Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، سید زین العابدین موسوی ضمن گلایه از بالا رفتن آمار آبادان از منظر مبتلایان به کرونا، اظهار داشت: وضع مبتلایان در آبادان به آماری انفجاری نزدیک شده است. عوامل زیادی در آمارهای اخیر آبادان دخیل هستند. در همین باره پیشنهاد بستن راه‌ها به استاندار خوزستان تقدیم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بر شمردن برخی از عوامل بالا رفتن آمار مبتلایان، بیان کرد: عدم کنترل ورودی ها، جدی نگرفتن بیماری خیلی از همشهریان، فعالیت شبانه روزی آزمایشگاه تست کرونای شهرستان، رها کردن موضوع ضدعفونی معابر و اماکن، عدم رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی، مخفی کردن ابتلا در افراد مبتلا به ویروس، عدم تمکین برخی مبتلایان به قرنطینه و حضور آنها در اماکن، شروع به کار پاساژها و بازارها و ادارات همه از عوامل رشد آماری آبادان هستند. برای پاسخ به تک تک عوامل مذکور در حال برنامه ریزی هستیم.

فرماندار ویژه آبادان افزود: امروز با استاندار محترم خوزستان صحبت کردم که اجازه دهند با مسئولیت خودم راه های ورودی را ببندم و البته بر این کار به عنوان یکی از عوامل اصلی رشد آمار کرونا مصمم هستم.

موسوی ادامه داد: از دانشکده علوم پزشکی می خواهم سریعا آمار مبتلایان را در اختیار فرمانداری قرار دهد تا نظارت بر قرنطینه آنها دقیقا انجام شود. از این پس کسی از قرنطینه خارج می شود که گواهی سلامت داشته باشد. در غیر این صورت فرد مبتلایی که قرنطینه را تمکین نکند و یا بیماری اش را مخفی نماید به عنوان مجرم در اختیار دستگاه قضا قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید به لزوم از سرگیری فعالیت ضدعفونی کردن معابر، خاطرنشان کرد: برنامه جدید ضدعفونی کردن اماکن و‌ معابر با جدیت بزودی انجام می‌شود. شهرداری ها هم مکلفند برنامه زمان بندی خود را در خصوص آهک پاشی جداول و‌ کانالها ارائه و عملیاتی کنند.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در شهرستان تصریح کرد: کمیته اجرایی با قدرت بیشتری در بازار حضور می یابد و بنظر میرسد بدلیل سرپیچی برخی از کسبه از دستورالعملها باید شاهد پلمپ صدها واحد تجاری در سطح شهر باشیم. حتی اگر سرپیچی از دستورالعملها باعث شود که قاطبه بازار پلمپ شود، ناچارا اینکار را خواهیم کرد.

موسوی در پایان در خصوص سوء استفاده برخی از کسبه و گرانفروشی یا کم فروشی، اظهار کرد: ۲۰ گروه ۳ نفره در ۲۰ نقطه آبادان برای صرفا کنترل قیمت ها مستقر خواهند شد. این گروهها تابعی از کمیته اجراییِ ستاد مقابله با کرونا هستند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آبادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۶۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی گفت: در شرایط کنونی، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح مشغول خدمت هستند.

وی افزود: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیروهای طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا و…، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.

عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

کد خبر 6088263 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ماجرای عجیب طراح سوالات کنکور | اجازه خروج به او ندادیم تا اینکه چهلم همسرش رسید + فیلم
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • تزریق ۲۰۷ میلیون مترمکعب آب به سفره زیر زمینی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • نگاهی به بدترین گوشی های هوشمند جهان؛ از آیفون ۶ تا گلکسی نوت ۷ انفجاری (+عکس)
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • انتشار آگهی املاک در دیوار و شیپور مسدود می‌شود | فقط به یک شرط امکان ثبت آگهی وجود دارد