Web Analytics Made Easy - Statcounter

انوشیروان محسنی بندی پی روز جمعه در گفت وگوی تلویزیونی اظهار داشت: در حادثه زلزله بامداد امروز یک سالمند مرد در گیلاوند هنگام فرار از خانه و یک خانم ۲۱ ساله بر اثر ترس و اضطراب جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: مصدومان زلزله به استثنای ۲نفر که در بیمارستان هستند مابقی سرپایی مدا و مرخص شدند.

استاندار تهران با ابراز امیدواری که هیچ خسارت مالی ناشی از زلزله در استان نداشته ایم تاکید کرد: در ابتدای وقوع زلزله تیم های اورژانسی، خدماتی، امدادی و هلال احمر وارد کار و در محدوده مشا (کانون زلزله) حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تا کنون ۲ هزار ۶۰۰ نفر تیم اورژانسی و ۶اکیپ هلال احمر به روستاهای دماوند و همچنین تمامی دستگاههای راهداری و آتش نشانی نیز حضور داشته و در این خصوص مشکل خاصی برای شهروندان گزارش نشده است.

محسنی بندپی با بیان اینکه شاهد ۴۰پس لرزه در تهران بوده ایم، گفت: تفکر اولیه این بود که زلزله از ۲.۹ به ۵.۱ شاید افزایش یابد، آنچه مهم بود آمادگی تیم های امداد و نجات است.

وی اضافه کرد: مکانهای اضطراری برای اسکان موقت، انبار های مواد غذایی برای تغذیه در این شرایط، مخازن ذخیره آب در مناطق مختلف استان در صورت قطع انشعابات آمادگی آب رسانی را خواهند داشت.

استاندار تهران تصریح کرد: با همکاری وزارت ورزش و جوانان ۱۷ مکان ورزشی روباز استان برای اسکان موقت درهای آنها باز شده که این نشان از آمادگی کامل در چنین شرایطی است.

محسنی بندپی از راه‌اندازی امداد پهپادی برای زلزله‌زدگان در شهر تهران خبرداد و گفت: به دنبال راه‌اندازی امداد پهپادی، راه اندازی اپلیکیشن آموزشی شهروند آگاه و اتمام پروژه ساخت بیمارستانهای ناتمام هستیم.

وی بیان کرد: وقوع زلزله بیشتر در دمادم صبح و نیمه شب رخ می دهد و پرواز هوایی و هلیکوپتر کمتر بوده که می توان از امداد پهبادی بهره برد.

استاندار تهران ادامه داد: با توجه به ویژگی، تراکم جمعیت و ساختمان های بلند مرتبه در کلان شهر تهران ساخته شده می بایست اقدامات ویژه ای در جهت مقابله با اینگونه پدیده ها داشته باشیم.

 زلزله بامداد امروز(جمعه) با قدرت ۵.۱ ریشتری در ۷ کیلومتری گسل مشا و ۶ کیلومتری شهر دماوند رخ داد.

۲۷۲۷

کد خبر 1385966

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: زلزله زلزله تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۷۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان سه نفر از سیل‌زدگان هرمزگانی توسط نیروهای نداجا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی نداجا، پس از بارش سیل آسا در استان هرمزگان و در پی ناپدید شدن سه نفر از اهالی یکی از روستاهای شهرستان جاسک و درخواست کمک از منطقه دوم ولایت نیروی دریایی ارتش مستقر در جاسک، انجام شده بود یک فروند بالگرد این نیرو برای امداد رسانی به منطقه مورد نظر اعزام شد و افراد گیر افتاده در سیلاب را نجات و به مکان امن انتقال دادند.

امداد رسانی به مردم در سطح شهر و روستاهای اطراف شهرستان جاسک به طور بی وقفه توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال انجام است.
.

کد خبر 6081742

دیگر خبرها

  • تصاویری از خسارت شدید به روستاها در زلزله جدید ترکیه
  • زلزله نسبتا شدید تازه در ترکیه
  • کنده شدن مناره مسجد پس از زلزله نسبتا شدید جدید در ترکیه | تصویر
  • زلزله نسبتا شدید در ترکیه
  • رئیسی، پیگیر آخرین وضعیت سیل در سیستان و بلوچستان شد
  • پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رییسی
  • نجات جان سه نفر از سیل‌زدگان هرمزگانی توسط نیروهای نداجا
  • امداد رسانی پلیس سیستان و بلوچستان به سیل زدگان جنوب استان
  • عملیات امداد هوایی برای نجات سیل‌زدگان در عمان + فیلم
  • (ویدئو) عملیات امداد هوایی برای نجات سیل‌زدگان در عمان