Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-24@10:53:58 GMT

کره شمالی رزمایش مشترک سئول و واشنگتن را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۷۳۸۵۷

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری رویترز، رسانه رسمی دولتی کره شمالی روز جمعه به نقل از یک نماینده ارتش این کشور ضمن اعلام این مطلب نوشت: اکنون همه چیز در حال بازگشت به نقطه شروع پیش از نشست شمال-جنوب در سال ۲۰۱۸ است.

خبرگزاری یونهاپ پنجم اردیبهشت گزارش کرد که نیروهای هوایی کره جنوبی و آمریکا رزمایش مشترکی برگزار کرده‌اند که می‌تواند حامل هشداری برای کره شمالی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروی هوایی کره جنوبی جنگنده های اف ۱۵ و کی اف ۱۶ و ارتش آمریکا هواپیماهای اف ۱۶ خود را در این رزمایش شرکت داده‌اند.

این رزمایش در شرایطی برگزار می‌شود که کره شمالی در ماه‌های اخیر چندین بار آزمایش‌های موشکی انجام داده که مورد انتقاد دو کشور قرار گرفته است.

گزارش یونهاپ خاطر نشان کرد که از ماه نوامبر سال گذشته این رزمایش‌ها متوقف شده بود تا شاید راهی برای بهبود شرایط در شبه جزیره کره پیدا شود.

اما به باور کره جنوبی و آمریکا نه تنها وضعیت تغییری نکرده بلکه کره شمالی همچنان به آزمایش‌های موشکی خود ادامه داده است.

در این گزارش این رزمایش به عنوان هشداری برای کره شمالی اعلام شده بود که در روزهای اخیر آزمایش موشکی انجام داده است.

به نوشته یونهاپ، در سال جاری میلادی کره شمالی ۵ بار آزمایش موشکی انجام داده که آخرین بار آن روز ۱۴ آوریل با پرتاب موشک‌های کروز و موشک‌های هوا به زمین در دریای شرقی بوده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کره شمالی رزمایش نظامی کره جنوبی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۳۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

خبرگزاری مرکزی کره بامداد سه‌شنبه نوشت که کره شمالی دوشنبه سیستم سراسری مدیریت هسته‌ای موسوم به «ماشه هسته‌ای» را آزمایش کرد که در این رزمایش نیرو‌های توپخانه نیز به نشانه تقویت قابلیت‌های اتمی و اعتراض به رزمایش‌های مشترک آمریکا و کره جنوبی حضور یافتند.

بر اساس این گزارش، رهبر کره شمالی بر رزمایش‌های شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای نظارت و آنها را هدایت کرد.

نیرو‌های کره شمالی در این رزمایش‌ها آرایش ضدحمله هسته‌ای را تمرین کرده و کلاهک‌های هسته‌ای مشقی را شلیک کردند تا در صورت صدور هشدار بحران هسته‌ای آمادگی داشته باشند.

کره شمالی شهریور ماه گذشته یک رزمایش حمله هسته‌ای تاکتیکی برگزار و در آن حمله به مراکز فرماندهی و پایگاه‌های هوایی کره جنوبی را شبیه‌سازی کرد. این اقدام «هشداری» به آمریکا پس از استقرار بمب‌افکن‌های راهبردی این کشور در منطقه بود.

کره شمالی سال گذشته در مراسمی با حضور کیم جونگ اون از یک زیردریایی تاکتیکی هسته‌ای جدید رونمایی کرد. خبرگزاری رسمی کره شمالی نوشت: این اولین زیردریایی کره شمالی است که قابلیت حمل تسلیحات تاکتیکی هسته‌ای را دارد و برای آزمایش‌های دریایی آماده است.

رهبر کره شمالی اخیرا تاکید کرد که اوضاع بی‌ثبات ژئوپولیتیک ایجاب می‌کند که اکنون بیش از هر زمانی برای جنگ آماده بود.

وی در بازدید از «دانشگاه و نظامی کیم جونگ ایل» گفت، اگر دشمن به تقابل نظامی با پیونگ یانگ روی بیاورد، کره شمالی با استفاده از همه ابزار‌ها و بدون تعلل ضربه‌ای مرگبار به دشمن وارد خواهد کرد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی با یک پیام روشن
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی
  • نظارت رهبر کره‌شمالی بر اولین مانور تاکتیکی شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای
  • کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد
  • زمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای در کره شمالی
  • موشک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • بزرگترین رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین آغاز شد
  • موشک بالستیک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد