Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@17:22:30 GMT

پیگیر پرداخت حقوق معلمان شاغل در مدارس غیردولتی هستیم

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۰۷۳۸

پیگیر پرداخت حقوق معلمان شاغل در مدارس غیردولتی هستیم

به‬ گزارش‬ خبرنگار‬ مهر، مجتبی زینی وند، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در برنامه شامگاه‬ گذشته‬ برنامه‬ تلویزیونی‬ پرسشگر‬ ‏و در واکنش به پخش پیام های معلمان در این برنامه مبنی بر اعلام عدم دریافت حقوق معلمان مدارس ‏غیردولتی در دو سه ماه اخیر گفت: ما در اسفند به موسسان به طور رسمی اعلام و آنها را به پرداخت حقوق ‏کامل همکاران موظف کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جلسه اخیر شورای نظارت مرکزی نیز مصوب کردیم و به ادارات کل اعلام ‏شد که این موضوع را مدنظر قرار دهند. سامانه تلفنی ۴۳۱۷ را برای این منظور اختصاص دادیم تا اگر کوتاهی ‏شده معلمان به ما گزارش کنیم و ما حتماً پیگیری می کنیم.‏

وی افزود: به جد پیگیری هستیم و به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم حقی از همکاران تضییع شود. مصرانه پیگیر ‏هستیم.‏

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از این بارها مسئولان آموزش و پرورش با استناد به اینکه حقوق معلمان در مدارس غیردولتی و برخی دیگر از هزینه های این مدارس باید پرداخت شود و آموزش نیز در این مدارس به شکل دیگری ادامه دارد، اعلام کردند بازگرداندن بخشی از شهریه این مدارس به والدین مطرح نیست و والدین باید به جز هزینه های فوق برنامه اصل شهریه را برای سال تحصیلی جاری پرداخت کنند اما از همان اسفندماه خبرهایی می رسید مبنی بر اینکه حقوق معلمان این مدارس خصوصاً آنها که حق التدریس هستند، به بهانه تعطیلی مدارس پرداخت نشده است.
 

کد خبر 4920347 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش مدارس غیردولتی ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران زلزله قوه قضاییه شورای شهر تهران روز معلم کمیته امداد امام خمینی نیروی انتظامی زلزله تهران ماه رمضان ۹۹ آموزش مکمل شیوع کرونا سیدابراهیم رئیسی حقوق معلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۰۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ساعت کاری و افزایش حقوق معلمان مدارس غیردولتی

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد محمودزاده ضمن اعلام ابلاغ آئین‌نامه جدید مدارس غیردولتی گفت: طبق این آئین‌نامه تکلیف رتبه‌بندی مدارس، شهریه دریافتی، ساعات تدریس معلمان، پوشش بیمه‌ای و همچنین نحوه برخورد با مدارسی که شهریه اضافی دریافت می‌کنند مشخص شده است.

محمودزاده با اشاره به نرخ مصوب شهریه در سامانه مدارس غیردولتی و هیأت امنایی افزود: رقم بالاترین شهریه‌ها با احتساب فوق برنامه ۶۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است که با ابلاغ آئین نامه جدید مدارس غیردولتی، تکلیف مدارس متخلف که شهریه بالاتر دریافت می‌کنند مشخص شده است.

وی ادامه داد: مدارسی که بیشتر از شهریه اعلامی دریافت کنند، با توجه به اجازه‌ای که داده شده، شهریه از حساب آن مدرسه برداشت و در اختیار خانواده‌هایی که از آنها شهریه اضافی دریافت شده، قرار می‌گیرد.

در حالی که معلمان مدارس غیردولتی همواره از بالا بودن ساعت کاری، پایین بودن حقوق و دستمزد، تأخیر در پرداخت حقوق و بیمه گلایه‌مند هستند محمودزاده با استناد به آئین نامه جدید از کاهش ساعت کاری این معلمان و افزایش حقوق آنها خبر داد و اظهار کرد: قرار شده معلمان مدارس غیردولتی مقطع ابتدایی با ۲۵ ساعت تدریس به صورت تمام وقت در نظر گرفته و بیمه هم شوند.

به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش، «حقوق این دسته از معلمان تقریباً نزدیک نصف نسبت به وضعیت موجود افزایش می‌یابد».

محمودزاده در ادامه با بیان اینکه در آئین‌نامه مذکور بحث رتبه‌بندی مدارس برای ثبت‌نام و تعیین شهریه مشخص شده است گفت: مدارس غیردولتی بین رتبه‌های یک تا پنج متناسب با امکانات، فضا، تجهیزات، نیروی انسانی و کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی دسته‌بندی می‌شوند که خانواده‌ها می‌توانند رتبه‌ها را در سامانه مشاهده کنند؛ البته مدارس در تابلوهای خود نیز رتبه‌شان را نصب خواهند کرد.

به گفته محمودزاده، رتبه هر مدرسه در تعیین شهریه آن مدرسه اثرگذار است.

کد خبر 6084147 علی قدمی

دیگر خبرها

  • شهریه جدید مدارس غیردولتی اعلام شد
  • محمودزاده: حقوق معلمان مدارس غیردولتی افزایش می‌یابد
  • خبر خوب برای معلمان مدارس غیردولتی ؛ ساعت کاری کم با حقوق زیاد
  • تکلیف «شهریه» مدارس و «حقوق و بیمه» معلمان مشخص شد/ بالاترین شهریه ۶۵ میلیون تومان
  • شهریه مدارس غیر دولتی مشخص شد + فیلم
  • ابلاغ آیین‌نامه جدید مدارس غیردولتی؛ شهریه ۶۵ میلیون تومانی
  • حقوق معلمان مدارس غیردولتی افزایش یافت/ ساعت کاری کم شد
  • افزایش حقوق معلمان مدارس غیردولتی به کجا رسید؟
  • تکلیف «شهریه» و «حقوق و بیمه» معلمان مدارس غیردولتی مشخص شد
  • کاهش ساعت کاری و افزایش حقوق معلمان مدارس غیردولتی