Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@07:40:25 GMT

چگوپه از وقوع سرقت منزل پیشگیری کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۱۱۲۱

چگوپه از وقوع سرقت منزل پیشگیری کنیم؟

سرهنگ یاری، فرمانده انتظامی شهرستان اسدآباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: اگر چه پلیس متولی حفظ نظم وامنیت جامعه است، اما اقدامات پیشگیرانه مالکان در حفاظت از اموال و جلوگیری از سرقت آن‌ها موثرتر و کارآمدتر است.

او برخی از راهکار‌های پیشگیری از سرقت منزل را بیان کرد:

۱- مقابل کلیه پنجره‌ها، نورگیرپاسیو و روی دیوار‌های کوتاه حفاظ مقاوم و مطمئن نصب کنیم و درب راهرو وپشت بام را با حفاظ نرده‌ای مناسب ایمن کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲- نصب حفاظ از قبیل نرده کشی روی دیوار‌ها، بخصوص در منازل شمالی و بکاربردن قفل‌های ایمن را فراموش نکنید.

۳- نصب زنجیر پشت در آپارتمان‌ها در جهت جلوگیری از سرقت، عامل بازدارنده مناسبی است.

۴- از دستگاه‌های دزدگیر الکترونیکی وآژیردار استفاده کنید. تا درزمان نبود ساکنان منزل ودر صورت ورود سارق، حداقل همسایه‌ها خبردار شوند.

۵- اگر از سیستم دزدگیر برقی استفاده می‌کنید بطور مرتب آن را کنترل کرده و معایبش را برطرف کنید و در حین خروج از منزل آن را فعال نماید.

۶- اگر منزل را به دزدگیر مجهز کرده اید، حتما جعبه سیم‌ها را پنهان کنید. زیرا سارقان در اولین قدم پس از ورود به منزل، درصدد قطع سیستم سیم کشی ساختمان هستند.

۷- اگر دزدگیر منزلتان به علل نامعلومی قطع و وصل می شود، سریعا آن را تعمیر کنید.

۸- از نگهداری اشیای قیمتی و وجه نقد بیش از حد نیاز در منزل اجتناب کنید.

۹- چنانچه توپی درب ورودی حیاط وساختمان از بیرون نمایان است، باجوش زدن یکه تکه لوله مناسب، اطراف آن را محکم کنید.

۱۰- از پنهان کردن کلید ورودی ساختمان در زیر جاکفشی، داخل گلدان و جاهای مشابه در ورودی‌ها برای استفاده دیگر اعضای خانواده پرهیز کنید.

انتهای پیام/ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرقت از منازل جلوگیری از دزدی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۱۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریق منزل مسکونی در بلوار چراغچی اطفا شد 

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی آتش نشانی مشهد، آتشپاد سوم محمد اسلامی درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: شامگاه یکشنبه ۳ اردیبهشت ماه حادثه حریق یک منزل مسکونی به مرکز فرماندهی اعلام شد و بلافاصله آتش نشانان ایستگاه‌های ۱۲، ۲۸ و ۳۸ به محل حادثه واقع در بلوار چراغچی اعزام شدند.

افسر نگهبان آتش نشانی مشهد بیان کرد: این حریق در طبقه دوم یک منزل سه طبقه رخ داده بود و با توجه به اینکه ساکنین پس از وقوع حادثه از منزل خارج شده بودند، حریق خوشبختانه بدون خسارت جانی و مصدوم، با تلاش آتش نشانان اطفا شد.

وی با بیان اینکه علت حادثه در دست بررسی است، از شهروندان خواست به محض وقوع حادثه موضوع را از طریق سامانه تلفنی ۱۲۵ به آتش نشانی اعلام کنند.

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان وسایل منزل در نیشابور
  • دستگیری سارقان مسلح طلا و جواهرات در اهر
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • دزد ۴۰میلیاردی طلای منزل به دام افتاد
  • چطور با خرید در شیشه ای اتوماتیک و دزدگیر اماکن با هزینه کم، امنیت را بالا ببرید؟
  • افزایش پایش تصویری مناطق جرم‌خیز اهواز
  • حریق منزل مسکونی در بلوار چراغچی اطفا شد 
  • سوءاستفاده سارق از اعتماد صاحب‌خانه برای سرقت طلاجات
  • سارق ۴۰ میلیارد طلا از منازل شهرکرمان دستگیرشد