Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@18:06:08 GMT

مدارس از ۲۷اردیبهشت آماده بازگشایی هستند؟

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۷۸۶۴۶

مدارس از ۲۷اردیبهشت آماده بازگشایی هستند؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، احتمال بازگشایی مدارس در شهرهای کم خطر یا به اصطلاح سفید از 27 اردیبهشت مطرح است.

وزیر آموزش وپرورش در این باره گفته است: "در جلسه اخیر ستاد ملی مبارزه با کرونا مأموریتی از سوی رئیس‌جمهور به وزارت آموزش‌وپرورش، وزارت بهداشت و درمان و وزارت کشور داده شد که در مناطقی که مناطق کم‌خطر یا سفید نامیده شده موضوع بازگشایی مدارس را مورد بررسی قرار دهند و با در نظر گرفتن مخاطرات موجود و وضعیت سلامت دانش آموزان، گزارش نهایی را در جلسه آینده ستاد کرونا ارائه دهند تا در مورد آن تصمیم‌گیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به وضعیت شیوع کرونا در استان‌های مختلف، ممکن است در بعضی از استان‌ها مدارس بازگشایی شوند و در برخی دیگر همچنان بسته بمانند. هم‌اکنون بیش از 130 شهرستان به‌عنوان مناطق کم‌خطر هستند و قطعاً اگر بازگشایی تصویب شود مدارس این شهرستان‌ها بازگشایی خواهد شد".

اما اگر قرار بر بازگشایی مدارس در 130 شهرستان باشد، آموزش و پرورش آمادگی رعایت فاصله گذاری اجتماعی و حفظ سلامت دانش‌آموزان را دارد؟

هم‌اکنون یکی از نگرانی‌های اصلی در بحث بازگشایی مدارس، تراکم بالای کلاس‌های درس و حضور دانش‌آموزان در نیمکت‌های سه نفره در کنار هم است که عملا امکان رعایت فاصله 1.5 تا 2 متری را ممکن نمی‌کند؟

 نگرانی‌هایی نیز از سوی والدین به ویژه گروهی که دانش‌آموز دبستانی دارند، مطرح است که در صورت بازگشایی مدارس آیا امکان رعایت موارد بهداشتی و از سوی دیگر حفظ فاصله گذاری اجتماعی از سوی این گروه از کودکان وجود دارد؟ حتی اگر نگران کلاس‌های درس هم نباشیم، در ساعات زنگ تفریح و حضور دانش‌آموزان در کنار هم چگونه می‌توان سلامت آنها را تضمین کرد؟

البته برخی نظرات نیز مطرح می‌شود که در صورت بازگشایی مدارس، دانش‌آموزان تقسیم شده و در دو گروه روزهای زوج و فرد البته با میزان ساعت کمتر به مدرسه بیایند.

همچنین نگرانی‌های جدی درباره وقفه آموزشی در مناطق روستایی و عشایری و آسیب به دانش‌آموزان این مناطق مطرح است. البته با همت معلمان و بازگشایی مدارس در این مناطق که به دلیل تعداد جمعیت کم دانش‌آموزان امکان رعایت فاصله گذاری اجتماعی وجود دارد، جریان آموزش حضوری در  جریان است.

آموزش و پرورش آماده است؟

در همین رابطه رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره اینکه آیا مدارس 130 شهرستان از 27 اردیبهشت آماده بازگشایی هستند گفت: تصمیم گیری نهایی در این‌ باره در سطح ستاد ملی کرونا گرفته می‌شود. اگر وزارت بهداشت بحث سلامت دانش‌آموزان در صورت فعالیت مجدد مدارس را تأیید کند وظیفه ما ارائه آموزش به دانش‌آموزان است.

وی افزود: ما برای هر دو شرایط بازگشایی مدارس یا ادامه تعطیلات آماده هستیم، اگر تصمیم ادامه تعطیلات باشد از طریق آموزش‌های تلویزیونی و فضای مجازی روند آموزش دانش‌آموزان و برگزاری امتحانات را پیگیری خواهیم کرد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر هم وزارت بهداشت تأکید کند که مخاطره‌ای وجود ندارد و مدارس امکان بازگشایی دارند، این کار را انجام می‌دهیم و در اینباره باید پروتکل‌های لازم از سوی وزارت بهداشت به آموزش و پرورش ارائه شود. تشخیص این موضوع وظیفه تخصصی وزارت بهداشت است.

حکیم زاده در پاسخ به این پرسش که بألاخره آموزش و پرورش از وضعیت مدارس و امکانات خود بیشتر آگاه است مثلاً آیا امکان رعایت فاصله گذاری در کلاس‌های درس پرجمعیت وجود دارد؟ مطرح کرد: ما بازخوردها و امکان آسیب‌ها را ارائه می‌دهیم اما تصمیم نهایی توسط وزارت بهداشت گرفته می‌شود.

همچنین مهرزاد حمیدی، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در اینباره گفت: وزارت بهداشت، کشور و آموزش وپرورش جلساتی را برگزاری می‌کنند و نتایج بررسی‌های کارشناسی آنها درباره امکان بازگشایی مدارس به ستاد ملی کرونا اعلام می‌شود تا در آنجا تصمیم نهایی گرفته شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آموزش و پرورش دانش آموزان سلامت مدرسه وزارت آموزش و پرورش وزارت بهداشت فرهنگیان معلمان اخبار فرهنگیان اخبار استخدامی آموزش و پرورش اخبار معلمان خبرگزاری فرهنگیان اخبار آموزش و پرورش آخرین اخبار آموزش و پرورش آخرین اخبار فرهنگیان اخبار استخدام آموزش و پرورش ویروس کرونا اخبار کرونا بازگشایی مدارس وزارت آموزش آموزش و پرورش وزارت بهداشت دانش آموزان فاصله گذاری امکان رعایت رعایت فاصله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۸۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند

شهردار یزد گفت: پارک آموزش ترافیک شهرداری روزانه میزبان ۱۵۰ نفر از نونهالان و نوجوانان استان است و دانش‌آموزان مدارس استثنایی، رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، ابوالقاسم محی‌الدینی در بازدید از پارک آموزش ترافیک شهرداری و روند آموزش رفتارهای ترافیکی با بیان اینکه باید برای ارتقای ایمنی ترافیک و رعایت حقوق شهروندی آموزش در تمام مقاطع سنی وجود داشته باشد، اظهار کرد: پارک آموزش ترافیک شهرداری روزانه میزبان ۱۵۰ نفر از نونهالان و نوجوانان استان است.

وی افزود: علاوه بر دانش‌آموزان مهدکودک، پیش دبستانی و سایر مقاطع تحصیلی، دانش‌آموزان مدارس استثنایی استان نیز آموزش‌های لازم را در خصوص رفتارهای ترافیک، مقررات ایمنی و عبور و مرور و خطرهای ناشی از بی توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی فرا می‌گیرند.

شهردار یزد خاطرنشان کرد: آموزش در این پارک به منظور نهادینه کردن و رعایت قانون و مقررات هنگام رانندگی و آشنایی کودکان با علائم ترافیکی است؛ بنابراین آموزش کودکان در هر زمینه‌ای که باشد اثرگذاری بیشتری نسبت به آموزش بزرگسالان دارد زیرا کودکان در رده سنی قرار دارند که به راحتی آموزش‌های مختلف را فرا می‌گیرند و به خوبی رعایت می‌کنند.

به گزارش ایمنا، پارک آموزش ترافیک شهرداری یزد روزانه میزبان ۱۵۰ نفر از نونهالان و نوجوانان استان است که این آموزش با همکاری پلیس راهور به دو صورت تئوری و عملی انجام می‌شود، به نحوی که در بخش تئوری، آموزش در کلاس و با حضور مربی به صورت تصویری (پخش انیمیشن‌های ترافیکی)، برگزاری مسابقه و پرسش و پاسخ در خصوص مسائل ترافیکی و در بخش عملی در محوطه پارک، برنامه‌های آموزشی همچون نحوه آشنایی با چراغ‌ها، تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی، راه‌ها، پیاده‌رو و خیابان‌ها و دیگر نشان‌ها که در مقیاس کوچک‌تر طراحی و احداث شده است، انجام می‌شود.

کد خبر 747073

دیگر خبرها

  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد 
  • مسیر و راه نسل توانمند از مدارس دخترانه می‌گذرد
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟