Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سیداحمد رسولی‌نژاد» روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا در خصوص تلاش‌ها و رایزنی‌های منتخبان مجلس یازدهم و آرایش سیاسی طیف‌های درون اصولگرایی اظهار کرد: با تقسیم‌بندی‌های جناحی مانند اصولگرا و اصلاح‌طلب مشکل دارم، هر کس اصول مورد نظر مقام معظم رهبری را قبول داشته باشد انقلابی است، چه اصلاح‌طلب باشد یا اصولگرا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آخرین آماری که به دست آوردیم مجموع اصولگرایان، افرادی که در لیست ائتلاف نبودند ولی با ما همدل هستند و با احتساب بخشی از مستقلین که با ما همراه شدند با ۲۴۵ نفر از نیروهای انقلاب اکثریت مجلس را در دست داریم، این عدد بدون احتساب نمایندگانی است که در دور دوم وارد مجلس می‌شوند.

منتخب مردم فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با وجودی که اکثریت در دست ائتلاف نیروهای انقلاب است معتقدم انقلابی بودن به شعار نیست و در شرایط فعلی کشور یک مجلس انقلابی باید ثابت کند متفاوت از مجالس پیشین عمل می‌کند.

وی افزود: کاهش ازدواج، افزایش طلاق، معیشت و بیکاری مشکلاتی هستند که باید در اولویت کار ما قرار گیرد. مجلس باید به جایگاه واقعی و راس امور بازگردد، رییس مجلس نماینده‌تر از دیگر نمایندگان نیست، در ادوار هشتم، نهم و دهم رفتار رییس مجلس به گونه‌ای بود که با اختیارات ویژه عمل می‌کرد.

رسولی نژاد گفت: ما در آیین‌نامه داخلی مجلس در خصوص اختیارات رییس مجلس تجدید نظر و آن را محدود می‌کنیم، در این حالت رییس مجلس این اختیار را نخواهد داشت که به جای کل مجلس تصمیم بگیرد مانند تصمیمی که منجر به ۳۰۰ درصد شدن قیمت بنزین شد.

این نماینده اصولگرای مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: رییس مجلس با رای نمایندگان انتخاب می‌شود با رییس جمهوری که با رای مستقیم مردم انتخاب می‌شود تفاوت دارد، لذا در همه حال باید با مشورت کلیت مجلس عمل کند.

کارپردازان ماشین امضای هیات رییسه مجلس هستند

وی تاکید کرد: اشکالات مختلفی در آیین‌نامه داخلی مجلس داریم، به طور مثال اختیارات سه نفر ناظر (کارپردازان) که عضو هیات رییسه هستند از آنها گرفته شده و آنها را به ماشین امضا کرده‌اند و اختیارات آنها به معاون اجرایی مجلس داده شده است. من داوطلب ناظری مجلس و عضویت در هیات رییسه هستم و به نیت بازگرداندن اختیارات ناظران چنین تصمیمی گرفته ام.

این نماینده ادوار مجلس با اشاره به نامه ای که منتخبان به رهبر انقلاب اسلامی نوشتند، گفت: نامه‌ای که تنظیم و خدمت مقام معظم رهبری تقدیم کردیم، محورهای متعددی از جمله عملیاتی شدن جهش تولید، رفع موانع تولید و توجه به معیشت مردم داشت. فرصت چندانی نداریم باید تا پایان شهریور ماه ۹۹ تاثیرگذاری خود را در کشور به مرحله ظهور و بروز برسانیم.

تعطیلات مجلس را لغو می‌کنیم

وی با بیان اینکه در نظر داریم تعطیلات مجلس را لغو کنیم، ‌اظهارداشت: همه افراد جامعه فارغ از اینکه در انتخابات شرکت کرده یا نکرده باشند، نگاهشان به مجلس یازدهم است که با شعارهای انقلابی پیروز میدان شده است و میخواهند ببینند که این مجلس چگونه می‌خواهند به شعارهای خود عمل کنند.

منتخب مردم فیروزکوه در مجلس یازدهم ادامه داد: باید مانند زمان بودجه در طول سال به صورت دو شیفت و سه شیفت کار کنیم، یعنی از شنبه تا پنجشنبه. تعداد جلسات علنی هفته‌ای سه جلسه باشد اما تعداد جلسات غیرعلنی به ویژه کمیسیون‌های تخصصی باید بیشتر شود. پاکدستی و ساده زیستی نمایندگان هم بحث مهمی است.

وی افزود: باید در ابتدای مجلس شجاعانه اعلام کنیم به عنوان نمایندگان انقلابی چه مقدار اموال داریم و من به عنوان اولین نفر آماده‌ام دارایی خود را از تریبون مجلس اعلام کنم، که اگر بعد از ۴ سال به سرمایه من افزوده شد، قوه قضاییه و مردم بپرسند از کجا آورده‌ای.

رسولی نژاد گفت: اگر انتظار داریم شاهد مشارکت گسترده عمومی در انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ باشیم باید مردم را با حکومت آشتی داده و زمینه دلگرمی آنها را فراهم کنیم.

این نماینده اصولگرا مقصر مشکلات و اختلافات درون اصولگرایی را علی لاریجانی معرفی و بیان کرد: از دوره هشتم به واسطه نوعی مدیریت آقای لاریجانی اصولگرایان دچار اختلاف شدند. اصولگرایان در ادوار گذشته مانند دوره‌های چهارم، پنجم و هفتم مجلس همواره تصمیمات خود را در فراکسیون اتخاذ می‌کردند.

وی افزود: در آن دوره‌ها کسانی که در داخل فراکسیون رای نمی‌آوردند در صحن علنی کاندیدا نمی‌شدند. بنابراین اکنون ما مجموعه نیروهای انقلاب تلاشمان این است که مردم فقط یک‌صدا از مجلس بشنوند و آن ندای وحدت، همدلی و همراهی است.

رسولی‌نژاد در خصوص فراکسیون‌های مجلس یازدهم گفت: فراکسیون مستقلین را نخواهیم داشت، مگر اینکه اصلاح‌طلبان به اسم فراکسیون مستقل خود را معرفی کنند، برآورد ما این است که همه منتخبانی که به صورت مستقل وارد مجلس شده‌اند، به سمت اصولگرایان گرایش دارند.

مستقل و اصلاح‌طلب مجلس کمتر از ۳۰ نفرند

وی ادامه داد: در آخرین جلسه‌ای که در شورای ائتلاف تشکیل شد، عدد ۲۴۵ نماینده برای فراکسیون بزرگ نیروهای انقلاب به دست آمد و این بررسی کارشناسی و همه‌جانبه بوده است. بنابراین مجموع آنچه باقی می‌ماند اعم از مستقل و اصلاح‌طلب کمتر از ۳۰ نفر خواهند بود.

منتخب مردم فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: پشت پرده انصراف علیرضا زاکانی معامله‌ای نبوده است و او را اهل معامله نمی‌دانم. با روحیاتی که در او سراغ دارم به عنوان فردی آزاده، انقلابی و متدین می‌دانم. ایشان برای ایجاد وحدت بین اصولگرایان پیش‌قدم شده و به گمانه‌ها پایان داد.

وی تاکید کرد: فراکسیون اصولگرایان برای ریاست مجلس دو کاندیدا بیشتر نخواهند داشت. به دو نفر رسیده‌ایم یکی آقای قالیباف و دیگری را فعلا اعلام نمی‌کنم.

یک فراکسیون اصولگرا خواهیم داشت

رسولی نژاد در باره نقش و تاثیر اصلاح‌طلبان مجلس یازدهمهم گفت: مجلس یازدهم را به مجالس چهارم و هفتم نزدیک‌تر می‌بینم که یک اکثریت قاطع اصولگرا و یک اقلیت کم‌رنگ اصلاح‌طلب داشتیم در حالی که در مجلس پنجم دوستان اصلاح‌طلب اقلیت‌ پررنگی بودند لذا در مجلس یازدهم از نظر کمی و کیفی شاهد اقلیت اصلاح‌طلب تاثیرگذاری نخواهیم بود و تلاش‌هایی که برای ایجاد تفرقه بین مجموعه اصولگرایان صورت می‌گیرد بی‌نتیجه است.

این نماینده ادوار مجلس با اشاره به منتخبان معروف به احمدی‌نژادی مجلس یازدهم اظهار کرد: من هم در دولت‌های احمدی‌نژاد از مدیران او بودم لذا همه طیف‌های اصولگرایی در جلسات متعدد اعلام کرده اند که همراه، هم‌صدا و یک رای وارد عرصه قانون‌گذاری می‌شوند و ما یک فراکسیون اصولگرا خواهیم داشت.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی مقام معظم رهبری اصولگرایان مجلس یازدهم علی لاریجانی فیروزکوه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مقام معظم رهبری اصولگرایان مجلس یازدهم علی لاریجانی فیروزکوه مجلس شورای اسلامی مقام معظم رهبری اصولگرایان مجلس یازدهم علی لاریجانی فیروزکوه نیروهای انقلاب مجلس یازدهم رسولی نژاد رییس مجلس اصلاح طلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۱۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟

به گزارش  پارس نیوز ،  دولت و مجلس در طرحی به دنبال تغییر زمان بازگشایی مدارس هستند و بر این اساس ممکن است زمان آغاز سال تحصیلی از ۱۰ شهریور باشد.

 تغییر تقویم آموزشی مدارس در دستور کار دولت و مجلس قرار دارد.

این طرح با پیشنهاد 26 نماینده تدوین شده و در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مصوب شده است و هم اکنون در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

طبق گفته‌های مهدی یزدان‌پناه؛ معاون حقوقی و مجلس سازمان اداری و استخدامی قرار است با توجه به شرایط اقلیمی و البته مجوز مجلس، تقویم آموزشی مدارس در اختیار دولت قرار بگیرد بر این اساس برای استان‌های سردسیر همچون آذربایجان غربی و شرقی، کردستان و زنجان آغاز سال تحصیلی از 10 شهریور و برای مناطق گرمسیر کشور از 10 مهر باشد.

به اذعان کارشناسان یکی از نگرانی‌ها این است که طبق این طرح، تقویم آموزشی در تمام مناطق کشور دستخوش تغییر شود و در استان‌هایی همچون تهران، البرز، مازندران و ... سال تحصیلی از 10 شهریور آغاز شود، این موضوع دهه 70 هم تجربه شد که با موفقیت همراه نبود و در نهایت با ورود مجلس، آغاز سال تحصیلی از اول مهر به عنوان قانون مصوب شد.

 

بر اساس این گزارش، موسی‌الرضا کفاش؛ معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره این طرح گفته است: طرحی که نمایندگان مجلس ارائه کردند و در شورای‌عالی آموزش و پرورش بررسی و تأیید شد، چندین بند دارد که در یک بند به زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اشاره می‌کند همچنین اختیاراتی به شورای‌عالی آموزش و پرورش استان‌ها، مناطق آموزش و پرورش و مدارس برای تصمیم‌گیری درباره شناور شدن آغاز و پایان سال تحصیلی، برنامه هفتگی و تعطیلات فصلی ارائه می‌کند.

امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا در 1403 زمان آغاز سال تحصیلی از شهریورماه است؟» افزود: این طرح فعلاً در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصویب شده است و باید در صحن علنی مجلس نیز تصویب شود بنابراین فعلاً نمی‌توانیم بگویم که زمان بازگشایی مدارس تغییر کرده است.

منبع : عرشه آنلاین

 

دیگر خبرها

  • ۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد
  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم
  • رئیسی: آماده صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا هستیم / دانش مهندسان ایرانی امروز در جای جای قاره آسیا ظهور و بروز دارد
  • رئیسی: آماده صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا هستیم / دانش مهندسان ایرانی امروز در جای جای قاره آسیا ظهور رو بروز دارد
  • تغییر روزهای برگزاری نشست علنی مجلس
  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو
  • روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • منتجب‌نیا: اصولگرایان نمی‌توانند در مجلس با هم کار بیایند
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • تأثیرگذاری فراکسیون اقلیت خیلی سخت است