Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله عبدالکریم عابدینی گفت: خدمت به بندگان برای جلب رضای خدا، عبادت محسوب می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی در برنامه زنده تلویزیونی سروش آسمانی که از شبکه قزوین به روی آنتن می‌رود، با اشاره به آیات سوره حجرات اظهار کرد: خداوند در این آیات همه مردم را مورد خطاب قرار داده و می‌فرماید همه شما را از مرد و زن آفریدیم و شما را گروه گروه و ملت ملت قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید و در این مسابقه جهانی بین المللی همه انسان‎ها، آن کسی گوی سبقت را خواهد ربود که در جاده تقوا حرکت کرده و برای دستیابی به قله کرامت بکوشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: جاده تقوا به قله کرامت انسانی منتهی خواهد شد. کرامت انسانی همان چیزی است که خداوند وجود انسان را به آن آمیخته است و بر همان اساس انسان را آفریده است.

 وی یادآور شد: خداوند در آیه ۷۰ سوره اسرا می‌فرماید؛ به انسان کرامت بخشیدیم. همچنین خدای متعال دنیا را مدرسه‌ای قرار داد تا انسان در این مدرسه دانش‌آموز و تحصیل کننده کرامت باشد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: در مدرسه دنیا خدای متعال قرآن کریم را کتاب درسی انسان‌ها معرفی کرد و برای دانش‌آموزان این مدرسه یک شرط مهم به نام "طهارت" قرار داد. خداوند می‌فرماید اگر کسی با دل و نیت پاک به این عرصه قدم نگذارد در این عرصه به عنوان دانش‌آموز پذیرفته نخواهد شد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: فهم و درک حقایق قرآنی به طهارت و پاکی انسان از شرک و ریا و ظلم و پاکی از هر بدی نیاز دارد و این پاکی زمینه ساز می‌شود تا انسان محصل و دانش‌آموز مدرسه کرامت شود و به محضر کتاب خدا راه پیدا کند.

عابدینی با تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: حضرت در حدیثی فرموده‌اند مردم بدانید خدا شما را بیهوده نیافریده است، خدا شما را به حال خود رها نکرده است، اجل‌های شما را خدا مشخص کرده، رزق و روزی و معیشت شما را نیز تقسیم کرده است و این کار را کرده تا هرکسی جایگاه خود را بشناسد و برای منزلت انسانی دغدغه داشته باشد و خدا قول داده اگر بندگی کنیم معیشت ما را تأمین می‌کند.

 امام جمعه قزوین بیان کرد: کسی که کشاورزی، رانندگی و طبابت می‌کند و برای رضای خدا کار مفید به مردم ارائه می‌کند، بندگی خدا را می‌کند و خداوند رزق و روزی چنین انسانی را تأمین کرده است.

 وی افزود: خداوند این قانون را گذاشته و انسان آنچه که خدا برایش مقدر کرده است، به آن می‌رسد و اگر حریص باشد و یا با متانت زندگی کند به آن می‌رسد و اگر مقدر باشد به چیزی نرسد، هیچگاه به آن دست نمی‌یابد. باید توجه داشته باشیم که رزق با مال متفاوت است و رزق به عبادت، معنویت و علم و دانش انسان کمک می‌کند اما مال بدون رزق معلوم نیست انسان را به کجا می‌رساند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: امام حسن(ع) فرموده خدا کاری کرده که شما دغدغه رزق نداشته باشید و فقط زمان و وقت خود را برای عبادت و بندگی به کار بگیرید و اگر بندگی حقیقی داشته باشیم، خداوند وعده کرده تا رزق ما را تأمین کند. 

وی در ادامه گفت: امیرالمومنین(ع) می‌فرمایند شما را به تقوا سفارش کردیم و هر توبه‌ای که شکل می‌گیرد با تقوا انجام خواهد گرفت، حکمتی که خدای متعال سفارش کرده فقط به متقین عنایت خواهد شد. تقوا، آبرو و شرافت هر عملی است هر عملی با تقوا شرافت پیدا می‌کند. هر انسان که به رستگاری رسید با نردبان تقوا به این جایگاه رسیده است. آنهایی نجات پیدا می‌کنند که با تقوا حرکت کرده و با بدی برخورد نکرده‌اند و ناکام نمی‌مانند و غمگین و محزون و نگران نخواهند ماند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: خدای متعال ۱۸۰ مرتبه در قرآن کریم واژه تقوا و خانواده تقوا را مطرح کرده است و ۸۰ مرتبه به تقوا فرمان داده است. نهایت رضایت خدای متعال در تقوا قرار دارد و هر بنده‌ای به اندازه تقوایش در محضر خداوند جایگاه و ارزش دارد.

رزق حقیقی، انسان را در معنویت و علم به کمال می‌رساند

وی ادامه داد: امام علی علیه السلام زمانی که فرق مبارکشان شکافته می‌شود، می‌فرمایند؛ "فزت و رب الکعبه". رسیدن به قله رستگاری فقط با تقوا میسر خواهد بود. خدای متعال فرموده است که متقین هستند که نجات پیدا می‌کنند.

 خطیب جمعه قزوین اذعان کرد: در این چالش‌های دنیوی که همه در مسیر زندگی با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم فقط کسانی به نتیجه می‌رسند و موفق خواهند شد که به گفته ائمه با تقوا حرکت کنند. هرکس که اهل تقوا می‌شود درب‌های بسته به روی او باز می‌شود و در بن بست فتنه‌ها گرفتار نخواهد شد.

عابدینی گفت: همه ‌کارهای انسان‌های باتقوا محکم و ماندگار است و به رشد و کمال می‌رسند و حجت‌های الهی برای آنها آشکار می‌شود و در نزد خدا روسفید شده و با انبیا و شهدا و صالحان و صدیقین محشور خواهند شد. 

وی بیان کرد: خداوند قرآن را کتاب درسی برای انسان قرار داد و آن را کتاب کریم و انسان را نیز کریم معرفی کرد. امام سجاد(ع) فرمودند خدایا کاری کن تا قرآن نردبان تعالی و رشد ما باشد تا ما را به شریف‌ترین و نورانی‌ترین منزلت و جایگاه کرامت برساند و ان‌شاءالله در پناه خدا با بهره گیری از قرآن بتوانیم به جایگاه والای معنوی کرامت دست یابیم.

عابدینی افزود: رسول خدا(ص) فرموده‌اند هرکسی در ماه رمضان بر من زیاد صلوات بفرستد، کفه اعمال خوبش سنگین می‌شود و در روز قیامت به این معنا بسیار نیازمندیم. خدا فرموده کمترین بها و ارزشی را خدا می‌بیند، همانطور که کمترین کار بدی را خدا می‌بیند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: خدا فرموده کسانی در روز قیامت موفق هستند که کفه ترازوی کارهای خوب آنها سنگین‌تر است و پیامبر(ص) فرموده هر کاری از شما با قرآن و عترت سرو کار داشته باشد، وزن دارد و در قیامت به کار انسان می‌آید و ماندگاری پیدا می‌کند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: امام علی(ع) فرموده هرکسی آیه‌ای از قرآن را تلاوت کند و شوق و علاقه وسیعی برای قرائت آیات دیگر داشته باشد، گویا در غیر ماه رمضان کل قرآن را ختم کرده است و باید بیش از پیش قدر این ماه عزیز را بدانیم و از آن بهره ببریم.

وی بیان کرد: حضرت فرموده درهای بهشت در ماه مبارک رمضان باز است و خدا همه را دعوت کرده تا در مسیر رحمت او قرار گیرند و یکی از دعاهای ما در ماه رمضان باید این باشد که دعا کنیم تا درهای رحمتی که به روی‌مان باز شده است، بسته نشود که قرآن، صله رحم، اطعام نیازمندان و مواسات از جمله آنهاست.

عابدینی تأکید کرد: امام علی(ع) فرموده درهای جهنم در ماه رمضان بسته است چرا که رذایل اخلاقی در این ماه جایگاهی ندارد و دعا کنید تا این درها پس از ماه رمضان نیز بسته باشد. شیاطین در ماه رمضان در قل و زنجیر هستند و دعا کنید پس از آن نیز شیاطین در قل و زنجیر بمانند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به قرارگیری شب قدر در ماه رمضان گفت: قرآن کریم در باب شب قدر اصرار دارد که ما لیله القدر ببینیم نه لیالی قدر؛ هیچ گاه در قرآن کریم صحبت از شب‌های قدر مطرح نیست.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: در روایت نیز مسلم است که ما شب‌های قدر نداریم بلکه یک شب قدر وجود دارد. به ندرت و خیلی کم در برخی روایات تعبیر لیالی آمده است البته در همین روایات نیز اشاره به سال‌های مختلفی است که ما در طول عمر شب قدر را پشت سر گذاشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در هر سال یک شب قدر بیشتر وجود ندارد، ادامه داد: شب قدر، قلب ماه رمضان است و این لیله القدر شبی است که زندگی انسانی انسان‌ها در آن شروع شده و به لیله القدر ختم خواهد شد. یعنی برای خدایی شدن و قرآنی شدن و ایمانی شدن باید از شب قدر شروع کنیم.

عابدینی اذعان کرد: البته شب‌های احیا در زندگی دینی ما بسیار زیاد است و این موضوع با لیله القدر متفاوت است زیرا ما یک شب قدر بیشتر نداریم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در استان قزوین امام جمعه قزوین عنوان ماه رمضان خدای متعال لیله القدر قرآن کریم خواهد شد انسان ها شب قدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۷۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ ارزش‌های اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهیم

‌به گزارش خبرگزاری مهر، امیرحسین دانش کهن عصر یکشنبه در اولین نشست شورای اداری اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، ضمن تبریک عملیات غرورآفرین وعده صادق گفت: این عملیات مانند عملیات‌های دوران دفاع مقدس که رزمندگان با مجاهدت‌های خود حماسه خلق می‌کردند غرورآفرین بود و رژیم غاصبی که جسارت کرده بود با قدرت جوابی کوبنده دریافت کرد.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران این مهم را به دنیا فهماند که جرأت جسارت به کشور ما وجود ندارد، تصریح کرد: اقدامات بزرگ و تأثیرگذاری در استان البرز انجام شده که حاصل تلاش‌های خادمان شهدا در استان است، بنیاد البرز نیروهای توانمندی دارد و کارهای بزرگی توسط آنها انجام و افتخارات بزرگی کسب شده که باید دیده شود و ادامه پیدا کند.

وی مطرح کرد: در آینده باید با برگزاری جلسات تخصصی چارچوبی مشخص برای رفع مشکلات تعریف و برای تحقق آنها تلاش کنیم تا به تعادلی در این زمینه دست یابیم و بتوانیم از فرصت در اختیار برای خدمت به ایثارگران استفاده کنیم. تکریم ایثارگران یکی از مهمترین اولویت‌ها و انتظارات از کارکنان است زیرا ایثارگران از بهترین بندگان خدا هستند و باید نحوه برخورد با آنها را بیاموزیم.

رستمیان بیان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران با سایر دستگاه‌ها متفاوت است چراکه جامعه هدف آن افرادی هستند که در راه حفظ ارزش‌های نظام اسلامی و امنیت و آرامش ما از بهترین دارایی خود گذشتند، لذا لایق بهترین‌ها هستند. ما هم وظیفه خدمت رسانی به ایثارگران را بر عهده داریم و باید به بهترین نحو ممکن آنها را تکریم و به شایسته‌ترین شکل ممکن با این عزیزان برخورد کنیم، حتی اگر نتوانیم خدمت قانونی به آنان ارائه دهیم.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز عنوان کرد: تخصیص بودجه استان‌ها منوط به اجرای برنامه عملیاتی است، لذا همچون سال‌های گذشته که البرز در این حوزه موفق عمل کرده باید با رفع مشکلات معدود موجود، نسبت به اجرای برنامه عملیاتی اهتمام داشته باشیم. خدمت به بندگان خدا از آموزه‌های دین ماست بنابراین باید فرصت را غنیمت بشماریم و خدمتی در شأن ایثارگران به آنها ارائه دهیم.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم در محیطی سالم کار کنیم باید حفظ ارزش‌های اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهیم، نظم و انضباط را عاملی مهم برای افزایش کیفیت خدمت رسانی به ایثارگران دانست و افزود: این یک تکنیک برای افزایش کیفیت و پویایی سازمان است. در درجه اول مشکلات باید به صورت تخصصی احصا و با زمانبندی و تقسیم کار با همکاری یکدیگر رفع شوند، در این صورت پیشرفت قابل ملاحظه‌ای خواهیم داشت.

کد خبر 6085885

دیگر خبرها

  • فرشتگان کاتب؛ حافظ انسان در زمان حیات
  • آماده باش دستگاه‌های خدمت رسان در بخش یزدان آباد
  • سرچشمه عرفان وحیانی و اخلاق قرآنی یکی است
  • انسان به ذکر، یادآوری و توجه نیازمند است
  • آماده باش کامل دستگاه‌های اداری، اجرایی و خدمت رسان در زرند
  • حفظ ارزش‌های اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهیم
  • ببینید | از کجا بفهمیم نماز هایی که میخوانیم بدرد قیامت می خورد؟
  • سپاه خدمت‌رسان مردم در سیل است
  • دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» برگزار می‌شود
  • دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» برگزار می شود