Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمارهای رسمی حاکی از آن است که شیوع کرونا، آمار کودکان گرسنه آمریکایی را پنج برابر افزایش داده و 50 میلیون نفر را به زیرخط فقر برده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا مهر تأیید دوباره‌ای بر فقر و گرسنگی مردم به‌خصوص کودکان این کشور زد. با انتقاد از جمهوری‌خواهان برای کاهش مالیاتی به نفع ثروتمندان گفت یک‌پنجم کودکان آمریکایی از غذای کافی برخوردار نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دموکرات برجسته در گفت‌وگو با شبکه خبری بلومبرگ افزود: چیزهای اساسی وجود دارند که فوری هستند. امید جمهوری‌خواهان برای کاهش مالیاتی بزرگ برای آمریکایی‌های ثروتمند وقتی‌که تقریباً یک‌پنجم مادران دارای فرزندان کوچک می‌گویند کودکانشان غذای کافی ندارند، یکی از آن‌ها نیست. وی ادامه داد: مردم دارند می‌میرند، مردم در حال رنج هستند و ما می‌خواهیم اقتصادمان را بازگشایی کنیم. مردم می‌خواهند از این وضعیت خارج شوند اما کلید خروج از این وضعیت، آزمایش، ردیابی و درمان است. رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به لوایح حمایتی مطرح در این مجلس، اضافه کرد: پس‌ازاین اقدامات کلیدی، قرار دادن پول در جیب مردم اعم از بیمه بیکاری و پرداخت مستقیم است.

کرونا کودکان آمریکایی را 5 برابر گرسنه‌تر کرده است

این در حالی است که «جیمز هانت» (فرماندار پیشین کارولینای شمالی) و سوزان مارتینز (فرماندار پیشین نیومکزیکو) در مطلبی که نیوزویک اخیراً آن را منتشر کرده به افزایش گرسنگی میان کودکان آمریکایی به دلیل عدم دسترسی به وعده‌های غذایی مدارس به دنبال محدودیت‌های کرونایی پرداخته و نوشته‌اند: ما به‌عنوان فرمانداران پیشین، مستقیماً شاهد بوده‌ایم که عدم دسترسی به غذا چه تأثیر ویرانگری می‌تواند بر روی کودکان داشته باشد.

یک کودک گرسنه آمریکایی، دست‌نوشته‌ «من گرسنه هستم» را در مقابل دوربین گرفته است

ما از طریق آموزگاران آگاهی یافته‌ایم که کودکان مدرسه‌ای تعطیلات آخر هفته را لذت‌بخش نمی‌دانند چراکه آن‌ها در این روزها نمی‌توانند به وعده‌های غذایی ارائه‌شده در مدارس دسترسی داشته باشند. اکنون با تعطیلی مدارس به دلیل شیوع کروناویروس که تا زمان نامعلوم ادامه دارد، مسئله پیچیده‌تر شده است.

در هنگامه همه‌گیری کروناویروس در آمریکا، گرسنگی کودکان پنج برابر و گرسنگی بزرگ‌سالان دو و نیم برابر در مقایسه بازمان پیش از بحران افزایش داشته است.

ما به‌عنوان فرمانداران پیشین به‌خوبی از چالش‌های ایالت‌های مختلف برای تأمین نیازهای اساسی خانواده‌ها در چنین شرایط دشواری آگاهی داریم اما نباید اجازه داد که کودکان گرسنگی بکشند.

 تعطیلی مدارس فقط در زمینه آموزش خارج از مدرسه چالش ایجاد نکرده است، بلکه برای میلیون‌ها کودکی که به وعده‌های غذایی مدرسه‌ها متکی هستند و اکنون غذای کافی برای خوردن ندارند نیز چالش‌هایی در پی داشته است. در 2018 میلادی، تحت "برنامه ملی نهار مدرسه"، نزدیک به 100 هزار مدرسه و موسسه آموزشی، حدود 5 میلیارد وعده غذایی توزیع کرده‌اند. با بسته شدن مدارس در گستره کشور، حوزه‌های آموزشی برای تأمین غذای کودکان و خانواده‌ها به‌سختی تلاش کرده‌اند اما متأسفانه به دلیل چالش‌های توزیع، تنها تعداد اندکی از کودکان نیازمندِ غذا در آمریکا به آن دسترسی پیدا کرده‌اند. یافته‌های یک نظرسنجی تازه از بیش از یک هزار آمریکایی توسط "موسسه آمریکای بدون گرسنه" نشان می‌دهد که بحران کروناویروس باعث شدیدتر شدن مشکل دسترسی به غذا شده است چراکه 37 درصد از والدین سراسر کشور به دلیل نداشتن پول کافی برای خرید ماهانه مواد غذایی، اندازه وعده‌ها را کاهش داده یا بعضی از وعده‌های غذایی را حذف کرده‌اند.

کمک غذایی نمی‌تواند همه مشکلات خانواده‌های آمریکایی را حل کند

کنگره برای مقابله با این بحران، برنامه غذایی پاندمیک ای‌بی‌تی (Pandemic-EBT) را ارائه کرده که به تمام ایالت‌ها اجازه می‌دهد به خانواده‌های واجد شرایط، پولی معادل ارزش وعده‌های غذایی کودکانش در مدارس را پرداخت کنند که ماهانه 114 دلار برای هر کودک است. اما یک ماه پس از اجرایی شدن این برنامه، فقط 20 ایالت برای مشارکت در آن درخواست داده‌اند. گرچه اجرای این برنامه دشوار و نیازمند هماهنگی‌های بسیار است، اما ایالت‌ها باید هرچه سریع‌تر برای این برنامه درخواست بدهند و وزارت کشاورزی آمریکا نیز باید هر چه سریع‌تر این درخواست‌ها را تأیید کند. هزینه تأخیر، گرسنگی است.

بیشتر بخوانید:

آمریکا جهنم قتل، تجاوز و خودکشی در جهان/۴۲ میلیون یانکی گرسنه‌اند

نماینده حزب دموکرات: 16 میلیون زن در آمریکا زیر خط فقر هستند

گسترش سریع برنامه‌های مربوط به شبکه ایمنی رفاه اجتماعی دولت برای ریشه‌کن کردن بحران گرسنگی در آمریکا ضروری است و همچنین می‌تواند پیامدهای اقتصادی قرنطینه را با تزریق مستقیم پول به اقتصاد کاهش دهد. تعداد چشمگیری از خانوارهای آمریکایی به فقر و تنگدستی ناشی از همه‌گیری مبتلا شده‌اند، گشایش غذایی نمی‌تواند تمام مشکلات آن‌ها را حل کند اما شاید بتواند بزرگ‌ترین نگرانی پدر و مادرها یعنی غذا دادن به کودکانشان را کاهش دهد. ما باید برای فراهم کردن این حق اولیه تمام کودکان متحد شویم.

روایتی از به‌اصطلاح آمریکای عاری از گرسنگی!

رئیس موسسه آمریکای عاری از گرسنگی اعلام کرد در حال حاضر بیش از ۵۰ میلیون آمریکایی زیرخط فقر زندگی می‌کنند و توان خرید غذای روزمره خود را ندارند.

راشا تودی در گزارشی اعلام کرد: در سراسر آمریکا، صف‌های طولانی در مقابل بانک‌های غذا در حال شکل‌گیری است. بسیاری از ایالت‌ها فشار بیکاری ناشی از ویروس همه‌گیر کرونا را احساس می‌کنند. خانواده‌های نیازمند نیز چشم به کمک دولت فدرال دارند.

بر اساس گزارش سازمان غذا و داروی آمریکا، ثبت‌نام برای دریافت غذا از ماه مارس تاکنون ۴۰ درصد افزایش‌یافته است.

«جول برگ» مدیر ارشد اجرایی موسسه «آمریکای عاری از گرسنگی» به راشا تودی گفت: قبل از این بحران، ۳۷ میلیون آمریکایی توان خرید مواد غذایی کافی را نداشتند. اما احتمالاً این آمار اکنون دست‌کم ۵۰ میلیون یا بیشتر است، مشکل اصلی پول خرید غذاست.

بیشتر بخوانید:

گزارشگر ویژه سازمان ملل: فقر و نابرابری در آمریکا بیداد می‌کند

افزایش افراد بی‌خانمان در آمریکا

به گزارش راشا تودی، تعداد افرادی که توان خرید غذا را ندارند بیشتر هم خواهد شد، زیرا آمار بیکاران در حال عبور از تعداد بیکاران دوران رکود بزرگ آمریکاست. نظرسنجی اخیر موسسه «آمریکای عاری از گرسنگی» نشان می‌دهد میزان گرسنگی در میان کودکان پنج برابر افزایش‌یافته است. بر اساس این نظرسنجی، ۳۷ درصد والدین حجم وعده غذایی را کم کرده یا به طور کامل از وعده غذایی برای کودکانشان صرف‌نظر کرده‌اند.

تصویری از یک خیابان‌خواب آمریکایی 

«جول برگ» گفت: طی چند هفته گذشته، دو عامل موجب افزایش میزان گرسنگی در آمریکا شده است. یکی، از بین رفتن مشاغل. آمار بیکاری در حال حاضر به‌اندازه میزان بیکاری در اوج رکود است. در دوران رکود، ۴ سال طول کشید تا این اندازه آدم بیکار ایجاد شود، اما اکنون ظرف چند هفته این تعداد بیکار شده‌اند. دلیل دوم این است که ما در آمریکا برنامه غذا در مدارس داریم. ۲۹ میلیون کودک در مدارس خود ناهار کامل می‌خورند. بسیاری از این کودکان از خانواده‌های کم‌درآمد و یا متوسط رو به پایین هستند. اما در حال حاضر این وعده‌های غذایی تقریباً از بین رفته است.

انتهای پیام/4106/

 

منبع: آنا

کلیدواژه: نانسی پلوسی نیویورک تایمز فقر در آمریکا کودکان آمریکایی وعده های غذایی خانواده ها ایالت ها وعده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۰۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا آمریکا حاضر به بمباران ایران همراه اسرائیل نشد؟ پاسخ نظامی آمریکایی

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 11 در حالی که مقام‌های رژیم اسرائیل تهدید به بمباران مواضعی در خاک ایران می‌کنند، جو بایدن به صراحت به بنیامین نتانیاهو گفته که آمریکا در چنین حمله‌ای مشارکت نخواهد کرد اما چرا؟ پاسخ نظامی آمریکایی درباره این عدم مداخله نظامی را با زیرنویس فارسی می‌بینید.

دیگر خبرها

  • دیگر کسی آمریکا را به عنوان ابرقدرت قبول ندارد
  • فوران آتش‌فشان در اندونزی/ ۱۱ هزار نفر باید تخلیه شوند+ فیلم
  • فوران آتش‌فشان در اندونزی/ ۱۱ هزار نفر باید تخلیه شوند
  • فلسطین: برای جلوگیری از گرسنگی مردم غزه باید اسرائیل را تحت فشار قرار داد
  • روزنامه آمریکایی: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • (ویدئو) بمب‌افکن آمریکایی B-۵۲ آمریکا در پرواز کم‌ارتفاع
  • هشدار؛ این غذا برای کودکان ممنوع
  • چرا آمریکا حاضر به بمباران ایران همراه اسرائیل نشد؟ پاسخ نظامی آمریکایی
  • حمله متجاوزانه جدید آمریکا و انگلیس به یمن
  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ