Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-25@10:38:53 GMT

تاکید چین و آمریکا بر ادامه مذاکرات تجاری

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۷۵۰۹۸

خرداد: مقامات ارشد چین و آمریکا در بحبوحه اتهام زنی ها به یکدیگر در مورد منشا کرونا بر ادامه مذاکرات تجاری و همچنین رعایت فاز نخست آن تاکید کردند.
به گزارش خرداد، ایرنا از سی سی تی وی، در همین راستا «لیوهه» معاون نخست وزیر و مذاکره کننده ارشد تجاری چین روز جمعه با «رابرت لایتهایزر» نماینده تجاری و استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا مذاکره تلفنی انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دو طرف در این مذاکرات بر ادامه همکاری های تجاری، تعامل در زمینه مبارزه با ویروس کرونا و همچنین ایجاد شرایط و فضای مثبت برای رعایت مفاد فاز نخست توافق تجاری دو کشور تاکید کردند.
آنها همچنین بر ادامه همکاری ها و گفت و گوها در زمینه های مختلف تاکید کردند.
مذاکرات تلفنی این دو مقام چین و آمریکا در شرایطی صورت می گیرد که روابط دو کشور بر اثر منشا کرونا دچار تنش شده است.
هفته گذشته دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا با اشاره به اینکه برخی شواهد حاکی از انتشار ویروس کرونا از یک آزمایشگاه ویروس شناسی در ووهان دارد چین را به اعمال تعرفه های جدید تهدید کرد.
رئیس جمهوری آمریکا و لیوهه معاون نخست وزیر چین پس از یکسال کشمکش تعرفه‌ای، ۲۵ دی سال گذشته فاز نخست توافق تجاری دو جانبه را امضا کردند بر اساس این توافق چین پذیرفت در مدت دو سال ۲۰۰ میلیارد دلار کالا از آمریکا وارد کند ۷۵ میلیارد دلار این مبلغ اقلام تولیدی است و مابقی شامل خرید اقلام کشاورزی و تولیدات انرژی و کالاهای خدماتی است.
از این مبلغ چین ۵۰ میلیارد دلار برای خرید تولیدات انرژی،  ۴۰ میلیارد دلار برای خرید محصولات کشاورزی و ۴۰ میلیارد دلار برای خدمات اختصاص می دهد این خریدها در یک دوره دو ساله انجام خواهد شد. برچسب ها: کارگر هندی ، هند

منبع: خرداد

کلیدواژه: کارگر هندی هند میلیارد دلار بر ادامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۵۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار تقریبا از مبادلات تجاری مسکو و پکن حذف شد

آنتون سیلوآنوف، وزیر دارایی روسیه، اعلام کرد که سهم ارز‌های ملی در مبادلات تجاری مسکو و پکن به ۹۰ درصد رسیده است.

وی گفت اگرچه سهم یوآن در این بین بیشتر است، اما سهم استفاده از روبل در تجارت بین دو کشور نیز قابل توجه است.

ماکسیم رشتنیکوف، وزیر توسعه اقتصادی روسیه، هم ماه پیش اعلام کرد این کشور به طور متعادل در حال پیشبرد طرح توسعه استفاده از ارز‌های ملی در مبادله با دیگر کشور‌ها است و روسیه از یوآن در مبادله با کشور‌های ثالث نیز استفاده کرده است.

سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، نیز اخیرا اعلام کرده که در راستای کنار کذاشتن دلار از مبادلات تجاری بین المللی، سهم ارز‌های ملی در مبادلات تجاری روسیه با چین، هند و ایران در حال افزایش است.

دیگر خبرها

  • افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به اقدامات اسرائیل علیه غزه/ رییس مجلس نمایندگان آمریکا رییس دانشگاه کلمبیا را تهدید کرد
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش
  • کنعانی مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را مردود دانست
  • ایران مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را درباره میدان آرش مردود خواند
  • ادعای یک‌جانبه پیرامون میدان آرش در بیانیه‌ای دوجانبه حقی برای مدعی ایجاد نمی‌کند
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش
  • حماس: ۳۰ افسر اسرائیلی را در اختیار داریم
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • دلار تقریبا از مبادلات تجاری مسکو و پکن حذف شد
  • مصمم به ارتقای روابط ایران و پاکستان هستیم/ افزایش سطح روابط تجاری به ۱۰ میلیارد دلار در گام اول