Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم بهروزی، کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان بارش قزوین در سال زراعی امسال (از اول مهر پارسال تا امروز) ۳۷۲ میلی‌متر بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته (اول مهر ۹۷ تا ۱۹ اردیبهشت سال ۹۸) ۲۸۴ میلی‌متر به ثبت رسیده است.

به گفته وی، میزان بارندگی‌های قزوین از اول فروردین ماه سال جاری نیز ۱۶۶ میلی‌متر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس هواشناسی با اشاره به وضعیت جوی استان، خاطرنشان کرد: از امروز تا ظهر فردا /شنبه/ شاهد جوی به نسبت پایدار خواهیم بود اما از اواخر وقت شنبه تا یکشنبه شب با گذر امواج در سطح منطقه روبرو خواهیم بود که پیامد آن افزایش ابر، بارش باران، رعد و برق و وزش بادهای لحظه‌ای شدید خواهیم بود.

بهروزی یادآور شد: برای روز دوشنبه هفته آینده نیز جوی به نسبت پایدار و در ارتفاعات شمال استان افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در شبانه‌روز گذشته آوج با ۶ و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی با ۲۳ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای شهر قزوین نیز طی این مدت ۷ تا ۱۹ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

وضعیت جوی استان قزوین را ۹ ایستگاه سینوپتیک خودکار، ۴ ایستگاه اقلیم شناسی، ۲۹ ایستگاه باران سنجی مکانیکی، ۲ ایستگاه جاده‌ای خودکار گزارش می‌شود.

برچسب‌ها بارندگی استان قزوین سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارندگی استان قزوین سازمان هواشناسی بارندگی استان قزوین سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۳۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حجم آب ورودی به سد‌های کرمان در بارندگی‌های اخیر

سینا روزبهانی مدیر روابط عمومی و سخنگوی شرکت آب منطقه‌ای کرمان گفت: بر اساس آخرین اطلاعات ایستگاه‌های باران‌سنجی شرکت آب منطقه‌ای کرمان، میزان بارندگی در سال آبی اخیر ۲/۹۸ میلی متر است که نسبت به مشابه بلند مدت تا این تاریخ ۱۶.۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد، اما نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته میزان بارش‌ها ۱۶.۴ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در پی بارندگی اخیر حجم آب ورودی به سد‌های استان از ۲۷ فروردین تا ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ حدود ۱۰ میلیون متر مکعب بود و آب ذخیره شده در سد‌های استان در حال حاضر حدود ۱۴۲ میلیون مترمکعب است.

روزبهانی بیان داشت: حجم سد‌های استان بر اساس آخرین هیدروگرافی ۲۴/۵۶۹ میلیون مترمکعب است که تا ۳ اردیبهشت امسال ۲۵ درصد حجم پرشدگی سد‌های استان است.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‎‌ای کرمان تصریح کرد: در استان کرمان چهار سد در حال بهره‌برداری وجود دارد و بر اساس آخرین اطلاعات سد جیرفت ۲۸ درصد، سد تنگوئیه سیرجان ۱۰ درصد، سد شهید سلیمانی بافت ۳۱ درصد و سد نساء ۲۱ درصد ذخیره آب دارند.

روزبهانی در خصوص دلایل تاثیر اندک بارش‌های اخیر بر روی افزایش حجم سد‌های استان گفت: در برخی موارد بارندگی‌ها در پایین دست سد‌های استان رخ داد و در نتیجه سیلاب حاصله به سد‌های استان وارد نشد.

 وی افزود: در برخی موارد نیز بند‌های بالادست سد‌های استان کرمان بخشی از آب را در خود ذخیره می‌کنند که ضروری است آب ذخیره شده در این بند‌ها پس از ته‌نشینی و رسوب‌گیری به سمت سد‌ها هدایت شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران کرد؟
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت
  • تامین آب پایدار درمناطق بلوچستان جنوبی و مرکزی
  • سازمان غذا و دارو اعلام کرد: رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • رشد ۲۰۰ درصدی در صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • رتبه ۲۸ استان یزد در میزان بارندگی در کشور
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت
  • افزایش حجم آب ورودی به سد‌های کرمان در بارندگی‌های اخیر