Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن میرطالبی روانشناس و استاد دانشگاه، در گفتگو با خبرنگار مهر به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام و لزوم الگوگیری از خصلت‌های اخلاقی ایشان در جامعه امروزی، گفت: پیامبر اکرم (ص) در روایتی می‌فرمایند: «خداوندا من حسن و حسین (ع) را و دوستداران آنها را دوست می‌دارم و این دو سرور جوانان اهل بهشت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

میرطالبی با بیان اینکه امروزه الگوبرداری از سیره و روش زندگی سرور جوانان بهشتی برای نسل جوان بسیار اهمیت دارد، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های امام حسن (ع) روش‌های تربیتی ایشان است که باید در زندگی سرلوحه خود قرار بدهیم. در واقع والدین می‌توانند فرزندان خود را از کودکی با خصلت‌هایی همچون بخشش و کرامت آشنا کنند و نسل جوان نیز به اشاعه هرچه بیشتر این خصایص در سطح عمومی جامعه از جمله دانشگاه، جمع‌های دوستانه و خانوادگی کمک کنند.

وی با تاکید بر اینکه شرایط اجتماعی ناشی از شیوع کرونا فرصتی برای الگوگیری از امام حسن و کمک رسانی به یکدیگر است، افزود: در حال حاضر با ویروس کرونا و مشکلات ناشی از آن مواجه هستیم و بسیاری از مردم ازجمله اقشار ضعیف، دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند. همانطور که تنها اشاره‌ای از رهبر انقلاب برای مواسات، همدلی و کمک مومنانه که منتسب به امام حسن علیه السلام است، حکایت از پیروی از الگوی زندگی ایشان دارد.

این روانشناس مذهبی با بیان اینکه امام حسن علیه السلام یکی از بخشنده‌ترین، زاهدترین و کریم‌ترین افراد تاریخ بوده‌اند، بیان کرد: فضای امروزی جامعه به تاسی از خصایص این امام بزرگوار به ویژه خصلت کرامت و دستگیری از دیگران به شدت نیاز دارد. حرکت‌ها و اقداماتی که در مساجد و سطح شهرها توسط اقشار مختلف به ویژه توسط جوانان در حال انجام است، از جمله آموزه‌های دینی و الگوهای رفتاری برگرفته شده از زندگی ایشان است.

میرطالبی با بیان اینکه ماه رمضان ماه رحمت است و جایگاه ویژه ای برای جهت‌گیری جوانان به سمت یاری رسانی به دیگران دارد، تصریح کرد: کمک و همدلی یکی از نیازهای اساسی جامعه امروز است. افراد یک جامعه به ویژه مسلمانان نباید نسبت به یکدیگر بی تفاوت باشند همانطور که این امر در سیره امامان نیز همیشه وجود داشته و حتی معصومین ابتدا برای همسایه‌های خود دعا می‌کردند.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: ماه رمضان و از سوی دیگر فرارسیدن ولادت امام حسن (ع)، فرصتی است تا هر کس به حد توان خود به دیگران کمک کند. از توزیع افطاری‌های ساده در شهر گرفته تا کمک‌های کوچک به دیگران نظیر کمک فکری، گلریزان در زندان، مشورت دادن به اطرافیان و غیره همگی از مصادیق رفتار کریمانه محسوب می‌شوند. در حقیقت کمک به دیگران و فرهنگ کریمانه تنها به مسائل اقتصادی ختم نمی‌شود و می‌تواند در قالب کمک‌های اجتماعی فرهنگی و غیره باشد.

کد خبر 4917442

منبع: مهر

کلیدواژه: ماه مبارك رمضان امام حسن مجتبی ع جوانان سیره اهل بیت ع ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران زلزله قوه قضاییه شورای شهر تهران روز معلم کمیته امداد امام خمینی نیروی انتظامی زلزله تهران ماه رمضان ۹۹ هوای سالم آموزش مکمل شیوع کرونا امام حسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۵۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدرسه استثنایی دهگلان صاحب زمین چمن می شود

هاشم ناظمی جلال اظهار کرد: زمین فوتسال مدرسه احیاء دهگلان، سومین چمن مصنوعی (درون مدرسه‌ای) مدارس استثنایی استان است که تحول شگرفی را در فضای ورزشی این مدرسه به همراه خواهد داشت.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان گفت: این طرح ورزشی با تخصیص ۳ میلیارد ریالی از محل فصل پنجم اعتبارات معاونت تربیت بدنی اداره کل آموزش پرورش استان اجرا می شود.

وی افزود: این زمین در مساحت ۵۰۰ متر برای استفاده دانش آموزان با نیاز‌های ویژه به بهره برداری می‌رسد تا بتوانند در فضای ایمن‌تر به ورزش بپردازند.

ناظمی جلال یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریور ماه جاری این زمین فوتسال در قالب طرح شهید سلیمانی و با هدف ترویج ورزش دانش‌آموزی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به بهره‌برداری برسد.

مدیر کل آموزش وپرورش استان خدمت به دانش آموزان با نیاز‌های ویژه را ارزشمند ودارای برکات معنوی زیادی دانست و افزود: دانش آموزانی در گروه‌های معلولیت نیاز ویژه ذهنی، دارای آسیب شنوایی، چند معلولیتی، جسمی حرکتی و طیف اتیسم در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • نیاز به فرآورده های خونی افزایش یافته است
  • امام گفتند امروز، موضوع‌شناسی هم کار فقیه است!
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه خانواده و بانوان در البرز
  • برگزاری یادواره شهدا نیاز امروز جامعه ما است
  • تهدیدی به نام سندروم «ددی ایشو»!
  • مراسم معارفه حجت‌الاسلام عبدالعلی توجهی، تولیت مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد
  • دین و حجاب امروز آماج حمله دشمنان است
  • مدرسه استثنایی دهگلان صاحب زمین چمن می شود
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • نماز مساجد و مدارس به توجه ویژه‌ای نیاز دارد