Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@23:27:46 GMT

متوسط بارش استان زنجان 336 میلی‌متر بوده است

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۷۷۴۵۳

متوسط بارش استان زنجان 336 میلی‌متر بوده است

مدیرکل هواشناسی استان زنجان متوسط بارش استان زنجان از اول مهر تا صبح روز ١٨ اردیبهشت‌ماه را 336 میلی‌متر اعلام و اظهار کرد: این میزان بارش نسبت به بارش 334 میلی‌متری بازه زمانی مشابه سال گذشته افزایش یک درصدی یافته است.

رسول همتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به پایان فعالیت سامانه بارشی فعال در استان طی چند روز گذشته اظهار کرد: این سامانه بارش‌های قابل توجهی را در استان موجب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی استان زنجان متوسط بارش استان زنجان از اول مهر تا صبح روز  ١٨ اردیبهشت‌ماه را 336 میلی‌متر اعلام و اظهار کرد: این میزان بارش نسبت به بارش 334 میلی‌متری بازه زمانی مشابه سال گذشته افزایش یک درصدی یافته است.

وی نرمال بارش استان زنجان از اول مهر تا پایان روز 17 اردیبهشت را 265 میلی‌متر اعلام و تصریح کرد: بارش 335 میلی‌متری بازه زمانی مشابه سال جاری نسبت به بارش‌های نرمال افزایش 26 درصدی را داشته است.

همتی وضعیت جوی چند روز آینده در استان زنجان را به هنگام روز صاف تا قسمتی ابری، در بعد از ظهرها همراه با افزایش ابر، وزش باد و در برخی مناطق با احتمال بارش پراکنده و رعد و برق پیش‌بینی کرد.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر افزایش دمای استان طی روزهای آینده است.

شایان ذکر است، متوسط بارش کل کشور از اول مهر تا صبح روز 18 مهرماه ٢٨٠ میلی متر بوده که نسبت به سال گذشته ٥درصد کاهش و نسبت به نرمال  ٣٣ درصد افزایش داشته است.
 انتهای پیام/73004/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: استان زنجان بارش هواشناسی میلیمتر مدیرکل مناطق نقشه های هواشناسی قسمتی ابری وضعیت جوی بارش پراکنده بارش استان زنجان اول مهر متوسط بارش میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۷۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع بارش‌های خفیف در خوزستان تا روز دوشنبه

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی استان را تحت تأثیر سامانه بارشی ضعیفی نشان می‌دهد که تا اواخر روز دوشنبه سبب رگبار و رعدوبرق، وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید و بارش باران به صورت پراکنده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، محمد سبزه‌زاری امروز _یکشنبه دوم اردیبهشت_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی استان را تحت تأثیر سامانه بارشی ضعیفی نشان می‌دهد که تا اواخر روز دوشنبه سبب رگبار و رعدوبرق، وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید گاهی تندباد لحظه‌ای بویژه در مناطق شمالی، شرقی و ارتفاعات استان خواهد شد و بارش در دیگر نقاط استان به صورت رگبارهای پراکنده و نقطه‌ای خواهد بود.

وی افزود: طی روز سه‌شنبه همچنان در ارتفاعات استان رگبارهای پراکنده و رعد و برق مورد انتظار است، علاوه بر آن تا فردا با توجه به جریانات جنوبی افزایش رطوبت و کاهش دید ناشی از آن در مناطق جنوبی، ساحلی و تا حدودی مرکز استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: از اواسط امروز تا اواخر چهارشنبه نیز وزش بادها در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی متوسط تا نسبتاً شدید خواهد بود و احتمال خیزش گرد و خاک محلی و موقتی در این مناطق نیز وجود دارد. شمال خلیج‌فارس تا اواخر وقت سه‌شنبه در بعضی ساعات مواج خواهد بود.

سبزه‌زاری تصریح کرد: طی شبانه‌روز گذشته آبادان با ۳۹ و ایذه با ۱۰.۷ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده و حداکثر دمای اهواز به ۳۸.۶ و حداقل به ۲۲.۴ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

کد خبر 746612

دیگر خبرها

  • رتبه ۲۸ استان یزد در میزان بارندگی در کشور
  • رشد ۱۵ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری
  • افزایش ۱۰ درصدی بارندگی در استان همدان
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت
  • افزایش 5 درجه ای دمای هوا درآذربایجان غربی
  • تداوم بارش‌ها تا چهارشنبه در ارتفاعات استان
  • تداوم بارش های پراکنده و وزش باد در برخی مناطق خوزستان
  • بارش‌ها در آذربایجان غربی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • وقوع بارش‌های خفیف در خوزستان تا روز دوشنبه
  • افزایش بارش‌ها در آذربایجان‌ غربی