Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@11:11:24 GMT

شوک نفتی ناشی از کرونا سالها در آمریکا می ماند

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۱۷۳۵

شوک نفتی ناشی از کرونا سالها در آمریکا می ماند

شهرهای نفتی آمریکا به پستی و بلندی‌های صنعت نفت عادت کرده اند ولی این بار دورنمای بد اقتصادی و از دست رفتن مشاغل با تعدیل نیروهایی که در این بخش به خاطر تعطیلی های ناشی از گسترش ویروس کرونا صورت گرفته، تشدید شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اویل پرایس، شهرها و بخش‌های نفتی در ایالت های آمریکا که بیشترین وابستگی را به درآمدهای نفتی دارند، یک بار دیگر از اختلال در چرخه نفت ضربه خورده اند ولی این بار فعالیت‌های حفاری هم کاهش پیدا کرده و از دست رفتن مشاغل سریع تر از بحران های قبلی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احتمالاً سال‌ها طول می‌کشد تا این اقتصادهای وابسته به نفت از سقوط قیمت نفت و تعطیلی های ناشی از همه گیری ویروس کرونا بهبود یابند.

 شهرهای نفتی در آلاسکا، داکوتای شمالی، وایومینگ، تگزاس و اکلاهاما به پستی و بلندی‌های صنعت نفت عادت کرده اند ولی این بار دورنمای بد اقتصادی و از دست رفتن مشاغل با تعدیل نیروهایی که در این بخش به خاطر تعطیلی های ناشی از گسترش ویروس کرونا صورت گرفته، تشدید شده است.

مثلاً بودجه ایالت آلاسکا به خاطر کاهش قیمت و کاهش تقاضای نفت بضره سختی خورده است. مقامات آلاسکا در ماه مارس قبول کردند که سقوط قیمت نفت بر درآمدهای این ایالت تاثیر می گذارد و هزینه های آنها را محدود می کند. تحلیلگران در ماه مارس هشدار دادند رکود در اقتصاد آلاسکا بدتر از آن چیزی است که انتظار می رفت.

چاک کوپ، نماینده جمهوریخواه ایالت آلاسکا می گوید:« کاهش بی‌سابقه تقاضا و سقوط قیمت نفت تقریباً بر تمام بخش‌های اقتصاد تاثیر می گذارد چون بخش نفت و گاز بیشترین حقوق بگیران را در این ایالت دارد و بسیاری از مشاغل را در بر می گیرد».

به گفته وی، کسری بودجه آلاسکا تا یک میلیارد دلار افزایش یافته است.

 

طبق گزارش وزارت منابع معدنی داکوتای شمالی، تعداد چاه های فعال نفتی در داکوتای شمالی از هشتم ماه مه به 8 حلقه رسیده است در حالی که تعداد این چاه ها در سال گذشته در همین زمان 64 حلقه بود و حتی در زمان سقوط قیمت نفت در سال 2016، تعداد این چاه ها تا 27 حلقه کاهش یافته بود.

این وزارتخانه تخمین می زند بسته شدن 6800 چاه باعث 450 هزار بشکه در روز کاهش تولید از این ایالت می‌شود. تولید نفت داکوتای شمالی در بدترین حالت تا 500 هزار بشکه در روز کاهش می یابد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: داکوتای شمالی سقوط قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۱۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط آزاد طلا/ فلز زرد چند قیمت خورد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت طلا امروز پس از ناکامی در بازپس‌گیری مقاومت حیاتی ۲ هزار و ۴۰۰ دلاری، به دلیل پایین آمدن تقاضا در نتیجه کاهش تنش‌ها سقوط کرد. امروز هر اونس طلا با افت قیمت بیش از ۴۸ دلاری به قیمت ۲ هزار و ۳۴۱ دلار رسید.

با کاهش تنش‌ها در منطقه تقاضا برای دارایی امن نیز کاهش پیدا کرده‌ست. از طرف دیگر کاهش انتظارات برای پایین آوردن نرخ بهره توسط فدرال رزرو نیز بر قیمت این فلز گران‌بها تاثیر گذاشته‌است. از طرف دیگر بازدهی ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا به ۴.۶۶ درصد افزایش یافت. بازدهی دارایی‌های نزولی مانند اوراق قرضه ایالات متحده با این احتمال افزایش می‌یابد که فدرال رزرو در کاهش نرخ بهره در مقایسه با سایر بانک‌های مرکزی کشورهای توسعه‌یافته عقب مانده است. بازده اوراق قرضه بالاتر، به نوبه خود، بر دارایی‌های بدون بازده مانند طلا تأثیر می‌گذارد، چراکه طلا را به جایگزینی با حذابیت کمتر برای سرمایه‌گذاری تبدیل می‌کند.

در همین حال، شاخص دلار آمریکا (DXY)، که ارزش دلار آمریکا را در برابر شش ارز اصلی دنبال می‌کند، در محدوده‌ ۱۰۶.۰۰ تثبیت شد. طلا یک دارایی به دلار است، بنابراین نوسانات دلار بر قیمت آن تاثیر می‌گذارد.

در آینده، چشم سرمایه‌گذاران بر روی داده‌های اولیه تولید ناخالص داخلی (GDP) سه ماهه اول است، که در روز پنجشنبه منتشر خواهد شد. تخمین زده می‌شود که اقتصاد ایالات متحده ۲.۵٪ رشد کرده باشد. رشد قوی نشان‌دهنده هزینه‌های مصرف‌کننده قوی و تولید بالاتر است که منجر به فشار قیمت‌های بالاتر می‌شود. اعداد تولید ناخالص داخلی بالاتر به فدرال رزرو اجازه می‌دهد تا نرخ بهره را در سطوح بالای فعلی نگه دارد، که در نهایت تقاضای دلار آمریکا را بهبود می‌بخشد.

منبع: fxstreet

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898386

دیگر خبرها

  • قیمت نفت اندکی بالا رفت
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • سقوط آزاد طلا/ فلز زرد چند قیمت خورد؟
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۷۵ دلار و ۵۸ سنت رسید
  • برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • بارش شدید تگرگ در آمریکا + فیلم