Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-16@17:51:05 GMT

نارضایتی ۸۷ درصدی کاربران از کیفیت اینترنت در کشور

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۷۱۹۷۷

نارضایتی ۸۷ درصدی کاربران از کیفیت اینترنت در کشور

ایتنا - نتایج نظرسنجی جدید وزارت ارتباطات از وضعیت سرعت اینترنت در ایام قرنطینه کرونا نشان می دهد که ۸۷ درصد کاربران از سرعت اینترنت خود ناراضی اند.

 وزارت ارتباطات باردیگر با انتشار یک نظرسنجی در سایت خود، وضعیت رضایت کاربران از دریافت سرویس اینترنت را جویا شد.

به گزارش ایتنا از مهر، این نظرسنجی از حدود ۴ روز گذشته در سایت وزارت ارتباطات منتشر شده و کاربران باید به این سوال که «آیا از افزایش سرعت اینترنت در ایام قرنطینه راضی هستند؟» با دو جواب بله و یا خیر پاسخ دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نتایج به دست آمده از این نظرسنجی تاکنون نشان می‌دهد که ۸۷.۳ درصد کاربران با انتخاب گزینه «خیر» نارضایتی خود را از سرعت اینترنت اعلام کرده اند و تنها ۱۲.۷ درصد کاربران نسبت به این سرویس ابراز رضایت داشته اند.

این نظرسنجی در حالی اعلام می‌شود که اواخر فروردین ماه نیز وزیر ارتباطات در صفحه شخصی خود در اینستاگرام ، اقدام به انتشار نظرسنجی درباره وضعیت اینترنت کرد که در آن نظرسنجی نیز ۶۸درصد پاسخ دهندگان اعلام کردند که درگیر افت سرعت اینترنت هستند.

نتایج این نظرسنجی‌ها از آن جهت دارای اهمیت است که موضوع افت کیفیت اینترنت از اسفندماه تاکنون و پس از شیوع بحران کرونا و خانه نشینی کاربران، بارها مطرح شده است.

کاربران اینترنت به دفعات در شبکه‌های اجتماعی به وزیر ارتباطات و سایر مسئولان موضوع کندی سرعت اینترنت خانگی و اینترنت موبایل را اعلام کرده‌اند و حتی وضعیت وخیم سرویس اینترنت خانگی، باعث برنامه‌ریزی برای تغییر تکنولوژی ADSL به VDSL در برخی نقاط کشور توسط اپراتورهای اینترنت شده است.

وزیر ارتباطات اما دلیل کندی سرعت اینترنت و افت کیفیت آن را مربوط به در اختیار نداشتن فرکانس رادیویی باند ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز عنوان می کند که هم اکنون در اختیار سازمان صدا و سیما قرار دارد.

اما بسیاری کارشناسان به سیاست وزارت ارتباطات در خصوص توسعه اینترنت خانگی انتقاد دارند و معتقدند که وزارت ارتباطات به جای آنکه برای در اختیار گرفتن باند فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ در جهت توسعه شبکه موبایل از صدا و سیما تلاش کند، بهتر آن است که شبکه اینترنت خانگی را توسعه دهد تا مردم از شبکه باکیفیت و ارزان تر وای‌فای خانگی استفاده کنند.

نتیجه نظرسنجی فروردین ماه وزیر ارتباطات نیز شاهدی بر این ادعا است که کاربران تمایل بیشتری به استفاده از اینترنت خانگی با کیفیت دارند و در صورتی که اینترنت خانگی در منزلشان دایر شود آن را به 4G ترجیح می‌دهند.

در همین حال ۷۵ درصد کاربران، قیمت اینترنت خانگی و ۲۵ درصد قیمت اینترنت موبایل را برای برقراری اتصال مناسب دانسته‌اند.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: اینترنت پرسرعت قرنطینه وزارت ارتباطات وزیر ارتباطات اینترنت خانگی درصد کاربران سرعت اینترنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۱۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرعت اینترنت ایران علیرغم کاهش رتبه

به گزارش خبرنگار مهر، اسپید تست جدیدترین گزارش خود از میانه سرعت اینترنت جهان و ایران در ماه مارس ۲۰۲۴ میلادی را منتشر کرد. طبق این گزارش میانه سرعت اینترنت موبایل جهان در ماه گذشت میلادی ۵۲.۹۸ و میانه سرعت اینترنت ثابت ۹۳.۲۸مگابیت برثانیه بوده است.

این در حالی است که میانه سرعت اینترنت موبایل جهان در ماه فوریه ۲۰۲۴ میلادی ۵۱.۱۶ ومیانه سرعت اینترنت ثابت ۹۲.۲۶ مگابیت برثانیه بوده است.

سقوط ۲پله ای جایگاه ایران در اینترنت موبایل

در مارس ۲۰۲۴ میلادی میانه سرعت اینترنت موبایل ایران ۳۶.۱۶مگابیت برثانیه و میانه سرعت اینترنت ثابت کشور ۱۳.۷۸ مگابیت برثانیه بوده است. جایگاه ایران در رده بندی کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت موبایل ۲ پله سقوط کرده و اکنون در رده ۷۵ قرار دارد، در بخش اینترنت ثابت جایگاه ایران بدون تغییر رده ۱۵۶ باقی مانده است.

در ژانویه ۲۰۲۴ میلادی، میانه سرعت اینترنت موبایل ایران ۳۲.۷۷ و میانه سرعت اینترنت ثابت کشور ۱۳.۵۸ مگابیت برثانیه بود. از این رو در جدیدترین گزارش اسپیدتست علیرغم افزایش سرعت اینترنت در ایران شاهد کاهش رتبه آن در مقایسه با سایر کشورها هستیم.

در فوریه سال جاری میلادی میانه سرعت اینترنت موبایل کشور ۳۴.۷۱مگابیت برثانیه و جایگاه آن بدون تغییر نسبت به ماه فوریه رده ۷۳ بوده است. اما سرعت اینترنت ثابت کشور در ماه گذشته ۱۳.۵۱ مگابیت برثانیه بوده و جایگاه آن با ۴ پله سقوط نسبت به ژانویه(ماه قبل) رده ۱۵۶ فهرست بوده است.

امارات،قطر و کویت پر سرعت ترین های موبایل

در رده بندی اسپید تست از سرعت اینترنت موبایل کشورهای جهان در رده های اول تاسوم به ترتیب قطر(۳۱۳.۳۰مگابیت برثانیه)، امارات متحده عربی(۲۹۶مگابیت برثانیه ) و کویت (۲۲۸.۶۴مگابیت برثانیه) قرار دارند که جایگاه آنها نسبت به ماه قبل(فوریه) هیچ تغییری نکرده است.

در رده چهارم فهرست ایسلند با میانه سرعت ۱۵۸.۳۲ مگابیت برثانیه قرار دارد که جایگاه آن نسبت به دومین ماه ۲۰۲۴ میلادی ۴ پله صعود کرده است. در رده های پنجم، ششم و هفتم به ترتیب کره جنوبی(۱۵۶.۲۳مگابیت برثانیه)، دانمارک(۱۴۵.۷۵مگابیت برثانیه) و چین(۱۴۳.۷۳مگابیت برثانیه) قرار دارند که جایگاه هرکدام آنها در رده بندی کشورهایی با بیشترین میانه سرعت موبایل جهان نسبت به ماه قبل یک پله سقوط کرده است.

در رده های هشتم ونهم نیز به ترتیب هلند با میانه سرعت ۱۳۵.۵۲مگابیت برثانیه و آمریکا با سرعت ۱۲۹.۲۶مگابیت برثانیه قرار دارند. جایگاه هلند دررده بندی یک پله و آمریکا دوپله نسبت به رده بندی فوریه ۲۰۲۴ میلادی صعود کرده است.

در رده دهم این فهرست نیز ماکائو با میانه سرعت ۱۲۷.۳۹مگابیت برثانیه قرار دارد و جایگاه آن نسبت به ماه گذشته ۴ پله صعود کرده است.

سنگاپور ارائه دهنده پر سرعت اینترنت ثابت جهان

در بخش رده بندی اسپید تست از کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت ثابت جایگاه نخست مانند ماه گذشته به سنگاپور با سرعت ۲۸۴.۱۳مگابیت برثانیه قرار دارد. در رده دوم و سوم این فهرست به ترتیب امارات متحده عربی(۲۷۶.۰۲مگابیت برثانیه) و هنگ کنگ(۲۷۴.۲۶ مگابیت برثانیه) قرار دارند. هرچند جایگاه امارات متحده عربی در این رده بندی نسبت به ماه قبل ۳ پله رشد کرده اما جایگاه هنگ کنگ تغییری نکرده است.

در رده های چهارم و پنچم نیز به ترتیب شیلی با میانه سرعت ۲۶۵.۱۲ مگابیت برثانیه و آمریکا با ۲۵۴.۰۱ مگابیت برثانیه در رده پنجم قرار دارند. این درحالی است که جایگاه شیلی نسبت به فوریه ۲پله سقوط کرده اما جایگاه آمریکا نسبت به ماه گذشته یک پله رشد کرده است.

در رده ششم فهرست نیز ایسلند با ۲ پله سقوط نسبت به جایگاه خود در ماه گذشته و میانه سرعت اینترنت ثابت ۲۴۲.۹۴مگابیت برثانیه قرار دارد.

در رده های بعدی یعنی هفتم، هشتم ، نهم و دهم این فهرست که جایگاه آنها نسبت به ماه قبل هیچ تغییری نداشته به ترتیب فرانسه( ۲۴۲.۴۵مگابیت برثانیه)، چین(۲۴۱.۶۹مگابیت برثانیه)، موناکو(۲۳۸.۰۷مگابیت برثانیه) و تایلند(۲۳۱.۲۵مگابیت برثانیه) قرار دارند.

کد خبر 6079412 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • افزایش سرعت اینترنت ثابت و همراه نسبت به ماه گذشته
  • افزایش سرعت اینترنت ایران علیرغم کاهش رتبه
  • افزایش سرعت اینترنت ثابت و همراه در کشور
  • راه‌اندازی نسل جدید اینترنت 5G در چین
  • نصب و راه اندازی تکنولوژی نسل ۴ همراه اول در روستای مسلمیه اهواز
  • نسل جدید اینترنت ۵G در چین راه اندازی می شود
  • روستای مسلمیه اهواز ‌تحت‌ پوشش دیتای پرسرعت همراه قرار گرفت
  • اینترنت 5.5G چیست و چه تفاوتی با 5G دارد؟
  • ادعای عجیب مسئول اینترنت: سرعت اینترنت در کشور ۱۰۰برابر می‌شود
  • آخرین وضعیت کارگروه رسیدگی به وضعیت اینترنت اعلام شد