Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@20:22:47 GMT

بخشش یک اعدامی بعد از 15 سال در کرمان

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۷۲۱۷۲

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت از اقدام خداپسندانه خانواده نیکوکار جیرفتی در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: با گذشت اولیای دم یک محکوم به قصاص پس از ۱۵ سال از اعدام رهایی یافت.

به گزارش فارس، حسین سلامی اظهار داشت: با پیگیری و حضور موثر دادیار اجرای احکام کیفری دادسرای جیرفت، تلاش شبانه‌روزی رئیس زندان جیرفت و واحد مددکاری و کمیته صلح و سازش زندان و تشکیل جلسات متعدد بین اولیاء و خانواده مقتول و بهره‌گیری از ظرفیت بزرگان و سنت حسنه شرعی سازش و مصالحه بین مردم، خانواده مقتول از حق قصاص اعدام گذشت کردند و بین طرفین در این ماه مبارک مصالحه به عمل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان جیرفت ضمن قدردانی از این اقدام خداپسندانه گفت: اولیاء دم با گذشت و ایثار، رضایت کامل خود را نسبت به محکوم به قصاص که رای آن قطعی و آماده اجرا بود اعلام کردند که قابل تقدیر و ستایش است.

وی با اشاره به اینکه قاتل در سال ۱۳۸۵ در پی یک اختلاف، اقدام به قتل کرده بود، افزود: برخی از قتل‌ها اگرچه عمد بوده و قاتل به قصاص محکوم می‌شود ولی مجرم بدون برنامه‌ریزی قبلی و بر اثر درگیری ناخواسته مرتکب قتل شده‌ است که کمیته صلح و سازش زندان در این موارد وارد عمل می‌شود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: حوادث اعدامی بخشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۲۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی بیان کرد: چهار ماه پیش درگیری و نزاع خانوادگی در مسجد سلیمان منجر به قتل یک خانم و تشدید اختلاف بین اعضای خانواده شد.

وی ادامه داد: درخواست مکرر بستگان این خانواده از رییس دادگستری دزفول برای ورود به موضوع موجب شد تا این پرونده در دستور کار شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف این شهرستان قرار گیرد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان با اشاره به برگزاری نشست‌های متعدد اعضای شعبه حل اختلاف دزفول با اعضای این خانواده گفت: خوشبختانه با تلاش‌های جهادی و خداپسندانه، اولیای دم با رضایت ثبتی و بدون هیچگونه دریافت دیه، قاتل را بخشیدند.

وی ادامه داد: بین اعضای این خانواده برادری، صمیمیت و رفع کدورت ایجاد و این پرونده و چندین پرونده مرتبط با صلح و سازش مختومه شد.

شورای حل اختلاف خوزستان با ایجاد مراکز صلح یار در استان تلاش دارد تا با ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی در کاهش جمعیت زندانیان، توسعه آرامش و امنیت در استان گام بردارد.

بر اساس اعلام رییس کل دادگستری خوزستان، ۲۳۵ پرونده قصاص نفس در این استان سال گذشته به صلح و سازش ختم شد که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱ با ۹۰ فقره پرونده، ۱۶۱ درصد پیشرفت داشته است.

دیگر خبرها

  • قصاص یک زن و ۲ مرد در زندان
  • هادی چوپان برای توماج صالحی درخواست عفو کرد
  • ضرورت کارآفرینی برای زندانیان و خانواده آن ها
  • قاتل گربه ها به ۱۴ ماه زندان محکوم شد !
  • انتقال مادر باردار از ارتفاعات جیرفت با بالگردبه بیمارستان
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه: ۸۵ پرونده قصاص در کشور به سازش انجامید
  • ۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول