Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: برگزاری آزمون استخدام آموزشیاران نهضت سوادآموزی، تکلیف قانونی است لذا آموزش و پرورش یا هر نهاد دیگری توانایی حذف آن را ندارد.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، به‌رغم اینکه جذب نیرو در دستگاه تعلیم و تربیت باید از طریق دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی باشد اما به علت نیاز این دستگاه به نیروی انسانی و همچنین به‌کارگیری نیروی انسانی به شکل و شمایل مختلف، همواره توقعات استخدام به روش‌های دیگر به غیر از روش اصلی پیش می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تدریس معلم در آموزش و پرورش در حال حاضر به شکل‌های مختلف مانند یک عده معلم رسمی، یک عده معلم مدارس غیردولتی، یک عده معلم حق‌التدریس، یک عده معلم قرارداد کار معین، یک عده معلم شرکتی و خرید خدمات، یک عده نیروهای نهضت سوادآموزی و .. است.

بعد از گلایه معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی مبنی بر سال‌ها کار در آموزش و پرورش و عدم به‌کارگیری آنها، مجلس قانونی را برای جذب این افراد گذراند و شرایطی برای ورود آنها به دستگاه تعلیم و تربیت مطرح شد.

علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره استخدام نیروهای حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی گفت: «استخدام معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت یک تکلیفی است که تا پایان برنامه ششم، دولت باید اجرا کند؛ برای آموزشیاران نهضت باید آزمون ورودی برگزار کنیم و در صورت قبولی به دانشگاه فرهنگیان معرفی می‌شوند تا دوره یکساله را طی کنند؛ قرار بود آزمون آنها در فروردین برگزار شود که به دلیل شرایط خاص کشور نتوانستیم اما اکنون هدف‌گذاری برای خرداد است، مگر آنکه مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، تصمیم جدیدی را اتخاذ کند».

حالا آموزشیاران نهضت سوادآموزی درخواست دارند که آزمون برایشان برگزار نشود؛ این افراد با طرح سوژه‌ای در سامانه «فارس من» با عنوان «آزمون نهضت سوادآموزی به دانشگاه فرهنگیان منتقل شود»، درخواستی داشتند مبنی بر اینکه «با توجه به شرایط کنونی کشور، ما آموزش دهندگان مشمول نهضت تقاضا داریم آزمون ورودیه مانند سه گروه دیگر به بعد از دوره در دانشگاه فرهنگیان منتقل شود».

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در این خصوص با بیان اینکه ۲۵ هزار مجوز استخدامی این افراد برای سال 99 اخذ و سال 1400 هم بخش دیگری از آنها استخدام می‌شوند، تصریح کرد: «روزهای اخیر برخی از آموزش دهندگان خواسته بودند که آزمون را حذف کنیم؛ حذف آزمون دست ما نیست و اگر آنها قانون را مطالعه کنند، می‌بینند که جزو مصوبات قانونی است».

شاپور محمد زاده معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی ، با توجه به سوالات مکرر آموزش دهندگان در مورد آزمون استخدامی گفت: همانطور که قبلاً اعلام داشتیم به استناد بند 2 مصوبه 97.06.13 مجلس شورای اسلامی برگزاری آزمون تکلیف قانونی است لذا آموزش و پرورش یا هر نهاد دیگری توانایی حذف آن را ندارد و آموزش و پرورش بر اساس تکلیف قانونی عمل می‌کند و برگزاری آزمون هم بر این اساس است.

وی افزود: زمان برگزاری آزمون به دلیل  استمرار سیاست فاصله گذاری اجتماعی و ممنوعیت تجمعات به تعویق افتاده است و تعیین  تاریخ دقیق آزمون در حال حاضر امکان پذیر نیست و در صورت مهیا بودن شرایط زمان احتمالی دهه پایانی خرداد است البته به تأخیر افتادن آزمون اصلاً به نفع آموزش‌دهندگان نیست؛ اگر آزمون با تأخیری که متقاضیان انتظار دارند برگزار شود فرآیند مصاحبه ، گزینش و ... طولانی می‌شود و به طبع آن آموزش قبول شدگان در دانشگاه فرهنگیان و نیز شروع به کار قبول شدگان به تعویق افتاده و طولانی‌تر خواهد شد.

محمدزاده با بیان اینکه حذف دروس  عمومی آزمون مقدور نیست، گفت: کتاب‌ها، جزوات ، سؤالات و... که در فضای مجازی خرید و فروش می‌شوند مورد تأیید نیستند؛ وزارت آموزش و پرورش و سازمان نهضت سوادآموزی هیچ نماینده‌ای برای فروش جزوه در استان‌ها نداشته و ندارد لذا به دروغ کلاهبرداران توجه نشود. جزوات آزمون اختصاصی مورد تأیید سازمان نهضت سوادآموزی قبلاً روی سایت قرار گرفته و کاملاً رایگان هستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش آزمون نهضت سوادآموزی تعلیم و تربیت آموزشیاران نهضت سوادآموزی سازمان نهضت سوادآموزی دانشگاه فرهنگیان برگزاری آزمون آموزش دهندگان آموزش و پرورش تکلیف قانونی یک عده معلم حق التدریس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۷۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۳۰ مرکز برای برگزاری آزمون‌های نهایی در کردستان

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان، گفت: وجود مکانی مجهز و مناسب برای برگزاری آزمون‌ها بر آرامش دانش‌آموزان تأثیرگذار است که در این راستا برای امسال ۱۳۰ حوزه در نظر گرفته شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، هاشم ناظمی‌جلال شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش که در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته در استان 11 جلسه این شورا تشکیل شد که خوشبختانه از نظر تعداد جلسات و هم کیفیت بر اساس آماری که وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد، جز استان‌های بالاتر از میانگین کشوری بودیم.

وی با بیان اینکه در جلسات برگزار شده سال گذشته، 61 مصوبه وجود داشت که از این تعداد 31 مصوبه اجرایی، 12 مصوبه در حال اجرا و 10 مصوبه اجرا نشد، گفت: در شهرستان‌ها نیز به طور میانگین 9.5 جلسه برگزار شد که امیدواریم در سال جدید جلسات با کیفیت و خروجی بهتری برگزار کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان دستور کار اولیه شورا را تمهیدات لازم جهت برگزاری آزمون‌ها عنوان کرد و افزود: یکی از مهمترین سرمایه‌های آموزش و پرورش اعتماد مردم است، در همین راستا برگزاری آزمون‌ها در فضایی آرام و مطمئن در اولویت ما قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه برای رسیدن به کیفیت به عزم جدی نیاز است، تصریح کرد: سال گذشته بیش از 10 میلیارد تومان در حوزه آموزش و پرورش استان هزینه شد و برای امسال نیز به اعتباراتی همچون 4 میلیارد تومان برای تأمین کاغذ نیاز داریم که تأمین آن‌ها برای آموزش و پرورش محقق نمی‌شود و به کمک دستگاه‌های دیگر مثل فرمانداری‌‌ها نیاز است.

ناظمی‌جلال امنیت را یکی از ملزومات برگزاری آزمون خواند و عنوان کرد: وجود مکانی مجهز و مناسب برای برگزاری آزمون‌ها بر آرامش دانش‌آموزان تأثیرگذار است که در این راستا برای امسال 130 حوزه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان یادآور شد: صیانت و حفاظت از دانش آموزان برعهده آموزش و پرورش و معلمان است و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • تجهیز ۱۰۵ میلیارد ریالی حوزه‌های برگزاری آزمون‌ها در کردستان
  • اختصاص ۱۳۰ مرکز برای برگزاری آزمون‌های نهایی در کردستان
  • آغاز ساخت ۵۰ فضای آموزشی در کهگیلویه و بویراحمد
  • فعالان قرآنی بدون آزمون دانشجو معلم می‌شوند
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال
  • گذر نهضت سوادآموزی از وضعیت حاضر به مدل‌های جدید طبق برنامه هفتم
  • میزان افزایش حقوق فرهنگیان و استخدام معلم جدید در ۱۴۰۳
  • جزئیات اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزگاری و حضور در مراحل مختلف استخدام
  • ۹ هزار معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • استخدام ۷۷۷ معلم و مربی امور تربیتی در چهارمحال و بختیاری