Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد آقازاده در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در ۱۸ اردیبهشت ماه امسال در آذربایجان غربی از میان ۴۰۲ آزمایش انجام شده از افراد مشکوک به ابتلاء به ویروس کرونا، نتیجه ۷۳ نفر مثبت گزارش شده است افزود: از این تعداد ۵۷ نفر به صورت سرپایی مداوا و ۱۶ نفر نیز بستری شده‌اند که با این آمار جدید، آمار کلی مبتلایان به ویروس کرونا را در آذربایجان غربی به ۳۲۱۳ مورد رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تا این تاریخ ۱۵۰۵ نفر نیز بهبود یافته و از مراکز درمانی مرخص شده‌اند گفت: خوشبختانه روز گذشته از فوت شدن بیماران کرونایی گزارشی دریافت نشده و تعداد افرادی که تا به ۱۸ اردیبهشت از ابتلای به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند ۱۸۰ نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از اهدای ۸۵۴۴ لیتر محلول ضدعفونی کننده به دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد و اظهارکرد: ۸ هزار و ۵۴۴ لیتر محلول ضدعفونی کننده سطوح توسط شرکت‌های پارس حیات، پاک حیات و اروم آدا به دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اهدا شد.

آقازاده به اشاره به بزرگداشت روز ماما عنوان کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا مراسم ویژه ای در استان برگزار نشد اما طی مراسمی به صورت کشوری از سه مامای استان به نام‌های ماندانا گودرزی حوزه درمان –بیمارستان شهید مطهری، افسانه نصیری حوزه بهداشت – مرکز خدمات جامع سلامت شهید نیکخواه و فاطمه عفتی داریانی حوزه آموزش – دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه بعنوان منتخبین کشوری تجلیل شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ضمن تاکید بر اهمیت مراقبت‌های مادر و کودک بویژه در ایام مقابله با کرونا افزود: ماماها در ایام مقابله با کرونا نقش مهمی دارند و تاکنون توانسته‌اند این وظیفه را بخوبی انجام دهند، انتظار داریم در حوزه پژوهش و کارهای تحقیقاتی با موضوع کرونا نیز ماماها حضوری فعال داشته باشند.

کد خبر 4920182

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ویروس کرونا ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین ایلام ماه مبارك رمضان شهرکرد گرگان بیرجند کمک به نیازمندان زلزله مواسات بارش باران دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۸۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲

دکتر علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: ۱۳۷ نفر (۱۳۵ مرد و نا بقی زن) در سال گذشته بر اثر حوادث کار در استان جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل آن ۲۰ درصد افزایش داشت.

او افزود:بر اساس آمار‌های مراکز پزشکی قانونی استان در سال ۱۴۰۲ به ترتیب شهرستان ساری با ۱۸، آمل با ۱۶ و نور با ۱۳ بیشترین فوتی و شهرستان‌های جویبار و نکا هر کدام با یک مورد فوتی، کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

عباسی گفت: بر اساس این گزارش عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی با ۶۳ نفر (با افزایش ۱۹ درصدی)، برق گرفتگی با ۳۴ (افزایش ۳۱ درصدی)، اصابت جسم سخت با ۲۵ (افزایش ۲۵ درصدی) و سایر موارد با ۱۵ مورد در رتبه بعدی قرار دادند.

او افزود:بر اساس تفکیک ماه خرداد ماه با ۱۷، (فروردین، آبان، آذر، دی) هر کدام با ۱۳ مورد بیشترین و اردیبهشت با ۷ مورد کمترین آمار فوتی در آن گزارش شده است.

عباسی گفت:سنین ۴۱ تا ۵۰ سال با ۳۴ مورد بیشترین فوتی و بیش از ۶۱ سال با ۸ فوتی کمترین آمار را داشتند.

او افزود: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان ۸۷۱ (۸۱۰ مرد و ما بقی زن) مصدوم ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک نفر بیشتر گزارش شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • برگزاری هفده عنوان برنامه در طی هفته سلامت
  • پرداخت ۲۴ میلیارد تومان تسهیلات بنیاد برکت در اشنویه
  • سی ام فروردین، روز آزمایشگاه
  • استقرار مدیرسرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در مرکز خدمات سرمایه گذاری آذربایجان غربی
  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲
  • موانع پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت رفع شود / روند ازدواج جوانان تسهیل شود
  • شهادت ۵۶ فلسطینی طی ۲۴ ساعت گذشته
  • افزایش مناسبات منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است
  • روند توسعه دیپلماسی منطقه‌ای تداوم می‌یابد
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد