Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بانک خون رویان با بیان اینکه سلول های بنیادی که هم اکنون برای بیماران کویید ۱۹ استفاده می شود از نوع سلول بنیادی مزانشیم مشتق از بافت بند ناف است، گفت: نکته بسیار مهم این سلول ها این است که نیاز به تطابق ژنتیک ندارند.

مرتضی ضرابیه رئیس بانک خون رویان در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس اظهار داشت: دو نوع متفاوت سلول بنیادی از خون بند ناف و از بافت بند ناف وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تفاوت سلول بنیادی موجود در خون بند ناف و بافت بند ناف، توضیح داد: یک نوع سلول بنیادی همان است که هنگام زایمان از خونی که در بند ناف وجود دارد جمع‌آوری می‌شود، علاوه بر این یک سلول بنیادی دیگر هم وجود دارد که سلول بنیادی موجود در بافت بند ناف است. یعنی همین بافتی که در آن رگ وجود دارد و خون جریان پیدا می کند که به آن سلول بنیادی مزانشیم گفته می شود.

*استفاده از سلول بنیادی مزانشیم مشتق از بافت بند ناف برای بهبود کرونا

رئیس بانک خون رویان افزود: سلول بنیادی مزانشیم که از بافت بند ناف جداسازی می شود، کاربردهای خاصی دارد و اتفاقاً بیشترین سلولی که برای درمان بیماران عصبی استفاده می شود یا هم اکنون  برای بیماران کویید ۱۹ (ویروس کرونا) از آن استفاده می کنیم سلول های بنیادی مزانشیم مشتق از بافت بند ناف است.

ضرابیه تاکید کرد: بنابراین تفاوت بین این سلول ها در منشا آنها است و نکته بسیار مهم این است که سلول های بنیادی مزانشیمی که از بافت بند ناف استخراج می شوند نیاز به تطابق ژنتیک ندارند به این معنا که می توانیم سلول های بنیادی یک بند ناف را جداسازی کنیم و بدون اینکه نیاز به تطابق ژنتیکی داشته باشد برای هر کسی که به آن نیاز دارد استفاده کنیم. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سلول بنیادی بند ناف بافت درمان بافت بند ناف سلول های بنیادی بافت بند ناف بند ناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۰۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۲۲ زندانی زنجانی از ابتدای ماه مبارک رمضان

ایسنا/زنجان مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان از آزادی ۲۲ نفر از زندانیان جرایم مالی غیرعمد از ابتدای ماه مبارک رمضان امسال به همت مردم خیر و نیکوکار خبر داد.

حجت‌الاسلام حسین بنیادی امروز (چهارشنبه ۸ فروردین‌ماه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ۲۲ زندانی آزاد شده در این مدت ۲ نفر خانم و سرپرست خانوار بودند که به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند، اظهار کرد: به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) ۹ نفر از این زندانیان در استان آزاد شدند که یک نفر از آنها خانم و سرپرست خانوار بود.

بنیادی با بیان این که تعداد زندانیان مالی و غیرعمد طی سال شناور است، تصریح کرد: ابتدای ماه مبارک رمضان امسال ۱۱۷ نفر زندانی در استان داشتیم که مشمول طرح آزادسازی بودند.

وی عنوان کرد: هم اکنون ۹۵ نفر از این مددجویان در انتظار کمک خیرین و مردم نوعدوست هستند تا به کانون خانواده خود بازگردند.

بنیادی گفت: سال گذشته به همت خیرین ۲۶۵ نفر از زندانیان مشمول این طرح در استان آزاد شدند و از ابتدای ماه مبارک رمضان امسال تاکنون نیز بالغ بر ۴۱ میلیارد ریال برای این امر در استان جمع‌آوری شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • فناوری نانو به کمک درمان بیماری‌های خودایمنی می‌آید
  • ساخت حسگری دقیق برای نظارت بر سلول‌های قلب
  • درمان اصلی کبد چرب چیست؟
  • آزادی ۲۲ زندانی زنجانی از ابتدای ماه مبارک رمضان
  • کمک فوری برای درمان دختر یتیمی که دچار سوختگی شده است
  • ارائه ۵ هزار خدمت رایگان در مرکز پرتو درمانی شهید رمضانزاده
  • توسعه ایمنی درمانی سلول‌های تی برای درمان سرطان خون
  • فضا محیطی ایده‌آل برای درمان سرطان
  • چرا فضا به محیط ایده‌آل برای تحقیق در مورد بیماری سرطان تبدیل شده است؟