Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دفتر اقتصاد فرهنگ و هنر معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار اطلاعیه‌ای، فراخوان دریافت اطلاعات صاحبان مشاغل فرهنگی، هنری و رسانه‌ای متقاضی دریافت حمایت دولتی برای جبران خسارت کرونا را اعلام کرد. تاریخ انتشار: 23:40 - 18 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۸۹۴۰

خبرگزاری میزان - طبق اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با توجه به ضرورت ارائه اطلاعات صاحبان مشاغل فرهنگی، هنری و رسانه‌ای آسیب‌دیده در بحران کرونا به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برای بهره‌مندی از بسته‌های حمایتی دولت، صاحبان مشاغل فرهنگی، هنری و رسانه‌ای متقاضی دریافت حمایت دولتی برای جبران خسارت کرونا می‌توانند با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آدرس www.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

farhang.gov.ir درخواست خود را ثبت کنند.

بیشتر بخوانید: فراخوان ثبت اطلاعات صاحبان کسب و کار‌های فرهنگ، هنر و رسانه متضرر از کرونا اعلام شد

اعضاء محترم خانه تئاتر در این خصوص سوال‌های داشته‌اند که روابط‌ عمومی خانه تئاتر، برای رفع ابهام و توضیحات تکمیلی، گفت‌وگویی با افسر موموندی، مدیر دفتر اقتصاد فرهنگ و هنر داشته که در ادامه می‌خوانید.

در بخشی از این فراخوان گفته شده که ثبت‏ نام با درج کد ملی و شماره تلفن همراه اختصاصی متقاضی امکان‌پذیر است. در صورتی که بعضی از متقاضیان شماره تلفن همراه اختصاصی هماهنگ ثبت‌شده با کدملی خودشان نداشته باشند، آیا امکان ثبت‌نام نیست؟

پیامک ارسال شده برای متقاضیان بر اساس کدملی یا کدبیمه ثبت شده در وزارت کار خواهد بود. از آنجا که برخی افراد ممکن است در شرایطی شماره تلفن همراهی را متعلق به خودشان نداشته باشند می‌توانند ثبت‌نام را انجام داده و در بخش ملاحظات، توضیحات خود را درخصوص شماره تلفن همراه، ارائه دهند.

آیا پس از تکمیل فرآیند ثبت‌نام، متقاضیان باید پیگیری یا اقدام خاصی داشته باشند؟

بعد از ثبت‌نام، در صورتی که افراد دارای کد بیمه باشند، سایر اقدامات طبق دستورالعمل وزارت کار، انجام خواهد شد و در انتها پیامکی برای آن‌ها ارسال می‌شود که در سامانه کارا ثبت‌نام کنند. در این میان، اما بخش عمده‌ای از شاغلین و صاحبان کسب‌وکار‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای، فاقد کد بیمه هستند. برای این افراد درخواست کرده‌ایم که سازوکار مشخصی اعلام شود که نتیجه آن به‌زودی اعلام خواهد شد. با این‌حال همچنان اعلام می‌کنیم که تمامی افراد اعم از افرادی که کدبیمه دارند یا ندارند، ثبت‌نام خود را انجام دهند تا در صورت لزوم به آن‌ها دسترسی داشته باشیم.

بسیاری افراد یا به اینترنت دسترسی ندارند یا قادر به انجام پروسه ثبت‌نام اینترنتی را ندارند. چه شرایطی برای آن‌ها فراهم شده؟ آیا امکان ثبت‌نام حضوری برای این افراد است؟

سعی کردیم که اطلاعات شاغلان بخش فرهنگ، هنر و رسانه را از منابع متعدد به‌دست بیاوریم. اولین منبع اطلاعاتی ما از طریق اطلاعات ثبتی این افراد در معاونت‌های تخصصی تحت‌عنوان دریافت مجوز، عضویت انجمن‌ها و همینطور اصناف و انجمن‌های تخصصی بود. در این میان، صندوق اعتباری هنرمندان نیز منبع دریافت اطلاعاتی دیگری بود. با توجه به اینکه ممکن است برخی فعالان اطلاعات خود را در این بخش‌ها ثبت نکرده باشند، این فراخوان را منتشر کردیم که شاغلان فرهنگی و هنری بتوانند اطلاعات خود را اعلام کرده و در این سامانه ثبت‌نام کنند.

پس با این توضیح، اطلاعاتی که از سوی انجمن‌ها و اصناف اعلام شود نیز مورد تایید شما قرار می‌گیرد

بله. ما تمام اطلاعات گردآوری شده از منابع متعدد و ثبت‌نام افراد را در کنار هم بررسی خواهیم کرد.

آیا مشخص است که تسهیلاتی برای شاغلان بخش فرهنگی و هنری متضرر از کرونا در نظر گرفته شده است؟

در حال حاضر تنها اقدام حمایتی در قالب مصوبات ستاد ملی کروناست. بر اساس این مصوبات طبق اعلام وزارت کار، برای کسب‌وکار‌های آسیب‌دیده به ازای هر نفر شاغل ۱۲ میلیون تومان و برای کسب‌وکار‌هایی که به دستور ستاد تعطیل شده برای هر نفر شاغل ۱۶ میلیون تومان وام با سود ۱۲ درصد اختصاص می‌یابد که چگونگی تخصیص این وام را معاونت اشتغال وزارت کار در روز‌های گذشته، به‌طور کامل اعلام کرده‌اند. با توجه به این تلاش‌ها، اما همچنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دکتر حیدری معاون توسعه مدیریت و‌منابع وزارتخانه، در تلاشند که حمایت‌های مناسب‌تری به فعالان عرصه فرهنگ و هنر اختصاص یابد.

اطلاعات یا توضیحات تکمیلی هست که لازم بدانید متقاضیان بدانند؟

من از تمام فعالان حوزه فرهنگ و هنر و رسانه تقاضا دارم که در زمان تعیین شده، اطلاعات خود را در سایت ثبت کنند. همچنین در طول ثبت‌نام اگر نیاز به راهنمایی دارند، از قسمت راهنمای سایت استفاده کنند. همچنین نوع فعالیت خود را در قالب شخصیت حقیقی و حقوقی به درستی ثبت کنند تا ما نیز بتوانیم به درستی، اطلاعات‌شان را در اختیار مراجع حمایتی قرار دهیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا وزارت فرهنگ و ارشاد فرهنگ و ارشاد اسلامی هنری و رسانه ای فرهنگ و هنر شماره تلفن وزارت کار ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۲۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بستر افزایش نشاط اجتماعی فراهم شود/ ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت اساتید پیشکسوت

 آیت الله سید ابراهیم رییسی در جلسه امروز چهارشنبه هیات دولت با تبریک ولادت با سعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و تجلیل از برنامه‌ریزی و برگزاری اجتماع معنوی روز گذشته مردم روزه‌دار در ورزشگاه آزادی، بر ضرورت فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی تأکید کرد.

رییس جمهور سفر‌های نوروزی را از جمله بستر‌های نشاط‌آفرین در کشور دانست و ضمن تأکید بر تلاش بیشتر مسئولان مرتبط برای تأمین امنیت و رفاه مسافران نوروزی، تصادفات جاده‌ای را نگران‌کننده و نقطه مقابل این نشاط دانست و افزود: کاهش هر چه بیشتر آمار تصادفات جاده‌ای تلاش بیشتر مسئولان مرتبط را می‌طلبد.

بستر افزایش نشاط اجتماعی فراهم شود/ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت اساتید علمی پیشکسوت

ضرورت تکریم و بهره‌مندی از ظرفیت اساتید و چهره‌های علمی پیشکسوت در دانشگاه‌ها، از دیگر محور‌های سخنان رییس جمهور در جلسه امروز هیات دولت بود که وی با اشاره به سیره اهل بیت (ع) در گرامیداشت علم و عالم، حضور بزرگان علمی در مراکز علمی و پژوهشی را پشتوانه‌ای برای دانشگاه‌هاست دانست و بر توجه بیش از پیش به بهره‌مندی از ظرفیت علمی این چهره‌های علمی در دانشگاه‌ها تأکید کرد.

رییس جمهور همچنین از همه دستگاه‌های اجرایی خواست در سال جدید با بهره‌گیری هر چه بیشتر و بهتر از رسانه‌ها برای تشریح برنامه‌ها و تبیین عملکرد‌ها و بیان دیدگاه‌ها و مقابله با هجمه‌های رسانه‌ای دشمن برنامه‌ریزی کنند.

پیش از سخنان رییس جمهور، وزیر امور اقتصادی و دارایی در گزارشی از نوسازی ناوگان کشنده‌های کشور خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی دولت و واردات ۶ هزار خودرو کشنده در سال گذشته، تعداد خودرو‌های وارده شده از این دست به کشور طی دو سال و نیم گذشته به ۲۵ هزار دستگاه رسید و نوسازی ناوگان کشنده‌های کشور در سطح مطلوبی قرار گرفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز به ارائه گزارشی از عملکرد این وزارتخانه در نوسازی ناوگان حمل و نقل در سال گذشته پرداخت و افزود: از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱، ۵۷ هزار و ۶۰۷ خودرو در ناوگان حمل و نقل جایگزین شده، این در حالی است که تنها در سال گذشته ۶۸ هزار خودرو یعنی ۱۸ درصد بیش از ۴ سال قبل از آن در ناوگان حمل و نقل جایگزین شده است.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در جلسه امروز گزارشی از ارتقای شاخص توسعه ارتباطات در کشور ارائه کرد و گفت‌: مهم‌ترین شاخص ارزیابی توسعه ارتباطات در کشورها، شاخص اتحادیه بین‌المللی مخابرات (IDI) است که براساس ارزیابی‌های این اتحادیه در دو بخش پوشش فراگیر و کیفیت ارتباطات و میزان استفاده مردم از زیرساخت‌های ارتباطی، کشور رشد ۴۷ درصدی و ارتقای ۶ رتبه‌ای داشته است.

جواد اوجی وزیر نفت نیز در گزارش خود از پیشرفت ۳۶ درصدی پروژه جمع‌آوری گاز‌های مشعل در دولت مردمی خبر داد و گفت: با جمع‌آوری ۷ میلیون متر مکعب از گاز‌های مشعل علاوه بر تأمین خوراک پتروشیمی‌ها، برای ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۲۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی ایجاد شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • نقش راهبری هنرمندان در تحقق شعار سال
  • اهمیت فرهنگ و هنر در ترویج ارزش‌های اسلامی
  • جهش در تولیدات فرهنگی و هنری از سوی هنرمندان
  • بستر افزایش نشاط اجتماعی فراهم شود/ ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت اساتید پیشکسوت
  • جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور
  • ضرورت ایجاد بانک اطلاعات کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد
  • جهش تولید بدون اصلاح انگاره‌های ذهنی وجود ندارد
  • تقویت بنیه فرهنگی در شهرستان‌های لرستان
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳۵ حادثه‌دیده / بهره‌مندی بیش از ۱۰ هزار نفر از فضای دوستدار کودک
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳۵ حادثه دیده /بهره‌مندی بیش از ۱۰ هزار نفر از فضای دوستدار کودک