Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@10:39:50 GMT

سامان احتشامی برای مخاطبان خانه‌نشین نواخت

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۱۱۹۷

سامان احتشامی برای مخاطبان خانه‌نشین نواخت

سامان احتشامی در ابتدای برنامه کنسرت آنلاین خود گفت: من در این سالن به همراه محمد رحمانیان شب های زیادی تئاتر اجرا کردم و قطعه ای که الان اجرا می کنم قطعه ترانه های قدیمی است.

وی در آغاز برنامه خود قطعه زندگی را اجرا کرد و افزود: این قطعه دارای فراز و نشیب‌هایی است که گویای حال و روز این روزهای ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احتشامی با اشاره به ویژگی‌های اجراهای همنوازی گفت: برخی از این آثار ویژگی‌های پیوستگی معنا و اجرا دارد و نت ها با احساسات همزمان می شود.

وی با این توضیح به نواختن آهنگ رنگ تمنا پرداخت.
سامان احتشامی با اشاره به برگزاری شب سامان احتشامی در تالار وحدت گفت: جای تک‌تک دوستانم به ویژه رهبر ارکستر مهدی وجدانی را در این سالن خالی می‌بینم.

وی پس از آن قطعه رفتی از یادم را اجرا کرد.

احتشامی علی تجویدی را یکی از بزرگترین آهنگسازان ایرانی دانست و به اجرای قطعه تنها منشین، از آثار ساخته شده او پرداخت.
سامان احتشامی سپس گفت: پارسال همین موقع شبی در تالار وحدت به نام شب «سامان احتشامی» برگزار شد که من در این شب با ارکستر بزرگ پیانو زدم و جای تک تک نوازندگان ارکستر را در این صحنه خالی می بینم و جای رهبر ارکستر مهدی وجدانی نیز در این صحنه خالی است،‌قطعه ای که می خواهم اجرا کنم را همه می شناسند از ساخته های همایون خرم بنام رفتی، جای علی زند وکیلی هم در صحنه خالی است.

وی در ادامه قطعه ساری گلین را با همراهی دف نوازی عمران فروزش اجرا کرد.

احتشامی در پایان با اشاره به آلبوم باغ رویاها شماره ۲، قطعه اول از این آلبوم را در گوشه شوشتری اجرا و آرزو کرد در آینده نیز مهمان خانه های مردم باشد و رادیو فرهنگ به اقدامات فرهنگی خود، در پخش زنده موسیقی ادامه بدهد.

مبارزه با کرونا روی خط نت

از نخستین روزهای انتشار خبر شیوع ویروس کرونا در ایران و لزوم قطع زنجیره انتقال این ویروس، لغو برنامه های فرهنگی و هنری از جمله کنسرت‌های موسیقی از طرفی و از سوی دیگر در خانه ماندن و خانه نشینی، از راه‌های بسیار مهم برای تسریع قطع این زنجیره انتقال مطرح شد. خانه نشینی طولانی مدت تبعات و الزاماتی دارد و تلطیف اذهان با استفاده از محصولات فرهنگی یکی از الزامات برای کاستن از تبعات منفی تلقی می‌شود.

در همین راستا هنرمندان موسیقی از نخستین روزهای آغاز خانه نشینی مردم که همزمانی آن با شب های عید نوروز آن را سخت تر کرده بود، با حضور فعال در فضای مجازی موفق شدند تا خود را بعنوان مبارزان خط مقدم جنگ با کرونا از سنگر فرهنگ معرفی کنند.

برگزاری کنسرت‌های آن‌لاین و رایگان نوروزخانه با همت شهرداری تهران و مساعدت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انتشار رایگان قطعات موسیقی در فضای مجازی و برگزاری اجراهای تکنوازی و کنسرت به صورت آنلاین و استفاده هنرمندان موسیقی از صفحات شخصی خود در فضای مجازی برای اطلاع رسانی، تشویق مردم به در خانه ماندن از طریق فضای مجازی از جمله اقدامات هنرمندان موسیقی در این ایام بوده است.
شیوع عالمگیر ویروس کرونا در جهان باعث شده که اقدام به برگزاری کنسرت های آنلاین به ایران محدود نباشد و بسیاری از هنرمندان جهان از طریق فضای مجازی اقدام به برگزاری کنسرت های آن‌لاین و یا اجرای همزمان گروهی در اینترنت پرداخته اند. از جالب توجه ترین این اقدامات می‌توان به کلیپ تاب خواهم آورد اثر مشترک هنرمندان موسیقی اسپانیا،  اجرای آن‌لاین ارکستر ملی فرانسه، اجرای آن‌لاین ارکستر ملی ایران، اجرای آن‌لاین آندره‌آ بوچلی در روز عید پاک در کلیسای جامع میلان، کنسرت پرواز همای و گروه وزیری در تالار وحدت تا کنون بوده است.

در ادامه این اقدامات برای تلطیف اذهان مردمی که خردمندانه و به قصد قطع زنجیره انتقال کرونا خانه نشینی را انتخاب کرده اند، بنیاد فرهنگی هنری رودکی با همکاری و مشارکت تلویزیون تعاملی تیوا، دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همراهی هنرمندان، با توجه به عدم امکان حضور تماشاگران در تالارهای این بنیاد، مجموعه کنسرت‌های آن‌لاینی را برنامه‌ریزی کرده است که نخستین شب آن به اجرای پرواز همای و دومین شب آن به اجرای گروه وزیری به سرپرستی کیوان ساکت و خوانندگی وحید تاج اختصاص یافت. سومین اجرای مربوط به کنسرتهای انلاین تالار وحدت به علی زندوکیلی اختصاص داشت و شب گذشته سامان احتشامی به همراه عمران فروزش در تالار وحدت به روی صحنه رفتند.
این اجراها به پیشنهاد هنرمندان و بدون دریافت هزینه به روی صحنه می‌روند.

برچسب‌ها کنسرت موسیقی تالار وحدت پروندهٔ خبری سهم اهالی فرهنگ در مهار کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کنسرت موسیقی تالار وحدت کنسرت موسیقی تالار وحدت هنرمندان موسیقی سامان احتشامی تالار وحدت کنسرت های آن خانه نشینی فضای مجازی آن لاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۱۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زباله فضایی سقف خانه‌ای در ایالات‌متحده را سوراخ کرد

حدود دو هفته قبل، استوانه‌ای فلزی با وزن حدود یک کیلوگرم سقف خانه‌ای در ایالات‌متحده را سوراخ کرد. به‌نظر می‌رسید که این قطعه فلزی یک زباله فضایی مربوط به پالت باتری رهاشده در سال ۲۰۲۱ باشد. ناسا از همان روز بررسی روی این قطعه را آغاز کرد. حالا این سازمان تأیید کرده است که واقعاً سقف آن خانه در ایالات‌متحده با زباله فضایی سوراخ شده است.

به گزارش دیجیاتو، زباله فضایی مربوط به پالت باتری که در کل ۲.۶ متریک تن وزن داشت در تاریخ ۸ مارس ۲۰۲۴ (۱۸ اسفندماه ۱۴۰۲) به‌صورت کنترل‌نشده وارد اتمسفر شد. در سال ۲۰۲۱ میلادی ۹ باتری ازکارافتاده از ایستگاه فضایی بین‌المللی رها شدند. از همان زمان، این زباله که به اندازه یک ماشین اسپرت بود به‌آرامی به سمت زمین درحال سقوط بود. انتظار می‌رفت که این زباله به‌طور کامل در اتمسفر بسوزد، اما بخشی کوچکی از آن در نهایت به زمین رسید.

بسیاری از زباله‌های فضایی، قبل از آنکه به سطح زمین برسند، از بین می‌روند. برخی از این زباله‌های فضایی، بقایای ماهواره‌ها و فضاپیما‌های ازکارافتاده هستند.

ناسا تأیید کرد که جسم فلزی یک زباله فضایی است

صاحب خانه‌ای که قطعه فلزی سقف منزل او را سوراخ کرده است، بقایای جسم مربوطه را به مقام‌های ناسا تحویل داد. سخنگوی ناسا نیز اعلام کرده بود که ناسا با همکاری صاحب خانه، قطعه را جمع‌آوری کرده است. ناسا قطعه مربوطه را در مرکز فضایی کندی در فلوریدا مورد بررسی قرار داد.

آژانس‌های فضایی بیش از ۳۰ هزار قطعه زباله بزرگ موجود در فضا را به‌صورت منظم بررسی می‌کنند. هرچند زباله‌های فضایی به این تعداد ختم نمی‌شوند و زباله‌های کوچک‌تری هم در فضا هستند. در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ بقایای موشک اسپیس ایکس به مزرعه‌ای در واشنگتن اصابت کرد.

محققان روش‌های مختلفی برای پاکسازی مدار زمین پیشنهاد داده‌اند. جمع‌آوری زباله‌های فضایی موضوع مهمی است که نباید نادیده گرفته شود.

دیگر خبرها

  • کنسرت‌ها در انحصار مافیای موسیقی
  • آئین بزرگداشت استاد مصطفی کمال پورتراب برگزار شد
  • از انتشار آهنگ جدید خواننده انقلابی تا غوغای دروازه بان تیم ملی
  • کانون پرورش فکری، دوستدار کودکان و نوجوانان محلات حاشیه‌نشین
  • زباله فضایی سقف خانه‌ای در ایالات‌متحده را سوراخ کرد
  • آمار صدور مجوزهای سه ماه پایانی ۱۴۰۲ منتشر شد
  • در سه ماه پایانی سال ۱۴۰۲ چند مجوز موسیقی صادر شد؟
  • آمار مجوز‌های دفتر موسیقی در سه ماه پایانی ۱۴۰۲ /۷۰۶ کنسرت روی صحنه رفتند
  • آمار مجوزهای دفتر موسیقی در سه ماه پایانی ۱۴۰۲ /۷۰۶ کنسرت روی صحنه رفتند
  • آمار مجوزهای دفتر موسیقی در سه ماه پایانی سال قبل اعلام شد