Web Analytics Made Easy - Statcounter

روابط عمومی صندوق بین المللی پول از موافقت شورای اجرایی این صندوق با اعطای وام ۱۸۹.۵ میلیون دلاری در چارچوب مکانیسم ابزار سریع مالی صندوق به تاجیکستان خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی صندوق بین المللی پول، منابع این وام قرار است برای رفع نیازهای فوری کشور تاجیکستان در تأمین مالی تراز پرداخت ها و نیازهای مالی مرتبط با ویروس کرونای جدید هزینه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده است، ویروس کرونا ضربه مهلکی به اقتصاد تاجیکستان وارد خواهد آورد. به همین خاطر ارگان های دولتی تدابیری را در راستای افزایش هزینه های بهداشتی کشور، تقویت حمایت اجتماعی از گروه های آسیب پذیر و همچنین حمایت از شرکت ها در زمان همه گیری با هدف حفظ اقتصاد کلان اتخاذ می کنند.

صندوق بین المللی پول معتقد است این کمک مالی مانع بروز بی ثباتی اقتصادی و همچنین اوضاع زندگی مردم خواهد شد و کمک می کند بودجه موجود برای نیازهای بهداشتی و اجتماعی جامعه در پی شیوع کرونا اختصاص یابد.

براساس مطالعات تحلیل گران صندوق بین المللی پول، انتظار می رود بحران کرونا پیامدهای اقتصادی و اجتماعی قابل توجهی را بر تاجیکستان تحمیل کند. در حال حاضر پیش بینی می شود اقتصاد تاجیکستان  ۲ درصد کوچک تر شود و کسری بودجه این کشور تا ۷ درصد از تولید ناخالص داخلی را در بر گیرد.

پیش تر «تائو ژانگ» قائم مقام صندوق بین المللی پول پس از نشست شورای اجرایی این صندوق گفت بود: اختلال در تجارت و حمل و نقل موجب کاهش قابل توجه درآمدهای دولت تاجیکستان شده که باعث ایجاد نیاز فوری برای تأمین مالی تراز پرداخت و بودجه این کشور شده است.

«فیض الدین قهارزاده» وزیر دارایی تاجیکستان پیش از این گفته بود، صندوق بین المللی پول قرار است به این کشور تسهیلات  ترجیحی بلند مدت با بهره صفر درصد اعطا کند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وام صندوق بین المللی پول صندوق بین المللی پول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۴۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مهم‌ترین مراجع بین‌المللی که برای تامین مالی پروژه‌ها استفاده می‌شود، بانک توسعه اسلامی است و هفته آینده پنجاهمین سالگرد تأسیس این بانک در عربستان سعودی با حضور ۴۷ کشور برگزار می‌شود.
وی افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته تأمین مالی از سوی این بانک صورت نمی‌گرفت و یکی از اولویت‌های ما رفع موانع پرداخت اقساط کشور بود تا کاری کنیم این بانک برای ۱۱ پروژه عمرانی ما تأمین مالی کند.
خاندوزی خاطرنشان کرد: این اتفاق رخ داده و ما مسیر دور زدن تحریم در پرداخت بدهی ایران به این بانک را پشت سر گذاشتیم و بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم و فرآیند بازپرداخت اقساط ۱۱ پروژه عمرانی آغاز شده است.
وزیر اقتصاد گفت: تا امروز بیش از ۴۰ میلیون یورو بازپرداخت جدید برای تکمیل پروژه‌ها دریافت کردیم و امیدواریم هفته آینده در ریاض نیز بتوانیم مجوز پرداخت‌های بیشتر و پروژه‌های دیگری را بگیریم. سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز همچنین در حاشیه مراسم رسمی واگذاری دو باشگاه سرخابی‌ها به دو هلدینگ بانکی و پتروشیمی در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته از محل ابربدهکاران مالیاتی ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات معوقه وصول کردیم. وی گفت: مالیات معوقه ابربدهکاران شامل برخی شرکت‌های زیرمجموعه بانک‌ها و مالیات خود بانک‌ها بود که وصول کردیم تا فشاری به مودیان مالیاتی کوچک وارد نشود.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • گردش مالی عجیب و غریب فیلترشکن‌ فروش‌ها | پول‌های مردم کجا می‌روند؟
  • فیلترشکن گران‌تر از اینترنت؛ گردش مالی فیلترشکن‌ها برابر با یک اپراتور ایرانی
  • بدهی‌های ایران به «بانک توسعه اسلامی» را به صفر رساندیم
  • بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم
  • خاندوزی: یکی از اولویت‌های ما حل موانع پرداخت بدهی‌های کشور است
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی