Web Analytics Made Easy - Statcounter

تارنمای این شبکه در گزارشی با عنوان «داروی سه‌گانه درمانی به بیماران مبتلا به کووید-۱۹ کمک می‌کند تا سریعتر بهبود یابند» افزود: روز جمعه(۱۹  اردیبهشت) پزشکان هنگ‌کنگ گزارش دادند که ترکیبی از سه داروی ضد ویروس به همراه تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن، به تسریع بهبودی سریع‌تر عفونت‌های ناشی از ویروس کرونا کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
آن‌ها اعلام کردند، این روش نیاز به آزمایش بیشتری دارد اما این امر ممکن است یک راه درمانی دیگر برای بیماران مبتلا به کووید-۱۹ باشد. در حال حاضر تنها درمان مجاز، داروی ضد ویروسی «رمدسیویر» است که طول مدت بیماری را کوتاه می‌کند اما عرضه آن محدود است. 
دکتر کوک-یونگ یوئن و همکارانش از دانشگاه هنگ‌کنگ ترکیب داروی ریتوناویر- لوپیناویر که برای درمان اچ‌آی‌وی استفاده می‌شود را به همراه داروی ضد هپاتیت «ریباویرین» و یک داروی مولتیپل اسکلروزیس بنام «بتا اینترفرون» آزمایش کردند. 
بیماران در این مطالعه علائم خفیف تا متوسط داشتند و در مدت هفت روز تحت درمان قرار گرفتند. برخی از پزشکان بر این عقیده‌اند که درمان زودهنگام بیماران در طول عفونت ممکن است نتیجه بهتری بدهد. 
تیم یوئن به برخی از بیماران فقط ترکیب دارویی اچ‌آی‌وی را دادند و افراد دیگر به شیوه تصادفی برای دریافت ترکیب لوپیناویر- ریتوناویر به همراه داروی ریباویرین و تزریق بتا اینترفرون مورد درمان قرار گرفتند. 
بیمارانی که ترکیب دارویی دوم را دریافت کردند، به طور متوسط پس از هفت روز، آزمایش کرونای آن‌ها منفی شد. این گروه در مجله پزشکی لنست Lancet گزارش دادند، افرادی که داروی اچ‌آی‌وی را دریافت کرده بودند به طور متوسط پس از ۱۲ روز همچنان آزمایش کرونای آن‌ها مثبت بود. 
در این مطالعه همچنین نشان داده شده است که عوارض مصرف این داروها بر روی بیماران اندک بوده و در مدت چهار روز، بیماران سریعتر احساس بهبودی کردند. 
دکتر «پیتر چین هونگ» Peter Chin-Hong که در حال درمان بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در در دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو است، در این خصوص گفت: این مطالعه امید جدیدی را برای بیماران مبتلا به این ویروس ایجاد می‌کند. 
وی در مصاحبه با سی‌ان‌ان افزود: این مطالعه به ما می‌گوید رمدسیویر تنها داروی مورد استفاده نیست و شاید گزینه‌های دیگری نیز در این زمینه وجود داشته باشد. 
وی با بیان اینکه این داروها در مقایسه با رمدسیویر به راحتی در دسترس هستند، گفت: این داروها سوابق ایمنی دارند. 
پس از آنکه داروی رمدسیویر به عنوان تنها داروی قابل استفاده در درمان بیماران مبتا به کووید-۱۹ تائید شد، پزشکان و داروسازان شکایت کردند که آن‌ها نمی‌دانند کدام بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها این دارو را دارند. 
چین هونگ تاکید کرد: از آنجا که در حال حاضر زمان برای ما ارزش بسیاری دارد و ما فرصت لازم را برای ساخت یک داروی جدید نداریم، بهترین کار استفاده از داروهای قدیمی است؛ بنابراین استفاده از آنچه که در دسترس داریم بهترین گزینه است.

هفته گذشته، سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده از رمدسیویر را برای کودکان و بزرگسالان با علایم قطعی یا مشکوک به کرونا مجاز و اعلام کرد که این دارو برای بیماران با وضعیت وخیم و سطح اکسیژن خون پایین و یا کسانی که در حال استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی هستند، تجویز می‌شود.

این اقدام سازمان غذا و داوری آمریکا در حالی است که داروی رمدسیویر ساخت شرکت «گیلیاد ساینسز» پیشتر فقط برای استفاده تحقیقاتی و آنچه کاربرد شفقت‌آمیز برای بیماران لاعلاج خوانده می‌شود، مجاز شمرده می‌شد. 
براساس آخرین گزارش‌ها، تا به امروز، بیش از ۴ میلیون و ۱۴ هزار نفر در سراسر جهان به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده که از این تعداد افزون بر ۲۵۷ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

۲۰۲۳
 

برچسب‌ها ویروس کرونا اقلام دارویی هنگ کنگ پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اقلام دارویی هنگ کنگ ویروس کرونا اقلام دارویی هنگ کنگ بیماران مبتلا برای بیماران ترکیب داروی کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۴۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پزشکان هرگونه عوارض و اشتباه دارویی را اطلاع دهند

به گزارش خبرگزاری مهر، مرجان کریمی، با اشاره به به اهمیت موضوع ایمنی دارویی بیماران، گفت: گزارش دهی کامل، سریع و به موقع عوارض و اشتباهات دارویی می‌تواند در کاهش وقوع عوارض و اشتباهات دارویی مؤثر واقع شود.

وی همچنین سامانه گزارش عوارض دارویی را به عنوان تنها سامانه برخط گزارش دهی عوارض و اشتباهات دارویی معرفی کرد که زیر نظر دفتر نظارت و پایش مصرف فراورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو فعالیت می‌کند.

رئیس گروه ثبت و بررسی ایمنی و عوارض ناخواسته فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو، در ادامه از جامعه پزشکی خواست در صورت مشاهده هرگونه عوارض و اشتباه دارویی و فراورده‌های سلامت، گزارش‌ها را با ثبت اطلاعات کامل فرم گزارش، در کارتابل گزارشگر سامانه مذکور به نشانیadr.ttac.ir ثبت و ارسال نمایند.

کد خبر 6082331 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • پزشکان عوارض و اشتباهات دارویی را اطلاع دهند
  • پزشکان هرگونه عوارض و اشتباه دارویی را اطلاع دهند
  • پزشکان عوارض و اشتباه دارویی را اطلاع دهند
  • به درمان سرطان به کمک آزمایش دی‌ان‌ای امیدوار باشیم؟
  • هزینه درمان بیماران هموفیلی؛ ۱۰۰ میلیون تومان در ماه!
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • برطرف شدن احتیاج استان مرکزی به داروی وارفارین
  • ‌شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت