Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@07:50:19 GMT

روزه داری برای افراد سالم مفید است

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۲۰۰۷

روزه داری برای افراد سالم مفید است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن تقی زاده معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه روزه داری برای افراد سالم مفید است، اظهار کرد: فرد روزه دار بهتر است حداقل هشت تا ۱۰ لیوان آب را یک ساعت بعد از افطار تا نیم ساعت قبل از سحر بنوشد.

او ادامه داد: غلات، حبوبات و گوشت همراه با سالاد و سبزیجات در وعده سحر مصرف شود و نوشیدن مقدار کافی آب برای افراد روزه دار ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه روزه داری برای افراد سالم به تقویت و افزایش سیستم ایمنی، کاهش استرس و فاکتور‌های التهابی در بدن کمک می‌کند، تصریح کرد: افراد سالم از فرصت سلامت‌افزای ماه رمضان استفاده کنند.

او اضافه کرد: از نظر علمی روزه برای افراد سالم تا سن ۶۵ سالگی با وجود شیوع کرونا مشکلی ندارد.

تقی‌زاده با تاکید بر اینکه پرهیز از خوردن غذای شیرین در افطار بسیار مهم است، افزود: مصرف سیزیجات و میوه‌ها مانند خیار، هندوانه، سیب، کاهو و گوجه در فاصله افطار تا سحر جهت تأمین آب بدن توصیه می‌شود.

او خاطرنشان کرد: افراد روزه دار با چای کمرنگ و شیر کم چرب روزه خود را باز کنند و در ساعات خنک فعالیت فیزیکی داشته باشند و در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا لازم است شهروندان بهداشت فردی و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

منبع:ایمنا

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ماه رمضان افزایش سیستم ایمنی برای افراد سالم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۲۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شب سعدی در کاشان

در این آئین مهدی نوریان، عبدالرضا مدرس‌زاده، سعید شفیعیون، مجید زهتاب، مهرداد چترایی و علی میرانصاری سخنرانی می‌کنند و علی‌اصغر شاه‌زیدی به اجرای موسیقی خواهد پرداخت.


این مراسم فردا از ساعت ۱۹ تا ۲۰ و سی دقیقه در سرای عامری‌های کاشان برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • دستور مهم اژه ای به مسئولان قضایی
  • شب سعدی فردا در کاشان
  • شب سعدی در کاشان
  • زخمی شدن نوزاد ۲۰ روزه در غزه
  • کشف بیش از ۱۲۸ میلیارد کالای قاچاق در طرح ۳ روزه پلیس کرمان
  • پلیس کرمان سه روزه ١٢٨میلیارد کالای قاچاق کشف کرد
  • گیاهی که برای تعدیل قند خون در افراد دیابتی مفید است | فواید بی‌نظیر ریواس : این افراد نباید ریواس مصرف شود
  • برای لاغری گردو را این طور مصرف کنید
  • ویژگی رژیم غذایی سالم چیست؟
  • آیا نرم افزار حسابداری استهلاک پذیر است؟