Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بین‌الملل موسسه حقوق بشری و دانشجویی صلح زیبا و سفیر ونزوئلا در ایران درباره کودتای نافرجام آمریکایی علیه دولت «نیکلاس مادورو» مکاتبه کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سامان نیازی، معاون بین‌الملل موسسه حقوق بشری و دانشجویی صلح زیبا و کارلوس آنتونیو آلکالا کوردونس سفیر ونزوئلا در ایران درباره کودتای نافرجام آمریکایی علیه دولت «نیکلاس مادورو» مکاتبه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر همین اساس، معاون بین‌الملل موسسه صلح زیبا در نامه‌ای به سفیر جمهوری بولیواری ونزوئلا در ایران نوشت: " اقدام تروریستی اخیر دولت امریکا، نقض قواعد و هنجار‌های بین المللی است.

تلاش برای ساقط کردن دولت قانونی، منبعث از متد دموکراسی راهزنی و بی‌قوارگی دولتی و سیستماتیک منحصر به فرد آمریکای ساختار شکن است.

سابقه آمریکا پر است از نقض حقوق بشر و دخالت‌های آشکار و نهان در امور کشور‌های مستقل و این وقاحت دولتی فراقوانین بین الملل آمریکا علیه کشوری که شهره در امپریالیسم ستیزی دارد، فرصتی برای دیدن آمریکای بدون روتوش ایجاد کرد.

امروز آمریکا ناتوان در مدیریت درونی خود و تنها کشوری است که به طرز شرم آوری حقوق شهروندان خودش را هم نقض می‌کند و چهره بزک کرده مدافع حقوق بشریش توسط کرونا پاک شده است.

منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا، عراق، سوریه، لیبی و.. مدت‌های مدیدی است که واقعیت آمریکا را درک کرده اند و لذا اقدام تروریستی علیه ملت و دولت آزاده شمارا به خوبی درک می‌کنند.

حتی در جمهوری اسلامی ایران، مشابه‌ترین اقدام آمریکایی‌ها را در عملیات تروریستی و نافرجام و مفتضحانه صحرای طبس تجربه کردیم، شکست جدید آمریکا در عملیات تروریستی علیه دولت و ملت شما، بروز رسانی شکست تاریخی طبس بود.

ترور اخیر سپهبد سلیمانی به عنوان مقام رسمی جمهوری اسلامی ایران در خاک کشور ثالث، گواه ضعف و استیصال در جبهه نبرد مستقیم است.

آمریکا دولتی بی‌منطق و فاقد اصالت گفت‌وگویی و دموکراسی است و، چون حریف جبهه حق مداران مخالف خود نیست، ترور می‌کند و خشونت بی مرز دارد که نتیجه آن انزجار ملت‌ها نسبت به آنهاست.

اینک همه نگاه‌ها به ونزوئلاست، کشوری با تاریخ کهن و مردم قوی.

تاریخ، رشادت‌های مردم ونزوئلا در برابر تحریم‌های ناجوانمردانه را از یاد نخواهد برد.

ما به عنوان بخشی از ملت ایران همواره با ملت ونزوئلا اعلام همبستگی می‌کنیم و برای شما و همکارانتان آرزوی توفیق داریم.

نقض مداوم حقوق بین الملل نشان دهنده نیات شرم آور آمریکا است

براساس این گزارش، کارلوس آنتونیو آلکالا کوردونس" سفیر ونزوئلا در ایران هم در پاسخ به این نامه نوشت: " مفتخرم در این فرصت سلام و درودی انقلابی خود را به نمایندگی از ملت و دولت بولیواری ونزوئلا به شما و مؤسسه بین المللی صلح زیبا جمهوری اسلامی ایران ابراز نماینم که با حمایت‌تان از جمهوری بولیواری ونزوئلا و دولت رئیس جمهور نیکولاس مادورو، از طریق پیام منتشر شده، به صدای جهانیان که خواستار احترام به حقوق ملت ونزوئلا هستند، پیوستید.

در شرایط کنونی که کشور ما بار دیگر هدف حملات تروریستی قرار گرفته که توسط جناح راست خیانتکار و ایالات متحده آمریکا انجام گردیده، حمایت سازمان‌هایی مانند سازمان شما که طرفدار صلح مردمان جهان هستند، و همواره محکوم کننده سوءاستفاده‌های برخی کشور‌ها علیه مردمی هستند که برای رفاه و پیشرفت خود می‌جنگند، بسیار ضرروی است.

نقض مداوم حقوق بین الملل و حقوق شهروندان، نشان دهنده نیات شرم آور ایالات متحده آمریکا برای به دست گرفتن منابع کشور‌هایی است که دارای دموکراسی هستند؛ آن‌ها همچنین سعی در غارت شهروندان خود دارند که بسیار گرانبها‌تر از هویت آن‌ها و آزادی آنهاست.

ما از سخنان شجاعانه شما قدردانی نموده و حمایت بی‌قید و شرط خود را از جمهوری اسلامی ایران ابراز می‌نماییم که با انقلاب اسلامی خود، همانند انقلاب بولیواری ونزوئلا، در سکوی مبارزه، به عنوان نمادی از مقاومت قرار دارند، درست در زمانی که هر دو کشور هدف تحریم‌ها هستند و بشریت تحت تأثیر بیماری کووید ۱۹ قرار دارد.

ما از صلح و وحدت در بین ملت‌ها دفاع نموده و یک بار دیگر از ابراز حمایت همبستگی سازمان شما که پیوسته آماده ابراز حمایت خود در راه آزادی ملت هاست، قدردانی می‌نماییم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سفیر ونزوئلا دولت ونزوئلا آمریکا نقض قوانین بین الملل جمهوری اسلامی ایران بولیواری ونزوئلا ونزوئلا در ایران بین الملل صلح زیبا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۴۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری به دولت این کشور توصیه کرد در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر بازنگری کند.

به گزارش اعتمادآنلاین، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.

کنعانی تصریح کرد: نهاد‌های آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهاد‌های ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف سازند.

 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: به دولت آمریکا توصیه می‌کنیم به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشور‌ها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری نموده و مسئولانه رفتار کنند.

دیگر خبرها

  • مادورو: کشورهای ائتلاف بولیواری خواهان جهان چندقطبی هستند
  • آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد
  • کنعانی: آمریکا به مطالبات قانونی دانشجویان احترام بگذارد
  • نظر ۶ استاد روابط بین‌الملل درباره اقدام ایران علیه اسرائیل
  • غرب فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکند
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید