Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@11:52:25 GMT

کاهش 50 درصدی فروش کله‌پاچه در کاشان

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۷۹۳۱۹

کاهش 50 درصدی فروش کله‌پاچه در کاشان

رئیس صنف اتحادیه طباخی و رستوران و تالار پذیرایی کاشان گفت: با گرانی کله پاچه و شیوع ویروس کرونا و کاهش قدرت خرید مردم، واحدهای صنفی طباخی در کاشان ۵۰ درصد کاهش فروش داشته‌اند و این باعث شده مشکلات زیادی برای طباخی‌ها به وجود آید.

مهدی مجتبایی‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان با اشاره به کاهش مشتری طباخی‌های کاشان به دنبال افزایش قیمت و کاهش قدرت خرید مردم در سال جاری و وجود ویروس کرونا اظهار کرد: با گرانی کله پاچه و شیوع ویروس کرونا و کاهش قدرت خرید مردم، واحدهای صنفی طباخی در کاشان ۵۰ درصد کاهش فروش داشته‌اند و این باعث شده مشکلات زیادی برای طباخی‌ها به وجود آید چراکه میزان فروش آن‌ها نمی‌تواند هزینه‌های جاری مغازه، حقوق کارگر و سایر هزینه‌های آن‌ها را تأمین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس صنف اتحادیه طباخی و رستوران و تالار پذیرایی کاشان افزود: این مشکلات به حدی است که تعداد زیادی از طباخی‌ها در کاشان  فعالیت محدودی دارند و مثل سابق کار نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه کله پاچه و سیراب شیردان بحث خاص خودش را دارد، خاطرنشان کرد: یکی بحثِ خام خریدن است که پیمانکار در مناقصه‌ای که صنف قصاب می‌گذارد شرکت می‌کند و با آن‌ها قرارداد می‌بندد و بحث دیگر قیمت‌گذاری آن است که اتحادیه کله پاچه در آن دخیل نیست.

قیمت سیراب شیردان غیرمتعارف است

مجتبایی‌فرد با اشاره به اینکه امسال بدون اینکه صنف قصاب با ما هماهنگ کنند قیمت‌گذاری کردند، گفت: طبق جلسه‌ای که داشتیم قرار بر این شد در مورد قیمت‌گذاری آلایش گوسفند با اتحادیه کله‌پاچه فروشان هماهنگی داشته باشند اما این اتفاق رخ نداده است.

رئیس صنف اتحادیه طباخی و رستوران و تالار پذیرایی کاشان با اشاره به اینکه قیمت سیراب و شیردان نسبت به روزهای قبل از کرونا زیاد است، تصریح کرد: در روزهای قبل از کرونا سیراب و شیردان پاک نشده ۱۰ الی ۱۲ هزار تومان بود اما الآن پاک نکرده‌ آن ۲۰ هزار تومان است با سودی که طباخ می‌خواهد ۳۰ الی ۵۰ هزار تومن قیمت فروش آن می‌شود.

مردم مثل سال‌های قبل از کله پاچه استقبال نمی‌کنند

وی گفت: یک کله‌پاچه فروشی با کل هزینه‌هایی که دارد اگر بتواند روزی ۵ کله بفروشد، روزانه ۱۵۰ هزار تومان با سودش کار کرده است که در برابر هزینه‌هایی مثل آب، برق، گاز، تلفن و هزینه پاک کردن کله پاچه نمی‌تواند عدد قابل توجهی باشد و در این میان کسی که سود خوبی کسب می‌کند، صنف قصاب است.

مجتبایی‌فرد با تأکید بر اینکه از قدیم‌الایام گفته‌اند هر موقع قیمت آلایش بالا می‌رود قیمت گوشت پایین می‌آید ولی در این چند دهه اصلاً رعایت نشده است، اذعان داشت: ما اعتراض خود را به اتاق اصناف و فرمانداری اعلام کرده‌ایم که قیمت‌گذاری کله پاچه بدون هماهنگی با اتحادیه بوده است و صنف قصاب با اتحادیه هیچ هماهنگی نکرده است.

رئیس صنف اتحادیه طباخی و رستوران و تالار پذیرایی کاشان تصریح کرد: صنف قصاب قیمت کله پاچه را به تناسب شهرهای دیگر قیمت‌گذاری می‌کنند و می‌گویند چون در تهران، قم و اصفهان قیمت بالاست ما هم باید بالا بفروشیم چرا باید کاشان را با کلان‌شهرها مقایسه کنند، اما این سؤال مطرح می‌شود که مگر هزینه‌های ما با آن شهرها برابر است، هزینه‌های کاشان با تهران متفاوت است، بنابراین قیمت‌های کاشان با کلان‌شهرها نباید مطاقبت داشته باشد، باید ملاحظه مردم را کرد، همیشه که نباید سودهای میلیاردی بکنید. 

وی با تأکید بر اینکه در این وضع بازار قیمت کله پاچه بالاست، خاطرنشان کرد: فروش کله پاچه در کاشان افت ۵۰ درصدی داشته است، در زمان اوج شیوع کرونا ۹۰ درصد افت فروش داشتند چون شهر کلاً تعطیل بود.

کله پاچه بز و میش ۱۱۰، شیشک ۱۳۰ هزار تومن است 

مجتبایی‌فرد در ادامه بیان کرد: هر واحد طباخی کله پاچه خام بز و میش بدون سیراب و شیردان را ۷۵ تا ۸۰ تومان و شیشک را ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تومان خریداری می‌کند که احتساب اینکه در هر دست کله پاچه ۳۰ هزار تومان سود بخواهد قیمت فروش کله پاچه بز و میش ۱۱۰ هزار تومان و شیشک ۱۳۰ هزار تومان می‌شود.

رئیس صنف اتحادیه طباخی و رستوران و تالار پذیرایی کاشان با اشاره به اینکه واحدهای پرفروش در کاشان در پیک کارشان در کل روز دو واحد هستند که روزی ۱۰ الی ۱۵ دست می‌فروشند، گفت: قبلاً قشر ضعیف کله پاچه استفاده می‌کردند اما در حال حاضر همان قشر ضعیف نمی‌تواند یک کاسه آبگوشت آن را تهیه کند.

وی با اشاره به اینکه در کاشان ۲۷ واحد طباخی است که ۱۶ واحد کاملاً فعال هستند، تصریح کرد: در روزهای اوج شیوع کرونا ۳ واحد طباخی پلمب شدند، چراکه بدون رعایت ضوابط و هماهنگی  مغازه‌های خود را باز کرده بودند.

مجتبایی‌فرد در پایان تأکید کرد: اگر صنف قصاب نظارت کامل داشته باشد قیمت کله پاچه هم پایین می‌آید.

انتهای پیام/۶۳۰۱۸/ح۳۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: کاشان کله پاچه افزایش قیمت قیمت قیمت گذاری هزار تومان طباخی ها کله پاچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۹۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب بارندگی‌ها به ۷۰ واحد مسکونی در کاشان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در کاشان با اشاره به اینکه ۱۷ گروه ارزیاب در استان مشغول ارزیابی خسارت‌های ناشی از سیل هستند، گفت: باید علت بروز حوادث ریشه یابی شود تا از بروز مشکلات مشابه جلوگیری شود.
منصور شیشه فروش افزود: در بحث جبران خسارت در بخش کشاورزی سیاست دولت این است که بیمه باید پرداخت کند چراکه سال گذشته هزارو۸۰۰ میلیارد ریال غرامت بیمه کشاورزی در استان اصفهان پرداخت شد.
وی گفت: همچنین در پی بارش‌های اخیر همچنین ۷۰ واحد مسکونی در شهرستان‌های کاشان، اردستان، آران وبیدگل در اثر سیل آسیب دیده است.
منصور شیشه فروش افزود: صندوق خسارت ساختمان‌ها از حوادث طبیعی در کشور تاسیس شده و بنیاد مسکن موظف شد، خانه‌های مسکونی که خسارت دیده اند را ثبت سامانه کرده تا صندوق یادشده جبران خسارت کند.
وی ادامه داد:بسته بودن مسیر طبیعی رودخانه‌ها از عوامل تشدید سیل است و باید با ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه‌ها مقابله شود.
شیشه فروش افزود: بارش‌های شبانه روز گذشته از قبل پیش بینی و اطلاع رسانی لازم به دستگاه‌ها شده بود و شهرستان به حالت آماده باش در آمده و تیم‌های عملیاتی به موقع وارد شدند و با محوریت فرمانداری و دیگر بخش‌ها برنامه ریزی لازم برای رفع مشکلات در دستور کار قرار گرفت.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: بارش‌های رگباری باران در مقطع کوتاه موجب شد سیلاب و گل و لای از چند حوزه رودخانه‌ای کاشان فعال شود و مسیر رودخانه‌های حیدر و گازرگاه به شکل خاص فعال و از حوزه آبریز قهرود و جوینان و حوزه آبریز پایین دست «دره» سیلاب وارد و در بلوار امام رضا (ع) و محله گازرگاه فین بزرگ و یزدآباد آب جاری شد.
شهرستان کاشان با جمعیت ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قیمت طلا و سکه امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۱۷ گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند
  • آسیب بارندگی‌ها به ۷۰ واحد مسکونی در کاشان
  • قیمت طلا و سکه امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • قیمت طلا و سکه امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بازگشت بازار خودرو به ساحل آرامش
  • تسلا باز هم قیمت خودروهایش را کاهش داد
  • پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن؛ وسوسه نشوید!
  • کاهش ۵۰ درصدی قیمت برنج ایرانی با حمایت بخش خصوصی