Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلام حیدر زورقی رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: : کار مبارزه با آفت ملخ صحراییدر ماه مبارک رمضان بی‌وقفه در سطح ۱۵شهرستان جنوبی سیستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد.

او افزود: در ۵۰ روز گذشته در فروردین و اردیبهشت سالجاری تاکنون مبارزه با این آفت بین‌المللی در سطح ۶۹ هزار و ۴۴هکتار با میانگین روزانه بیش‌از هزار و ۳۸۰هکتار انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: آغاز مبارزه با موج جدید هجوم ملخ از آبان سال گذشته بوده که تا کنون ۷۵هزار و ۲۹۵ هکتار از مراتع استان علیه ملخ صحرایی مهاجر سمپاشی شده است.

او بیان کرد: از سطح کلی مبارزه، ۳۷هزار و ۲۳۹ هکتار علیه ملخ بالدار و ۳۸ هزار و۵۶ هکتار علیه پوره ملخ بوده است.

زورقی با بیان اینکه هر قطره سم اگر به نقاط حساس بدن بنشیند شرایط جسمی را به شدت بهم می‌ریزد، افزود: هم‌اینک دیده‌بانی در سطح افزون‌بر یک میلیون و ۳۵۰ هزار هکتار از عرصه‌های این استان برای رصد ملخ صحرایی انجام شده است.

او اظهارداشت: پایش و مبارزه با این آفت با ۴۴تیم توسط جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در حال انجام است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از کشاورزان خواست در صورت مشاهده ملخ صحرایی مراتب را به جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع دهند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سم پاشی ملخ صحرایی جهاد کشاورزی سیستان سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۱۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۵۰۰ هکتار از اراضی کردستان تحت کشت گیاهان دارویی است

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در استان کردستان با سطح زیر کشت بالغ بر ۲۵۰۰ هکتار، بیش از ۵۲۰۰ تن انواع گیاهان دارویی کشت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، زاهد حاجی‌میرزایی، شامگاه _شنبه یکم اردیبهشت_ در جلسه‌ای که با حضور مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری گیاهان دارویی برگزار شد، اظهار کرد: آب و هوای متنوع، اقلیم نیمه گرمسیری و اقلیم سردسیری، تنوع کشت در استان را ایجاد کرده و کمتر استانی همچون کردستان در کشور دارای دو نوع اقلیم آب و هوایی است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان سنندج بیشترین سطح زیر کشت باغات استان را دارد، افزود: از لحاظ سطح باغات دیم در ردیف بیست و یکم کشور هستیم‌.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: بالغ بر ۵۷۰۰۰ هکتار باغ در استان کردستان وجود دارد که سیب، انگور، توت فرنگی، هلو و گردو عمده محصولات استان است.

حاجی‌میرزایی ادامه داد: توت فرنگی با تولید ۶۵۰۰۰ تن، رتبه اول کشوری را برای کردستان به ارمغان آورده و انگور دیم نیز با ۹۸۰۰۰ تن، رتبه دوم کشوری را در استان دارا است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۵۲۷ هکتار از اراضی استان تحت پوشش گیاهان دارویی است که گل محمدی، به صورت هدفمند و در قالب زنحیره‌ای کشت می‌شود و افزایش سطح کشت زعفران در استان نیز از دیگر برنامه‌های استان است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان به مزیت ترویج گیاهان دارویی اشاره کرد و افزود: کشت مخلوط گیاهان دارویی می‌تواند به‌عنوان پایلوت در کردستان اجرا شود.

حاجی میرزایی گفت: گل محمدی، نسترن، زعفران، سیاه دانه، سنجد، سماق، بیدمشک، از عمده گیاهان دارویی تحت کشت در استان کردستان است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰ واحد صنعتی و نیمه صنعتی فرآوری گیاهان دارویی با ظرفیت ۲۱۰ تن در استان کردستان وجود دارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان ابراز امیدواری کرد: مشکلات موجود در این صنعت مرتفع و جوانان بسیاری در این مسیر اقدام به تولید گیاهان دارویی کنند.

کد خبر 746446

دیگر خبرها

  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی
  • کشت نیشکر در صومعه‌سرا آغاز شد
  • خسارت ۲۱ هزار میلیارد ریالی سیلاب به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۲۱۰۰ میلیاردی سیلاب بلوچستان به بخش کشاورزی
  • مبارزه با آفت سِن گندم در مزارع جهرم
  • سمپاشی باغ‌های رودبار علیه ملخ مراکشی
  • افزایش سطح کشت کلزا و گندم نسبت به سال قبل
  • آغاز مبارزه با ملخ مراکشی در گیلان
  • آغاز عملیات مبارزه با افت سن غلات در نهاوند
  • بیش از ۲۵۰۰ هکتار از اراضی کردستان تحت کشت گیاهان دارویی است