Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@15:26:34 GMT

سمنان با کمبود تجهیزات برای مقابله با کرونا روبه رو نیست

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۷۸۳۳۸

سمنان با کمبود تجهیزات برای مقابله با کرونا روبه رو نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: با انجام اقدامات پدافندی استان سمنان در تأمین تجهیزات مورد نیاز در مقابله با کرونا هیچ‌گاه با کمبود جدی روبه رو نشد. ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸ استانها سمنان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، نوید دانایی بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا که با حضور معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری سمنان برگزار شد اظهار داشت: اقدامات پدافندی و پیشگیرانه قبل از همه‌گیری ویروس کرونا در استان سمنان با همکاری استانداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به انجام اقدامات آفندی پس از اقدامات پدافندی در استان سمنان برای مقابله، کنترل و کاهش شیوع این بیماری گفت: در کارگروه سلامت و امنیت غذایی تمامی ابعاد این بیماری و مأموریت هر دستگاه اجرایی در استان سمنان مشخص و بلافاصله ابلاغ شد.

سمنان| مخالفت شدید وزارت بهداشت با عادی‌سازی شرایط در زمینه کرونا300 تخت نقاهتگاهی برای مقابله با کرونا در استان سمنان آماده شدمعاون کل وزارت بهداشت در سمنان: تدابیر ویژه برگزاری امتحانات با شرایط کرونایی اتخاذ شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تشکیل جلسات کمیته تجهیزات دانشگاهی برای تأمین امکانات و تجهیزات متناسب با مقابله با کرونا را از اقدامات بسیار خوب استان سمنان دانست و گفت: با برگزاری این جلسات اقدامات خوبی در حوزه تأمین امکانات و تجهیزات اکسیژن ساز و برطرف کردن نواقص تعدادی از ونتیلاتورهای دانشگاه انجام شد.

دانایی با اشاره به انجام بازدیدها و سرکشی‌های لازم از تمام بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: در این بازدیدها امکانات و تجهیزات بیمارستانی برای مقابله با کرونا و خدمات‌رسانی به مبتلایان به این بیماری بررسی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بیان کرد: پس از شیوع کرونا در استان سمنان هر 2 روز یک‌بار کارگروه سلامت، شورای تأمین استان و ستاد مدیریت مقابله با کرونا در این استان انجام می‌شد.

دانایی با اشاره به اینکه اقدامات گسترده‌ای برای فرهنگ‌سازی و‌ مقابله با ویروس کرونا با برگزاری جلسات آموزشی متعدد ویژه پرسنل دستگاه‌های اجرایی استان سمنان انجام شد گفت: با شیوع کرونا در همان روزهای نخست تمامی مراکز آموزشی و دانشگاهی در استان سمنان تعطیل شد.

وی افزود: لغو اقامه نمازهای جمعه و جماعات، تعطیلی مراکز و اماکن متبرکه، مساجد و مراکز تفریحی و گردشگری در استان سمنان از دیگر اقداماتی بود که در استان سمنان برای کاهش شیوع کرونا انجام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: از پنجم اسفندماه بخش ویژه اخبار کرونا در قالب ارتباط زنده با رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود با همکاری صدا و سیمای مرکز سمنان در دستور کار قرار گرفت.

دانایی عنوان کرد: کمیته‌ای در دانشگاه علوم پزشکی سمنان با عنوان کمیته اپیدمیولوژی تشکیل‌ شده است و در این کمیته در زمینه آینده‌نگری این بیماری تحقیقات خوبی انجام‌شده است.

وی از دیگر اقدامات خوب استان سمنان در حوزه مقابله با کرونا را تشکیل کمیته حمایت روانی از بیماران و خانواده‌های آن‌ها و پرستاران و‌کادردرمان مراکز درمانی عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از دیگر کمیته‌های فعال در امر مبارزه با کرونا را کمیته مالی، پشتیبانی و تأمین تجهیزات حفاظتی و درمانی دانشگاه عنوان کرد.

دانایی خاطرنشان کرد: خیران استان سمنان بیش از 4 میلیارد تومان برای تأمین تجهیزات پزشکی و‌ درمانی اهدا کرده‌اند.

وی افزود: استان سمنان با پیگیری بیش از 98 درصد از بیماران بر اساس آمار و اطلاعات موجود در سامانه سیب، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/363/ح

R41366/P/S6,64/CT11 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان علوم پزشکی سمنان مقابله با کرونا استان سمنان برای مقابله انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۸۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و پلمپ یک واحد طب سنتی غیرمجاز در سرایان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در خصوص بازدید‌های مستمر و میدانی واحد مدیریت نظارت بر درمان دانشگاه، یک واحد طب سنتی غیرمجاز با ارایه خدمات از قبیل حجامت، گچ گیری، ختنه، فصد و. در شهر سرایان توسط کارشناسان نظارت بر درمان و پلیس اماکن عمومی شناسایی، پلمب و پرونده به مراجع ذی صلاح ارجاع شد.


دکتر جمشید مشایخی جم افزود: فرد فاقد صلاحیت و بدون هیچگونه مجوزی از دانشگاه علوم پزشکی اقدام به انجام ارائه خدمات طب سنتی کرده بود که با پیگیری‌های انجام شده، این واحد غیر مجاز پلمب شد.

وی گفت: همشهریان برای انجام خدمات طب سنتی در مؤسسات و مراکز پزشکی داری مجوز از دانشگاه علوم پزشکی اقدام به دریافت خدمات کنند و در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مراکز غیر مجاز، موضوع را از طریق سامانه مرکز ملی پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت ۱۹۰ بصورت شبانه روزی و یا با شماره‌های ۳۲۳۸۱۳۱۱- ۳۲۳۸۱۳۳۹ -۰۵۶ گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • مجلس دلیل کمبود دارو و تجهیزات پزشکی را بررسی می‌کند
  • اهدای اعضای بدن یک کودک خرمشهری به بیماران نیازمند
  • کودک خرمشهری فرشته نجات شد
  • ۵۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد خراسان شمالی شد
  • ۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • ۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شد
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان
  • شناسایی و پلمپ یک واحد طب سنتی غیرمجاز در سرایان
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان با حضور وزیر بهداشت
  • پارک علم و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان رسید