Web Analytics Made Easy - Statcounter

روح الله موچهری، جمعه در دیدار با فرهاد طهماسبی، نماینده منتخب شهرستان‌های نی‌ریز، استهبان و بختگان در مجلس یازدهم شورای اسلامی، تعداد کتابخانه‌های عمومی این سه شهرستان را ۱۲ کتابخانه برشمرد و افزود: آمار شاخص‌های کتابخانه‌ای همچون عضویت، امانت و تعداد کتاب در شهرستان‌های نی‌ریز و استهبان از میانگین استانی بیشتر است و این ۲ شهرستان از این نظر در شرایط مطلوبی قرار دارند، هر چند تا رسیدن به نقطه استاندارد فاصله بسیاری باقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، استیجاری بودن ساختمان کتابخانه‌ها را در سه منطقه یاد شده، بزرگترین مشکل کتابخانه‌های عمومی دانست و گفت: ۲ کتابخانه عمومی در نی‌ریز، کتابخانه‌ عمومی آباده طشک بختگان، کتابخانه عمومی شهر ایج استهبان و کتابخانه عمومی روستای بنوان خیر این شهرستان در ساختمان‌های استیجاری است، از همین رو بخش زیادی از هزینه‌های کتابخانه‌های عمومی که می‌تواند صرف توسعه فعالیت‌های کتابخوانی و کتابخانه‌ها شود، بابت اجاره‌بها صرف می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس افزود: جابه‌جایی‌های مکرر کتابخانه‌ها نیز موجب کاهش اعضا می‌شود و این به زیان کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌هاست.

منوچهری، با اشاره به اینکه ایجاد کتابخانه در شهرهای فاقد کتابخانه در اولویت برنامه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و دولت است، اضافه کرد: شهر قطرویه نی‌ریز از شهرهای فاقد کتابخانه استان است. برای ساخت کتابخانه در این شهر با یک واحد صنعتی رایزنی شده و باید زمین مناسبی برای این کار اختصاص یابد.

وی همچنین به پروژه‌های کتابخانه‌ای در این سه شهرستان اشاره و بیان کرد: ساخت کتابخانه روستای بنوان خیر استهبان در مرحله پایانی است و با اتمام این پروژه، کتابخانه به ساختمان جدید منتقل می‌شود، همچنین ساخت کتابخانه خاتم‌الانبیای شهر رونیز استهبان که چندین سال در ساختمان اجاره‌ای بود با همت خیر نیک‌اندیش و اهدای مکان کتابخانه، آغاز شده است، افزون بر این کتابخانه مرکزی نی‌ریز نیز در دست ساخت است.

شهرستان‌های استهبان، بختگان و نی‌ریز به ترتیب در فاصله ۱۶۰ ، ۱۷۵ و ۲۱۷ کیلومتری شرق شیراز واقع شده‌اند.

برچسب‌ها اداره کل کتابخانه‌ های عمومی فارس استهبان نی ریز مجلس یازدهم فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل کتابخانه های عمومی فارس استهبان نی ریز مجلس یازدهم فارس اداره کل کتابخانه های عمومی فارس استهبان نی ریز مجلس یازدهم فارس کتابخانه های عمومی کتابخانه ها نی ریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۷۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث کتابخانه در10 شهر استان در آینده ای نزدیک

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ،نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز در نشست با دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: تاثیر کتابخوانی در گسترش فرهنگ و پیشرفت جامعه روزافزون است و نمیتوان توسعه و رشد همه جانبه جامعه را بدون مطالعه و کتاب متصور شد.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی با اشاره به اینکه کتاب و کتابخوانی و اهمیت دادن به این موضوع در میان جوانان و نوجوانان یکی از مهمترین راه‌های توسعه فرهنگی است گفت ایجاد کتابخانه درشهر‌ها و مدارس استان وایجاد انگیزه برای دانش آموزان از اقدامات مهمی است که باید انجام شود.

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان از راه اندازی کتابخانه بدون کتاب یا الکترونیک در تهران برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت در آینده‌ای نزدیک این امکان در سایر استان‌های کشور هم ایجاد خواهد شد.

رمضانی در ادامه با اشاره به اینکه ایران جزو ۲۰ کشور اول دنیا از نظر شبکه کتابخانه‌ها و دستری را به خود اختصاص داده است گفت در حال حاضر ۳ هزار و ۸۰۰ کتابخانه عمومی در کشورمشغول فعالیت است.وی ایجاد کتابخانه در شهر‌های استان را از اولویت‌های این نهاد اعلام کرد و گفت : در ده شهر استان کتابخانه احداث می شود .

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ادامه توجه به حوزه کودک و نوجوان را از دیگر برنامه‌های این نهاد عنوان کرد و گفت در برنامه‌های کتاب هدهد سفید، برنامه تلویزیونی هدهد سفید و جایزه هدهد سفید به این امر توجه ویژه شده است.

دیگر خبرها

  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • شهرستان مهر میزبان شاعران
  • کتابخانه‌های سیار در کشور توسعه می‌یابد + فیلم
  • کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند
  • توسعه کتابخانه‌های سیار و ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس کشور
  • احداث کتابخانه در10 شهر استان در آینده ای نزدیک
  • شبکه کتابخانه‌ای ایران جزو ۲۰ کشور اول دنیا است
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • افزایش شاخص‌های کتابخانه‌ای در ۲ سال گذشته
  • دستگیری باند سرقت از کتابخانه‌ها!