Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@08:48:53 GMT

عفو بیش از 3 هزار زندانی در قرقیزستان

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۰۹۲۴

عفو بیش از 3 هزار زندانی در قرقیزستان

رئیس جمهور قرقیزستان به مناسبت سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم و سالگرد انقلاب سال 2010 در حکمی بیش از 3 هزار زندانی را عفو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «سارانبای جین بک اف» رئیس جمهور قرقیزستان به مناسبت سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم و سالگرد انقلاب سال 2010 در حکمی بیش از 3 هزار زندانی را عفو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عفو عمومی به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم و دهمین سالگرد انقلاب سال 2010 صورت می‌گیرد.

طبق حکم رئیس جمهور افراد با سن بیشتر از 55 سال، معلولین، زندانیان دچار بیماری‌های عفونی خطرناک، زنان مطلقه که دارای فرزند هستند، آزاد می‌شوند.

این حکم مورد حمایت پارلمان قرقیزستان هم قرار گرفت.

جنگ جهانی دوم که در کشورهای آسیای مرکزی به «جنگ بزرگ وطنی» معروف شده است در 22 ژوئن سال 1941 شروع و در 9 ماه می سال 1945 با پیروزی ارتش سابق شوروی و قوای متفقین بر آلمان نازی خاتمه یافت.

در این جنگ همراه با ارتش شوروی، 15 کشور دیگر نیز علیه ارتش آلمان نازی شرکت داشتند.

25 میلیون نفر از مردم شوروی و 10 میلیون نفر از نیروهای نظامی آلمان نازی در این جنگ جان باختند.
 

انتهای پیام/.

 

منبع: فارس

کلیدواژه: عفو قرقیزستان رئیس جمهور طلاق جنگ جهانی دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۰۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم ملی فوتسال ژاپن حذف شد / سامورایی‌ها جام‌جهانی را از دست دادند

آفتاب‌‌نیوز :

مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۴ آسیا در گروه C امروز دوشنبه در ساعت ۱۴:۳۰ با برگزاری ۲ دیدار به پایان رسید و تیم‌های قرقیزستان و تاجیکستان راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند و ژاپن و کره جنوبی از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند.

در یکی از این دیدار‌ها تیم ملی فوتسال ژاپن به مصاف تاجیکستان رفت که بازی در پایان با تساوی یک به یک تمام شد. به دنبال این تساوی ژاپن ۴ امتیازی شد و امتیازات تاجیکستان به ۵ رسید.

در دیگر دیدار هم قرقیزستان و کره جنوبی به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با تساوی ۵ بر ۵ به پایان رسید تا قرقیزستان ۵ امتیازی شود و کره جنوبی با یک امتیاز در انتهای جدول بماند.

به این ترتیب در گروه C تاجیکستان با ۵ امتیاز به عنوان صدرنشین گروه راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند و قرقیزستان با ۵ امتیاز به عنوان تیم دوم جواز حضور در دور بعد را کسب کردند.

ژاپن که مدافع عنوان قهرمانی این مسابقات است در این گروه ۴ امتیازی شد تا در رده سوم قرار بگیرد و از راهیابی به مرحله یک چهارم نهایی باز بماند و یک شگفتی بزرگ رقم بخورد.

در ادامه این رقابت‌ها و از ساعت ۱۷:۳۰ هم ۲ دیدار در گروه D برگزار خواهد شد و تیم ملی فوتسال ایران به مصاف کویت می‌رود و افغانستان با بحرین دیدار خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • شمسایی: حریف ما ژاپن را حذف کرد
  • شمسایی: بازی پرهیجانی مقابل قرقیزستان خواهیم داشت
  • شمسایی: از حذف ژاپن ناراحت شدم/ بازی سختی با قرقیزستان خواهیم داشت
  • صعود ایران به جام جهانی: چهارشنبه!
  • حریف بعدی تیم ملی در جام ملت‌ها مشخص شد
  • تیم ملی فوتسال ژاپن حذف شد / سامورایی‌ها جام‌جهانی را از دست دادند
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • رئیس‌جمهور لهستان: روسیه در صورت پیروزی احتمالا به کشورهای دیگر حمله می‌کند
  • سهمیه المپیک در دستان مهمدی
  • مراسم چهل و پنجمین سالگرد قیام مردم بلخاب افغانستان + فیلم