Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ایرج حریرچی شامگاه پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه گاهی تکرار بیان موفقیت ها افراد را گمراه می کند، اظهار داشت: ویروس کووید ۱۹ بنابر پیش بینی های روز دنیا دوره بازگشت دارد و باید هشیار باشیم و اقدامات گذشته خود را تحلیل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در کل دنیا، ایران و دانشگاه‌ها اگر در ابتدای شیوع کرونا غفلتی وجود داشت قابل توجیه بود اما برای آینده غفلت توجیهی ندارد و باید از هم اکنون نقشه راه خود را آماده کنیم.

معاون کل وزارت بهداشت همچنین از زحمات کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در مبارزه با کرونا قدردانی کرد و گفت: اقدامات مناسبی که در استان ها انجام شد عامل اصلی موفقیت و کنترل این بیماری بود.

حریرچی اضافه کرد: شاهرود شهری دانشگاهی است و از جمله شهرهایی بود که روند شیوع در آن زودتر از دیگر استان ها آغاز شد و از نظر تعداد افراد درگیر بیماری و تعداد افراد بستری به نقطه اوج هم رسید ولی خوشبختانه با اقدامات بسیاری که انجام شد روند نزولی بسیار قابل توجهی دارد.

وی با بیان اینکه اکنون در محدوده زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به ازای هر بیمار ۰.۶ نفر به کرونا مبتلا می شوند، افزود: با توجه به توان دانشگاهی که در این شهر وجود داشت توانستند دانش روز دنیا را به کار گرفته و روش هایی را به کار بردند که اکنون روند نزولی و ثبات بیماری را شاهد هستیم.

معاون کل وزیر بهداشت در راستای بازدیدهای استانی خود فردا در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان حضور خواهد داشت.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت و درمان تا ظهر امروز در کشور تعداد ۱۰۳ هزار و ۱۳۵ تن به بیماری کرونا مبتلا شده که از این تعداد ۶ هزار و ۴۸۶ تن فوت  کرده و ۸۲ هزار و ۷۴۴ تن بهبود یافتند.

کد خبر 509182 برچسب‌ها كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۲۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان

نماینده ولی فقیه در استان گفت: اسلام دوست دارد برنامه‌ای پیاده کند تا بشر هم ازسلامت جسم و هم سلامت روح برخوردار باشد و بکوشد تا همه جنبه‌های زندکی خود راتامین سازد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: دین اسلام برای بهتر زیستن بشر به سلامتی انسان‌ها توجه بسیاری قایل است، زیرا سلامتی انسان سبب می‌شود اززندکی خود لذت برده و به سعادت نزدیک شود.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید قدر جوانی را قبل از پیری، سلامتی را قبل از بیماری، غنای خود را راقبل ازفقیری و زندگی تان را قبل ازمرگ دانسته و غنیمت بشمارید افزود: در دین اسلام تاکید بیشتری به پیشگیری قبل از درمان شده است و حتی اهمیت داده شده است و سعی دارد برای انسان‌ها راه‌هایی که سلامت راحفظ می‌کندمعرفی کند.

وی ورزش کردن، پرهیز از فشار‌های روحی در مواقع مختلف، روزه داری، پرهیز از اسراف در همه بخش‌ها و در نهایت ازدواج را از تاکیدات دیگر اسلام برای سلامتی انسان برشمرد و گفت: ازدواج سبب سلامتی روح و جسم شده و از بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری می‌کند، اسلام سعی دارد ورزش کردن رادر بین مردم نهادینه کند تا سلامتی مردم به خطر نیفتد و با ورزش سلامت روح و سلامت جان خود راتامین کند.

امام جمعه تبریز در بخش پایانی سخنان خود لظهار داشت: رسانه ملی نقش مهمی در سلامت جامعه دارد، چون مردم باید ببینند و بشنوند تا موضوع فرهنگ سازی در زمینه سلامت و ورزش کردن نهادینه شود.

 رییس دانشگاه علوم پرشکی تبریز نیزگفت: یکم تا هفتم اردیبهشت هفته سلامت نامگذاری شده است و امسال با شعار «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت» در خصوص پیشگری از بیماری‌ها اقدام می‌شود.

نقی پور افزود: برای سلامت مردم و گسترش عدالت در بخش سلامت، برنامه سلامت خانواده که ازمنویات مقام معظم رهبری است به کارنامه تبدیل شده است و در شهر‌های بالای ۵۰ هزارنفر هم اجرایی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان
  • اجرای طرح توانمند سازی مردم شهر جغتای مقابل بیماری فشارخون
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • کمک ۱۰۰۰ میلیارد تومانی خیرین در حوزه سلامت گیلان
  • مردمی سازی سلامت و سلامت خانواده شعار هفته سلامت
  • همه ابعاد پیشرفت اجتماعی از خانواده آغاز می‌شود
  • سرطان روده بزرگ سهم ۱۰درصدی از کل سرطان‌ها دارد
  • فعالیت ۶۷۰ مرکز خدمات سلامت در استان اردبیل