Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: نمایندگان به خاطر اینکه رد صلاحیت شدند، می‌خواهند راه نفوذ افراد ناصالح را به حاکمیت مجلس باز کنند و این عمل انتقام از شورای نگهبان نیست بلکه انتقام از انقلاب و نظام است.

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو پیرامون طرح کاهش قدرت شورای نگهبان در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: از مفهوم طرح این‌گونه برمی‌آید که نمایندگان به خاطر اینکه رد صلاحیت شدند، می‌خواهند راه نفوذ افراد ناصالح را به حاکمیت مجلس باز کنند و این عمل انتقام از شورای نگهبان نیست بلکه انتقام از انقلاب و نظام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظامی که این‌همه شهید داده و در گام دوم انقلاب قرار دارد و با توجه به بیانیه مقام معظم رهبری ما باید به سمت جامعه سازی اسلامی و دولت سازی اسلامی حرکت کنیم.

وی ادامه داد: یکی از الزامات رسیدن به گام دوم انقلاب اسلامی این است که مسئولیت‌ها به دست افراد صالح سپرده شود و طبیعتاً این نوع مساوات درست ناقل این مسیر است ، گذری برای روی کار آوردن افراد ناصالح و عدم صلاحیت یا استناد به اسلام و رهبری را نظام حمل می‌کند و این درست نقطه مقابل سیاست‌هایی است که مقام معظم رهبری برای گام دوم فرموده است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: اصلاحاتی که به دنبال ساختارشکنی در نظام است و در مسیرش جهات را خارج از قانون اساسی دنبال می‌کند به بن‌بست رسیده و این جریان هیچ‌گونه زمینه‌ای برای ادامه فعالیت در جامعه نخواهد داشت.

ترقی گفت: تئوری و کارکردهای اصلاحات کاملاً به بن‌بست رسیده است اما اگر این جریانی بخواهد هرگونه تغییرات را در داخل نظام بر اساس قواعد و قانون اساسی دنبال بکند طبیعتاً مشکلی برای ادامه فعالیت و حیات خود نخواهد داشت.

وی بیان داشت: آقای خاتمی اشتباهات گذشته خودش را جبران نکرد و همچنین در مسیر اصلاحات ساختارشکنانه حرکت کرد و حاضر به مرزبندی مشخص و شفافی با اپوزیسیون‌ها، دشمنان انقلاب اسلامی و عناصر تابلو در جامعه اصلاح‌طلبان نشد و این امر باعث شد آقای خاتمی تبدیل به یک ‌مهره سوخته شود و دیگر آن جایگاه را ندارد که بتواند تأثیرگذاری مناسبی در جریان اصلاحات داشته باشد.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ترقی شورای نگهبان مجلس شورای اسلامی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۴۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | رهبر انقلاب: هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899009

دیگر خبرها

  • جام حذفی| پرسپولیس به دنبال انتقام از گربه سیاه در اراک
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • فیلم| رهبر معظم انقلاب: نظام اسلامی محال است که تسلیم زورگویی شود
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • ببینید | رهبر انقلاب: هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
  • دوران تهدید ملت ها به پایان رسیده است/روح تازه در رزمندگان مقاومت
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • کلاهبرداری مرگ‌آلود با داروی درمان آلزایمر
  • مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور
  • بررسی طرح نظام قانونگذاری و تعیین اختیارات مراجع وضع قوانین