس می‌شود مطرح شد و رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت افزایش کیفیت تدریس در دروس نظری گفت: باید برای دروس آزمایشگاهی و کارگاهی و فعال شدن آموزش تکمیلی دانشگاه‌ها، پیشنهادات لازم به جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا ارائه شود.

وزیر راه و شهرسازی نیز گزارشی از آخرین وضعیت حمل و نقل بین شهری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین اقدامات انجام شده شامل تبادل تجاری در ۱۱ پایانه مرزی جاده‌ای با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ارائه شد.

در این گزارش تصریح شده که تبادلات تجاری در پایانه‌های مرزی با کشورهای آذربایجان و ترکیه در حال انجام است و با رایزنی انجام شده، تبادلات تجاری در پایانه‌های ریلی سرخس و اینچه برون نیز با توافقات حاصله بزودی از سر گرفته خواهد شد.

براساس این گزارش، کالاهای اساسی موجود در بنادر نسبت به سال گذشته ۶۳ درصد افزایش دارد و میزان خروج از بندر با قطار نسبت به سال گذشته ۲.۵ برابر شده است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: حجت الاسلام حسن روحانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۱۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش دامنه نوسان باید ادامه یابد / سهامداران از اقدام هیجانی پرهیز کنند

گروه اقتصاد و درآمد: امروز، سه شنبه، بازار سرمایه منفی بود، حدود 78 درصد نمادها در بازار سرمایه قرمز بودند و شاهص کل نیز با کاهش 4 هزارو 998 واحدی به سطح 2201908 واحدی رسید. تعداد نمادهای مثبت امروز 176 نماد و تعداد نمادهای منفی، 618 نماد بود. p به e بازار در محدوده عدد 7 قرار گرفت. در این شرایط و در حالی که قرار است فردا، چهارشنبه، مدت ایجاد محدودیت در دامنه نوسان پایان یابد، بسیاری از فعالان خواهان اجرای تدابیری برای حمایت از سرمایه هایشان در این بازار هستند.

امروز احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت، در واکنش به وضعیت بازار سرمایه با تاکید بر اینکه رشد تاسیس صندوقهای سرمایه گذاری یکی از تدابیری بوده که در حوزه بازار سرمایه ایجاد شده، گفت امسال بازار سرمایه نقش مهمی در تامین مالی تولید دارد.

در این رابطه، حسن حسین نیا در گفتگو با جماران با بیان اینکه تعطیل کردن بازار در این شرایط پیام بدتری را به سهامداران، فعالان بازار سرمایه و کلیت اقتصاد بازار منتقل می کند، تصریح کرد: هرچند دخالت در مکانیسم بازار گزینه مطلوبی نیست، اما در شرایط فعلی یکی از راهکارهای خوبی که انتخاب شده، محدود شدن دامنه نوسان است تا از مقطع فعلی گذر کنیم و اثر روانی که در بازار ایجاد شده به تدریج با شفاف شدن مسائل برطرف شود.

 

با کاهش حاشیه ها ، وضعیت بازار بهبود می یابد

وی ادامه داد: معاملات امروز بازتاب فشار روانی بود که به فعالان بازار سرمایه از حیث اخبار و شایعات رسانه‌ای به ویژه رسانه‌های خارجی وارد می‌شود. بازار سهام به دلیل ذات خود زودتر با حالت بیش واکنشی به این مسائل نگاه می‌کند. بنابراین به نظر می‌رسد با کمتر شدن حاشیه‌ها و بازگشت شرایط به روزهای قبل می‌ توانیم روزهای بهتری را در بازار شاهد باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه انتظار می‌رود با توجه به اینکه بازار سرمایه نمایش شماتیک و در دسترس‌تری از وضعیت اقتصادی کشور است، مورد توجه بیشتر دولت قرار گیرد، گفت: دولت باید به وعده های خود برای حمایت از بازار سرمایه عمل کند تا با حمایت خود از طریق مکانیسم‌ ها و قوانین موجود و همچنین عدم تکرار اشتباهات سال گذشته، بتواند شرایط حمایتی از بازار را مهیا کند.

 

برای حمایت از بازار، اقدامات موثری صورت گیرد

حسین نیا به تزریق سرمایه در بازار بورس در روز گذشته با هدف حمایت از این بازار اشاره کرد و توضیح داد: بیشتر از اینکه بشود با تزریق نقدینگی، بازار سرمایه را دوباره از این فاز رکودی خود خارج کرد، می توان با قوانین حمایتی از بازار سرمایه در ذیل شعار سال که مشارکت مردم در تولید است اقداماتی را پیش برد که حمایت واقعی از صنایع صورت گیرد؛ از جمله اینکه صنایعی که در سال ۱۴۰۲ به نوعی مورد دست اندازی دولت قرار گرفتند و حاشیه سودشان کاهش یافت، خصوصا درباره صنایع پتروشیمی و پالایشی و همچنین حوزه معادن و صنعت بزرگ لیدری مانند صنعت خودروسازی که به واسطه تعداد سهامداران و مردمی که با آن در ارتباط هستند، ذینفعان زیادی دارد اهمیت دارد، بسیار مورد توجه قرار گیرند.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: باید اقدامات موثری برای خروج این صنایع از شرایط به وجود آمده انجام گیرد. این اقدامات قطعا می‌تواند نتایج بهتری داشته باشد.

 

بازار افت خود را جبران می کند پرهیز از هیجان‌ها بهترین گزینه است

حسین نیا با اشاره به فضای هیجانی ایجاد شده در بازار سرمایه، به فعالان این بازار توصیه کرد: موارد نسبتا مشابهی را در مقاطع گذشته تجربه کرده‌ایم و دیده‌ایم بعد از برطرف شدن این تنش‌ها بازار بلافاصله افت خود را جبران کرده است. دوری و پرهیز از هیجان‌ها بهترین گزینه است و در عین حال بازی کردن بین بازارهای مختلف به دید نوسان گیری نمی‌ تواند بازدهی خاصی داشته باشد و حتی ممکن است منجر به چالش در مدیریت سرمایه شود.

 

سیاست کاهش دامنه نوسان یک درصدی، تا ایجاد ثبات در بازار ادامه یابد

همچنین سعید درخشانی، کارشناس بازار سرمایه نیز در گفت و گو با جماران، با بیان اینکه هنوز بازار شرایط عادی خود را پیدا نکرده اما با این حال تعطیلی بازار برای حمایت از آن در شرایط فعلی گزینه مطلوبی نیست و نباید مردم با سیاستهایی که اعمال می شود گرفتار شوند، خاطرنشان کرد: سیاست کاهش دامنه نوسان یک درصدی برای حفظ نقد شونگی بازار مناسب تر است و از بازار حمایت بیشتری می‌کند.

وی گفت: دامنه نوسان حداقلی باید تا زمانی که تنش های سیاسی رفع شوند، ادامه یابد. مشخص است که تنش‌های سیاسی دلیل این وضعیت فعلی بازار است و از نظر بنیادی تا زمانی که ثبات ایجاد شود، نمی‌ توان انتظار داشت فعالان بازار بتوانند فضای مناسب و پیش‌بینی‌پذیر فعالیت داشته باشند.

 

نقدشوندگی بازار حفظ شود

درخشانی اظهارداشت: اصلا توصیه نمی‌ کنم فردا دامنه نوسان باز شود؛ این شرایط باید حداقل یک هفته دیگر ادامه داشته باشد. حتی اگر این شرایط به ثبات برسد سیاست نوسان حداقلی باید یک هفته دیگر ادامه یابد. در واقع انتخاب بین تعطیلی بازار و ایجاد دامنه نوسان حداقلی، انتخاب بین بد و بدتر است و بهتر است در این شرایط اجازه دهیم نوسان بازار کم شود و در عین حال نقد شوندگی در بازار، با حداقل ضرر برقرار باشد.

وی گفت: نباید شرایط را تنها برای اینکه بازار افت نکند، قفل کنیم و ببندیم. امیدواریم بازار با حفظ دامنه نوسان یک درصدی و یا حتی نیم درصدی برای یک هفته دیگر فعالیت خود را ادامه دهد و این اطمینان را به بازار بدهند که تا یک هفته دیگر این شرایط را حفظ می‌کنند و متناسب با وضعیت، هفته به هفته این شرایط تمدید شود تا بازار بتواند تا حد زیادی به آرامش خود بازگردد.

         

دیگر خبرها

  • شعار سال باید در ابعاد مختلف تحقق یابد
  • مردمی سازی در خراسان شمالی باید به جایگاه اصلی خود دست یابد
  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد/ دانشگاه تهران مسئول برگزاری بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران
  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد
  • کاهش دامنه نوسان باید ادامه یابد / سهامداران از اقدام هیجانی پرهیز کنند
  • تاکید رئیسی بر به کارگیری همه ظرفیت‌ها برای مقابله بی‌امان با قاچاق
  • بازارچه دست‌فروشان تهرانسر، توسعه می‌یابد
  • وزارت کشور در بحث واگن‌های وارداتی جهادی عمل کند نه اداری
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ ادامه بررسی لایحه تجارت
  • لایحه پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان در دستور کار مجلس