Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،پیروز حناچی شهردار تهران در تشریح آخرین وضعیت بدهی‌های شهرداری تهران گفت: در شرایط کرونا‌یی تلاش ما بر این است تا باری بر روی حمل و نقل عمومی پایتخت اضافه نشود و از این رو همکاران ما با نشست‌های مشترک با مسئولان وزارت بهداشت و وزارت کشور طرحی را آماده کردند که بیشترین همپوشانی را در ساعات اداری دارد و از روی دیگر بار حمل و نقل عمومی را افزایش نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار تهران با تاکید بر این نکته که با افزایش سفر‌های درون شهری مشکل پارکینگ ایجاد می‌شود، افزود: سیاست عمومی ما این است شهروندی با ماشین شخصی به مناطق مرکزی شهر نیاید، اما باید به این نکته توجه کرد که شرایط کرونایی وضعیت را متفاوت کرده است.

حناچی ادامه داد: به دنبال پیدا کردن روش‌های تعادلی هستیم و از این رو می‌دانید در ایستگاه‌های اتوبوس و مترو استفاده از ماسک اجباری شده است و همین امر می‌تواند که فاصله گذاری در مترو و اتوبوس را کمتر کند، زیرا اگر فردی از ماسک استفاده کند احتمال انتقال ویروس کرونا کاهش پیدا می کند.

او در تشریح کمبود پارکینگ در پایتخت بیان کرد: کمبود پارکینگ برای پایتخت درمان کوتاه مدت ندارد و این مشکل می‌تواند در میان مدت و بلند مدت حل شود، اما باید دانست که جنس مصوبات کرونا با شاخص سلامت محاسبه می‌شود و این موضوع وحی منزل نیست که بتوان در آن تجدید نظر کرد.

شهردار تهران افزود: با برداشتن محدودیت‌های ترافیکی در پایتخت تقاضای سفر به مرکز افزایش پیدا کرده است به طوری که من زمانی که میخواهم از دفتر خود خارج شوم ۴۵ دقیقه در ترافیک می‌مانم تا به سر خیابان برسم.

حناچی در تشریح میزان بدهی‌های شهرداری تهران گفت: بخشی از بدهی‌های شهرداری تهران مربوط به دعاوی است که شهرداری با آن درگیر است ، زیرا شهرداری تهران در بخشی با مردم در ارتباط است و در این حوزه دعاوی ایجاد می‌شود که باید اعلام کنم اگر در دعاوی حقوقی شهرداری تهران محکوم شود رقمی بالای ۶۰۰۰ میلیارد تومان باید به اشخاص پرداخت کند.

او با تاکید بر این نکته که اصراری نداریم داد بگوییم چه میزان بدهی داریم، بیان کرد: اگر شهرداری اعلام کند که چند برابر بودجه خود بدهی دارد به زبان ساده بیان می‌کند که ورشکسته است، اما اعتقاد ما این است که با مشکلات مالی نیز می‌توان شهر را اداره کرد.

شهردار تهران افزود: در بسیاری از بخش‌ها میتوان با پروژه‌های گردش مالی ایجاد کرد، اما توجه به این نکته که ما اگر بخواهیم در شهری طرحی را اجرا کنیم که جزء اولویت‌های مدیریت شهری نیست و برای شهروندان مشکلی را ایجاد می‌کند و یا بخواهیم طرحی را با اسم ۷۰۰ میلیارد بودجه شروع کنیم و در نهایت ۷ هزار میلیارد تومان تمام شود به طور حتم با مشکلات بسیاری مواجه خواهیم شد.

حناچی ادامه داد: این شکل برنامه‌ریزی که در ابتدا بودجه انجام یک طرح عمرانی را اعلام می‌کنند و زمانی که طرح به پیشرفت ۳۰ درصدی میرسد آنگاه مدیریت شهری مجبور است با هر هزینه‌ای که هست طرح را به پایان برساند و به زبان ساده می‌توان گفت این سیستم راه بنداز و جا انداز است.

او بیان کرد: شاید بسیاری از مدیران شهری قصد برنامه‌ریزی برای اجرای چنین طرح‌هایی را نداشته باشند، اما در کنار آن‌ها ممکن است برخی افراد بال بیان کردن هزینه پایین برای اجرای طرح‌های عمرانی باشند.

شهردار تهران افزود: یک قلم از بدهی‌های شهرداری تهران به یکی از بانک‌ها ۲۰ هزار میلیارد تومان است که وضعیت آن مشخص است.

او با اشاره به این نکته که یک قلم دیگر از بدهی‌های شهرداری تهران به یک بانک دیگر روزی ۱۷ میلیون تومان است بیان کرد: با این وجود در تلاشیم بدهی‌های شهرداری تهران را با تهاتر احصا شده از سوی دولت (طلب شهرداری از دولت) تاخت بزنیم.

شهردار تهران در تشریح مضرات احداث خیابان در پایتخت بیان کرد: در بسیاری از کشور‌ها کانال‌های بسته و حتی فاضلاب‌های پوشیده به مکان‌های عمومی بدل شده که این اقدام موجب شکل‌گیری یک تئوری شده است و ما باید بدانیم که هر چه در شهر خود خیابان احداث کنیم این بدین معناست که می‌خواهیم شهروندان را به استفاده از خودروی شخصی ترغیب کنیم.

حناچی ادامه داد: در حال حاضر در بسیاری از کشور‌ها در مناطق مرکزی شهر‌ها نبود پارکینگ داستان می‌شود تا بدین وسیله موجب شود فرد با استفاده از حمل و نقل عمومی به این مناطق تردد کند.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری تهران حمل ونقل عمومی کمبود پارکینگ بدهی های شهرداری تهران شهردار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۷۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نام ۳۱ میدان تهران به نام استان‌های کشور تغییر می‌ کند | حضور عجیب گله‌ سگ ها در این بزرگراه پایتخت

به گزارش همشهری‌آنلاین، حسین نظری معاون خدمات شهری شهرداری تهران در دویست و بیست و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهرداری یکی از خادم‌ترین نهادهای خدمت‌رسان است، گفت: این موضوع مطرح شد که باید شهر را جارو کرد و بنده با افتخار اعلام می‌کنم که پاکبان شهرداری تهران هستم.

او با بیان اینکه امیدواریم با همراهی اعضای شورا امور را پیش ببریم، افزود: ما هر تذکری که از سوی اعضا مطرح می شود به دیده منت می‌گذاریم. تلاش ما این است که رضایت شهروندان و اعضای شورا را جلب کنیم. ما با این اعتقاد و روش، عملکرد خود را تنظیم کرده‌ایم و این عملکرد برنامه‌محور و بر اساس برنامه چهارم توسعه مصوب شورا و برنامه بوجه شهرداری است.

نگاه ویژه به مناطق جنوبی شهر

نظری با تأکید بر توجه ویژه به مناطق جنوبی در عملکرد امسال، یادآور شد: تمام تلاش ما این بود که تذکرات و پیشنهادات را در دستور کار قرار دهیم.طبق مصوبه سال گذشته شورای شهر قرار بود ۳۱میدان به نام ۳۱استان نامگذاری شود که امسال این موضوع دنبال خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران هم‌چنین در ادامه در واکنش به اظهارات اعضای شورا با بیان اینکه واقعیت‌ها، تقدیرها و تذکرات دلسوزانه ارائه شد که قابل تقدیر و تشکر است، گفت: تأکید ما بر این بود که در سطح شهر توازن برقرار شود و ممکن است برخی مناطق برخی برنامه‌ها را اجرا نکرده باشند اما ابلاغ ما مبتنی بر توازن در اجرای برنامه‌ها بود.

نظری با تأکید بر اینکه دوستان بر برگزاری مراسم افطاری ساده اهتمام داشتند و سعی کردند چند روز تبلیغات گسترده‌ای انجام دهند، گفت: این اقدام نتیجه همکاری چند معاونت بود، اگر قرار است معاونت فرهنگی و اجتماعی مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر را انجام دهد، معاونت خدمات شهری هم باید وارد شود.

او با بیان اینکه ما از روز ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه لحظه‌ای آرامش نداشتیم چرا که نگرانی‌هایی از بابت نگهداشت شهر وجود داشت، تأکید کرد: خوشبختانه شهروندان محترم تهرانی مثل همیشه ضمن گرامیداشت روز طبیعت، حرمت روز شهادت حضرت علی (ع) را نیز کاملاً حفظ کردند.

چمن کاری‌های فعلی را حفظ می‌کنیم

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در مورد چمن کاری در پایتخت، توضیح داد: به دلیل حفظ منابع آبی چمن کاری جدید نداریم اما تلاش ما این است که چمن کاری فعلی حفظ شود. آبیاری هوشمند زیرسطحی برای چمن هاست و اگر بتوانیم در فضاهایی که چمن کاری صورت گرفته، از این مدل آبیاری استفاده کنیم، به این شکل منابع آبی نیز حفظ خواهد شد.

نظری با بیان اینکه رنگ معابر به عنوان مصوبه خدمات شهری ابلاغ شده بود، گفت: غالب طرح رنگ فیروزه ای بود و تلاش بر این بود که اصالت رنگ حفظ شود. ما سعی کردیم جداول نو رنگ نشوند و در مواردی که رنگ ها پاک شده بود اصلاح صورت گرفت. اگر اقدامات نادرستی شکل گرفته بود باید در نظارت‌ها اصلاح شود.

او افزود: برنامه‌های استقبال از بهار و رنگ کاری جداول زود هنگام ابلاغ شد اما در نقاشی و رنگ کاری، بحث بارش برف و باران مطرح می شود و به همین دلیل در آستانه نوروز صورت گرفت. امسال فشردگی برنامه‌های شهرداری بسیار زیاد بود.

جمع آوری گله سگ‌ها در بزرگراه شهید محلاتی

او در ادامه یادآور شد: دو مجموعه برای نگهداری سگ های بلاصاحب وجود دارد و بر اساس مکانیزم وزارت کشور عمل می شود و اگر قرار بر این باشد که مکانیزم جدیدی تعریف شود، از بررسی آن استقبال می‌کنیم. در بزرگراه شهید محلاتی چندین بار گله سگ‌ها را گرفته ایم و بدون اینکه این سگ‌ها رها شده باشند پس از چند روز شاهد تردد گله ای دیگر هستیم و این برای ما جای سؤال است.

نظری گفت: جمع آوری سگ‌ها به صورت مرتب انجام می‌شود و چند بار به سازمان پسماند و اداره کل خدمات شهری در این خصوص اعلام کرده‌ایم و خودمان نیز از آن رنج می‌بریم. ما این آمادگی را داریم که در بازدید از این دو مرکز عملکرد را تشریح کنیم.

کد خبر 844895 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها شوراى شهر تهران شهردارى تهران

دیگر خبرها

  • پله برقی های تهران نونوار می شوند | جزییات نصب ۶۰ دستگاه پله برقی جدید در معابر تهران
  • بررسی عملکرد تمامی پل‌های مکانیزه مناطق ۲۲ گانه تهران
  • تعویض یونیت پل‌های عابر مکانیزه پایتخت
  • بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت به کجا رسید؟
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت
  • آخرین خبر از واگذاری سرخابی‌ها/ رد یک شایعه درباره خریدار استقلال و تسویه بدهی ۱۵۰ میلیاردی پرسپولیس
  • آخرین خبر از واگذاری سرخابی‌ها/ رد یک شایعه در مورد خریدار استقلال و تسویه بدهی ۱۵۰ میلیاردی پرسپولیس
  • آخرین خبر از واگذاری سرخابی ها/ رد یک شایعه در مورد خریدار استقلال و تسویه بدهی ۱۵۰ میلیاردی پرسپولیس
  • نام ۳۱ میدان تهران به نام استان‌های کشور تغییر می‌ کند | حضور عجیب گله‌ سگ ها در این بزرگراه پایتخت